BratDalton Napisano 23 Stycznia 2017 Napisano 23 Stycznia 2017 Siemka, do pewnego eksperymentu potrzebuję dowiedzieć się więcej o ramach które mają następujące parametry: - koła 26" - prześwit minimum 2.0, idealnie do 2.2 - z tarczami - modele niekoniecznie najnowsze i niekoniecznie z wyższej półki Temat MTB dla mnie zaczyna się w 2014 bo z taką ramą mam do czynienia. Czy możecie pomóc wskazując modele ram z czasów początków tarcz w MTB? Nie chodzi mi chyba o vintage MTB, bo tarcze raczej dyskwalifikują z tej kategorii. Fajnie jak będzie to masówka, coś co było dobre i popularne ale nie spełnia wymogów dzisiejszego XC. Kilka przykładów o których wiem: - Trek 6000 ale też 4500, 5000... - wersje z pivotami z tyłu, ale wideł wszedł z tarczami - GT Zaskar ~2009 - ma mocowania pod tarcze - GT Zaskar 1994 - nie ma z tyłu mocowania ale daje radę dołożyć przejściówki do tarcz- Cannondale Taurine, Caffeine, 1FG, F4000, Wincyj, wincyj potrzebuję!
marcinusz Napisano 23 Stycznia 2017 Napisano 23 Stycznia 2017 w dyskach czasów początków dysków w MTB wszedł z dyskami przejściówki do dysków Po polsku nie umiesz?
BratDalton Napisano 23 Stycznia 2017 Autor Napisano 23 Stycznia 2017 Proszę. A masz może jakieś merytoryczne propozycje? Nie będę ingerował w konstrukcję raczej, ale mam taką zajawkę żeby zbudować konwersje 26 -> 27.5 dla znajomych które będą miał przynajmniej jeden hamulec tarczowy na przedzie.Rowery mają być miejskimi szczurami ale w niskim budżecie, zapewne w singlu, może z jakimiś opcjami transportowymi typu kosz z przodu na platformie lub na wspornikach. Ramy chciałbym wypiaskować do gołego.
Roxorloops Napisano 23 Stycznia 2017 Napisano 23 Stycznia 2017 Jak ta konwersja miałaby wyglądać bez ingerowania w konstrukcję?
BratDalton Napisano 23 Stycznia 2017 Autor Napisano 23 Stycznia 2017 Przez brak ingerencji w konstrukcję mam na myśli nie naruszanie struktury ramy. Większość ram to aluminium a jego obróbka amatorska to kiepski pomysł. A np. do GT Zaskarów można dokupić przejściówki dokręcane do haków gdybym chciał dać tarcze na tył. Wiem, że sporo ram zmieści też koło 27.5 z tyłu. Widziałem takie wynalazki na ramach Gianta. Ważniejszy w hamowaniu jednak jest przód, a widelec zawsze można wymienić. Tylko nie znam się historycznie na MTBekach stąd pytam tutaj.
tobo Napisano 23 Stycznia 2017 Napisano 23 Stycznia 2017 Tarczówki pojawiły się w większej ilości rowerów od klasy średniej tuż po roku 2000. http://archive.trekbikes.com/us/en/2015 Tu masza archiwum produktów Treka, od 2002 roku.
marcinusz Napisano 23 Stycznia 2017 Napisano 23 Stycznia 2017 Wincyj, wincyj potrzebuję! To jeszcze powiedz do jakiego eksperymentu potrzebujesz? Chcesz koła 650B montować?
Gość Napisano 23 Stycznia 2017 Napisano 23 Stycznia 2017 Skoro to ma być budżetowa konstrukcja, to po co komplikować sobie życie i kombinować coś z 27,5? Jaki ma sens budowa roweru do miasta na ramie do XC? Zupełnie nie rozumiem co chcesz osiągnąć.
Welniak Napisano 23 Stycznia 2017 Napisano 23 Stycznia 2017 Próbowałem z ciekawości wrzucić do mojej Meridy koła 27,5". Raz, że było tam bardzo mało miejsca - lekka centra i mamy problem. Dwa środek suportu jest za wysoko. Niby to tylko ok.1,5cm, ale to czuć na zwrotności takiej konstrukcji, no ale Twoja kasa i Twój wybór.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.