Roballinho Napisano 14 Maja 2018 Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 Tak sobie ostatnio jeżdżąc, pomyślałem, żeby na przyszły rok zapleść drugi komplet kół na asfalt. Pierwsza myśl, to typowe szosowe lekkie obręcze i gumy 25c, ale zaraz potem naszła mnie myśl - a czemu by od razu nie pójść „na przełaj” i spróbować cóż to jest ten road+. Obręcz 650b z wewnętrzną szerokością 25mm, a na to WTB Horizon 47c, bo tu wielkiego wyboru nie ma. Od razu 100 pkt. lansu na dzielni. No właśnie... Czy tylko lansu, czy może na naszych dziurawych drogach to jest właśnie to, co pozwoli mi się tymi dziurami za bardzo nie przejmować. Ma ktoś z Was doświadczenia z takimi kapciami? Druga sprawa - dobór piast. Zostałbym przy tym co mam, czyli m785. Pozwoliło by mi to na wyeliminowanie potrzeby regulacji przerzutki i hamulców przy zmianie kół. A może jednak nie jest tak kolorowo i zawsze znajdą się jakieś minimalne różnice w montażu, przez co będę musiał przed jazdą pokręcić baryłką, albo wyregulować klocki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 14 Maja 2018 Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 Poskładany z używanych używek (tylko opony świeże - Marathon Cross), żeby się przekonać czy na pewno chcę 'żwirka'. Już wiem, że chcę Pewnie się skończy na sprzęcie z napędem 1x10, mechaniczne tarcze, <10kg i tyle mi do szczęścia wystarczy. I tu pytanie do Was, na jakie modele zwrócić uwagę, gdy interesuje mnie rama dłuższa, ale nie za 'wysoka'. W tym Tribanie podsiodłowa ma tylko 52cm, do tego górna rura opadająca i w sumie przekrok jest na granicy. Centymetr - półtora wyżej i już bym się nie czuł komfortowo... But mija koło też na styk, przy ciut krótszej ramie mógłbym mieć już problem z ocieraniem przy skręcaniu. No i czułbym się 'ściśnięty', długość obecnej ramy mi pasuje. Czyli krótko - chciałbym ramę wysokości S/M, ale długości L - znajdę coś ciekawego w PL? 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 14 Maja 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 Gienek aka Dziedzic Pruski po małych upgread'ach - nowy napęd, kapcie i widelec (jeszcze raz wielkie dzięki Kaziu za ogarnięcie tematu ze sztućccem ). 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panpromek Napisano 14 Maja 2018 Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 Gienek jest git, bo jest pomarańczowy i ma stalowy wideł! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 14 Maja 2018 Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 Brzydal dostał smart samy 1,6 bo 1,75 ocierały o tylny wideł ;). Komfort na duży plus. Nowa wersja SS jest znacznie cichsza od poprzedniej. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Maja 2018 Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 11 godzin temu, Roballinho napisał: Druga sprawa - dobór piast. Zostałbym przy tym co mam, czyli m785. Pozwoliło by mi to na wyeliminowanie potrzeby regulacji przerzutki i hamulców przy zmianie kół. A może jednak nie jest tak kolorowo i zawsze znajdą się jakieś minimalne różnice w montażu, przez co będę musiał przed jazdą pokręcić baryłką, albo wyregulować klocki? Jeżdżę na dwóch zestawach kół - jeden szosowy, drugi gravel/teren. Oba to koła zamawiane w Daveo na w zasadzie identycznej konfiguracji - te same piasty, te same kasety, te same tarcze. Do tego DT RWS zamiast zwykłych szpilek pod QR. Przy podmiance muszę jednak poprawić zaciski, bo na ogół obciera - z tego też powodu pozbyłem się Avidów BB7 na rzecz TRP Spyre, bo w nich taka poprawka trwa moment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrionn Napisano 15 Maja 2018 Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 14 godzin temu, chudeusz09 napisał: Brzydal dostał smart samy 1,6 bo 1,75 ocierały o tylny wideł ;). Komfort na duży plus. Nowa wersja SS jest znacznie cichsza od poprzedniej. Piękny ten Viner Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 15 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 Dziedzic Pruski na prezydenta! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpodda Napisano 31 Maja 2018 Udostępnij Napisano 31 Maja 2018 A pod Toruniem Unia funduje ścieżki gravelowe 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simba Napisano 31 Maja 2018 Udostępnij Napisano 31 Maja 2018 (edytowane) Merida CX500. Kupiona trochę z ciekawości niż potrzeby. Na zasadzie: "sprawdzę co to za dziwadło i jak nie siądzie to sprzedam z małą stratą ponieważ kupiłem z dużym upustem". Przy okazji będąc, standardowo na granicy rozmiarów wziąłem po raz pierwszy mniejszą ramę - Lkę przy 191cm wzrostu. Doznałem olśnienia. Jest wygodnie, dynamicznie, zwinnie. Na Wielkopolskę rower idealny. Polecam i pozdrawiam. Edytowane 31 Maja 2018 przez Simba Zły link 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 Mam plan by w Coticu pozbyć się przedniej zmieniarki. Kolejny raz przekonałem się, że to mi bardziej utrudnia życie niż je ułatwia. Obecnie mam 46-34 / 11-32 (dziewiątka). Jaką konfigurację byście zasugerowali do korby z jednym blatem? Aż tak bardzo nie musi to się pokrywać z moim obecnym setupem, bo jeżdżę raczej po płaskim. Mogę też przemyśleć zmianę napędu na 10s, chociaż, z tak prozaicznego powodu jak koszty, nie palę się do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 5 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 Rycząca czterdziestka zdaje się być idealnym kompromisem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 Wypada mi pochwalićPlugawca 5 (Ramiak od Kazy), w ostatnich dniach juz kilka KOMów podczas codziennego podróżowania do kombinatu udało mi się na nim złapać...tak tak dalej ma mało męskie opony 28C zostawione w tym celu :> Wiekszosc tych KOMów ze srednia powyzej 40km/h (dlugosc do 1km) :> jeden dlugi 7km z podjazdem, srednia 35km/h, potencjal jest. Także całkiem żwawy ten rower na jazdę po miecie szczerze polecam jesli ktos szuka czegos szybszego... KAza pisał że rama pływa w suporcie, sam to widzialem testujac wstępnie, Jednak uwgledniajac moje jazdy i wagę (ponad 90kg) wydaje mi sie że taki jej urok, nic sie jej raczej nie dzieje Ugniatam ja od 700km, lekko nie ma. Rower dosc przyjemnie smiga po Kostkach DDRowych ;-) do tego szczegolnie polecam Cro-Mo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 40/11 na asfalcie, na płaskim to mauo - ja mam 42 z przodu 11-34 z tyłu i jakbym kiedyś coś zmieniał, to raczej blat na większy niż na mniejszy. Ale to tylko pod warunkiem, że jest plaskato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 omg, ja tam bym chcial zeby 40/11 bylo mi mało srednie kadencja z wycieczek mam kolo 100, jak spinam sie o KOMa to na tych krotkich do 1km krece po 120-115obr/min... jezde na 39 z przodu a z tylu mam 12-25, z czego malusich nie używam za często bo za słąby lolek jestem We wtykaczu siedz mi teraz 6703 - najwiekszy blat 52T, boje sie tego dotykac .... no dobra, prawda jest taka ze mam za malo pary. Ale pracuje nad tym ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 5 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 Cinol123: oby PLUGawiec Ci służył dłuugo i sprawnie! 40/11 na płaskim to mało, ale jeśli ma być kompromis pomiędzy dwoma kłami...można wrzucić na 46t i nie spadać na niższą tylko kombinować kasetą i zobaczyć czy noga podaje czy kuleje. A i ptak wszystko zależy jak komu łatwo się turlać, jakie kapcie, waga, pogoda i humor. Czasem trzeba przywdziać kostium królika doświadczalnego i wystawić własny zad na ciężkie próby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panpromek Napisano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2018 Jak czytam, że komuś jest mało z przełożeniem 40/11 w rowerach typu gravel/commuter, to popadam w kompleksy... Jesteście nadludźmi albo innym rodzajem koksów ?! W swoim gravelu mam 1x11 38x11/36 i świetnie mi z tym na płaskim mazowszu. Ba, jeździłem na tym zestawie po nadmorskich pagórkach i też było ok. Po płaskim mam prędkość przelotową 27-30 kmh i uważam, że to jest sporo. Aby śmigać grubo powyżej 30 kmh na gravelu, trzeba mieć naprawdę parę w nogach... Albo ja taki leszcz jestem PS. Na swoją obronę mam istotny argument - oponki 700x43C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2018 Looz ... pierwiastkuj i dziel przez dwa ;D ... Każdemu wedle potrzeb. Po analizie tego co mam teraz do gravela wkładam 42 na 11-40 ... Jak mi będzie czegoś brakowało na prędkości to tylko do pogoni za autobusem czy ciężarówka w jego cieniu aero ... No chyba ze przejście z łysych 26x2,1 na 35x700C robi taką robotę i będę żałował tego anorektycznego blacika z przodu ... Tak ze nie boj nic są też inni tak "słabi" jak ty a to że mam kilka KOM`ów i bywam w pierwszych 10`tkach segmentów na stravie to tylko przypadek . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2018 Ja wprawdzie nie w gravelu (jeszcze) ale w komuterze ujeżdżam 38x11-34 i uważam to za wystarczające na podkarpackie górki. Podejrzewam że gdyby było bardziej płasko to te dwa ząbki (ząbek w korbie szosowej) z przodu można by dorzucić, ale to wszystko do spokojnej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2018 Teraz wyszedłem na kozaka xD Na codzień nie brakuje, na jazdy po lesie nie brakuje, do komuterki nie brakuje. Ale są sytuacje, gdzie jadąc ładnym asfaltem lekko w dół pocisnął bym jeszcze (skoro już mam śmieszne chude oponki to trzeba korzystać!) i wtedy brakuje. Jednocześnie z drugiej strony zakresu nie brakuje, więc można hipotetycznie założyć, że zmiana blatu na większy wyszłaby korzystnie. Zrozumieli, czy wbić do łba inszą sposobą? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2018 Ja też się zastanawiałem nad zrobieniem 1x11, ale odpuściłem, bo w swoim rowerze mam jednak dwa zestawy kół: jedne pod szosę, drugie pod właśnie szutry. No i obecnie z przodu 46/34 (frankenstein - korba 5800 kompakt z wrzuconym blatem 46 z przełajowej ultegry) co uważam za idealne jak dla mnie na chwilę obecną. Z tyłu 11-28 - bywa twardo na podjazdach w lesie, ale jak nie zrobię nogi, to nikt za mnie nie zrobi Przy rozważaniu 1x11 bardzo przeszkadzało mi jedno: rozwalona płynność. Gdyby mieć z przodu 40/42z i na tyle nawet na 11s powiedzmy 10-42 (10 aby i na asfaltach właśnie nie brakowało) to wydaje mi się, że z doborem odpowiedniego przełożenia byłoby trudno. Klamki i tak nie wywalę, a przednia przerzutka jakoś nie przeszkadza, więc uważam to za bardzo małą cenę za o wiele elastyczniejsze i ciaśniejsze zestopniowanie przełożeń. No ale nie wiem jakby było gdybym jeździł tylko "gravelowo" - może w takim zastosowaniu to się faktycznie sprawdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mambaout Napisano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2018 Przedstawiam mojego amelinowego wszędołaza. Ubaranowiony Romet Mistral Urban.Korba 46/34 Sora, kaseta 13-25, klamkomanetki sora, oponki schwalbe cx pro 30mm(kolejne będą szersze 33-35).Rower kupiony jako nowy za niecałe 900 zł ponad rok temu.Przejechał 8k km na prostym kierowniku, a teraz dostał wspomnianego barana.Łączny koszt wszystkich zmian(korba, suport, przerzutki, klamkomanetki,owijka,kiera) to około 700zł więc sumarycznie 1600zł - nie licząc kosztów linek, pancerzy i robocizny bo i tak wypadało zmienić. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panpromek Napisano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2018 Wybaczcie lekki offtop. Czy mostek na + w gravelu to "faux pas" czy do przyjęcia ? Widzę, że niektórzy tak właśnie jeżdżą. Moje pytanie bierze się z faktu, iż z wiekiem, moje plecy coraz bardziej się buntują. Lekkie podniesienie kierownicy być może przyniosło by ulgę ? PS. Żeby nie było aż tak offtopowo, wrzucam świeżą fotkę mojego pupila w naturalnym dla niego środowisku. Jest tu. Nowe siodło, "grubsiejsze" oponki i przełożenia bardziej terenowe robią robotę. MTB 29er stoi i kurz zbiera a za gravelem aż się kurzy ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AmAdeuz Napisano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2018 panpromek> Zależy jaki odcinek pleców Ci dokucza. Wcale nie jest powiedziane że jak będziesz bardziej wyprostowany będzie lepiej, może być gorzej. Idź do kogoś pojętnego w temacie i pogadaj, problemy mogą leżeć zupełnie gdzie indziej, a kręgosłup jedynie daje Ci tego wyraźne znaki. Możliwości jest sporo. No i z czasem trzeba większą wagę przywiązywać do rozciągania :-) Lej na faux pas, Ty się masz cieszyć z jazdy, a nie forum.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2018 Godzinę temu, panpromek napisał: Czy mostek na + w gravelu to "faux pas" czy do przyjęcia ? Że niby jak że co jest gdzieś w czeluściach darknetu jakiś spis warunków koniecznych aby rower mógł się nazywać gravelem ? Jak będzie minimalne odstępstwo to jest czymkolwiek tylko nie nim ? Jak ustawisz rower pod siebie to już nie będzie gravelem tylko "panpromekiem" ? Bez jaj rób jak ci wygodnie Pozdrawiam 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.