Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Smolko, jeśli to nie tajemnica- gdzie kupiłeś ramę ? Jakieś namiary? Sklep? Strona w internetach? Parking ,gdzie wypadywują takie ramy z ciężarówki? Cokolwiek?

Napisano
Godzinę temu, durnykot napisał:

Smolko, jeśli to nie tajemnica- gdzie kupiłeś ramę ? Jakieś namiary? Sklep? Strona w internetach? Parking ,gdzie wypadywują takie ramy z ciężarówki? Cokolwiek?

Proszę bardzo, evanscycles.com, jedyne 500GBP + 50 przesyłka, ja kupowałem ramę w lutym, kiedy funt był sporo tańszy i dodatkowo promocyjna wysyłka za 25 funtów, więc w sumie poniżej 2500 mnie to kosztowało.

Napisano

Możecie podpowiedzieć, które (przynajmniej teoretycznie) maja bardzo wygodną pozycję?

Rowery, które biorę pod uwagę (wersje na karbonowej ramie oprócz ostatniego):

Orbea Terra

Specialized Diverge

Rondo

GT Grade

Cannondale Slate

Problem z możliwością pojeżdżenia, będę wdzięczny za sugestie od właścicieli i nie tylko?

Rowery ze stalowymi cienkimi rurkami nie przejdą, rower musi mi sie podobać :)

Napisano

Teoretycznie wszystkie są mega komfortowe. Praktycznie zależy czy masz budowę modelki czy szympansa. Oraz czy masz gibkość deski do prasowania czy gumki recepturki. 

Najlepiej będzie jak SAM się przymierzysz, bo inaczej to jak kupowanie zużytych butów - właścicielowi leżały idealnie a nowy nabywca nabawił się platfusa. Rozumiem Twoje podejście do stalowych rurek, nie każdemu muszą się podobać, ale przejedź się i na jakimś stalowym aby sprawdzić/porównać geometrię oraz wyczuć różnicę w komforcie/sztywności. 

A jeśli chodzi o dopasowanie do roweru to niech rzuci nerkowym kamieniem ten, który nie zmienił mostka, sztycy, siodełka, kąta tego czy nachylenia innego w swym fabrycznie spłodzonym rowerze. 

  • Mod Team
Napisano

GT Grade w wersji amelinium - niby wszystko ok ,ale po pierwszej jeździe do wymiany mostek, siodełko i sztyca. POza tym komfortowy, stabilny, nieażtakbardzosztywny rower. 

Smolko,dzięki.

  • +1 pomógł 1
Napisano
W dniu 2.05.2018 o 12:42, smolko napisał:

W końcu i ja mam się czym pochwalić - składak na ramie Jamis Renegade, tu jeszcze na wąskich oponach

big.jpg

 

 

Cieniutkie stalowe rurki i gruby karbonowy wideł wyglądają imho dosyć pokracznie.

Napisano

Co ty człowieku mówisz?

Te rureczki od Jamis Renegade z tym sztućcem bym po wszelkich  barbarzyńskich terenach z bananem na twarzy ciągał jak szalony!

Pięknie im ten rower wyszedł. Tak koszernego przełaja fabrycznego to ja dawno nie widziałem.

  • +1 pomógł 1
Napisano
58 minut temu, maxwel napisał:

Cieniutkie stalowe rurki i gruby karbonowy wideł wyglądają imho dosyć pokracznie.

Tylko jak się z nim przed lustrem stoi. Jak się jedzie to nie przeszkadza ;)

  • +1 pomógł 1
Napisano

Mówcie co chcecie, ale ten Jamis wygląda nieproporcjonalnie. Masywna główka ramy i jeszcze bardziej masywny widelec kontrastują z cienkimi rurami ramy. Rama stalowa powinna mieć stalowy wideł !  Jeździłem na alu, jeździłem na karbonie. W tym sezonie, z ciekawości, złożyłem rower w pełni stalowy. Jestem zachwycony odczuciami z jazdy ! Jedyna wada, choć dla mnie to mało istotne, to masa roweru. Dobra stal nie jest zła. :)

  • +1 pomógł 1
Napisano
6 godzin temu, hanus napisał:

Wpadły nowe kółka na szosę.
Wersja przełaj vs wersja szosa :P 

IMG_20180509_171657_HDR.jpg

IMG_20180511_053551.jpg

Ja ze swoim wilierem zrobiłem podobnie. Wrzuciłem mu opony 23 i robi teraz za pseudokolarkę. Nawet Alpy austriackie dało radę tak zrobić. Jakie masz opony ?

Napisano
W dniu 11.05.2018 o 23:35, woocash2 napisał:

Ja ze swoim wilierem zrobiłem podobnie. Wrzuciłem mu opony 23 i robi teraz za pseudokolarkę. Nawet Alpy austriackie dało radę tak zrobić. Jakie masz opony ?

Duro stinger 28c ;)

Napisano

U mnie jakiś czas temu zadomowił się nowy kokpit i siodło. W tym pierwszym zakochałem się od razu, drugi na razie się układa, ale chyba jednak będę musiał zainwestować w jakiegoś pampersa, bo dupsko coraz częściej mnie boli. Nie tylko jeżdżąc na Kociaku.

Jeszcze tylko została mi zmiana kosmetyczna – nowa sztyca w czarnym połysku. Ten matowy Truvativ, ze ze swoim wielgachnym, białym napisem kłuje w oczy. Może ktoś ma i chce się zamienić? (27,2 mm, offset 0 st.)

Przy okazji, ile pompujecie do opon 700x40? Chciałbym zejść do możliwie niskich ciśnień do jazdy w terenie, ale nie chcę przesadzić, by co chwilę łapać snake'i. Waże 70 kg.

 

 

IMG_20180513_132236.jpg

IMG_20180513_132251.jpg

IMG_20180513_132221.jpg

  • +1 pomógł 3
Napisano
5 minut temu, Roballinho napisał:

Przy okazji, ile pompujecie do opon 700x40? Chciałbym zejść do możliwie niskich ciśnień do jazdy w terenie, ale nie chcę przesadzić, by co chwilę łapać snake'i. Waże 70 kg

Zalej mlekiem i po problemie. Ja w grawelu juz  drugi sezon zamleczam  

Napisano
Godzinę temu, Roballinho napisał:

 

Jeszcze tylko została mi zmiana kosmetyczna – nowa sztyca w czarnym połysku. Ten matowy Truvativ, ze ze swoim wielgachnym, białym napisem kłuje w oczy. Może ktoś ma i chce się zamienić? (27,2 mm, offset 0 st.)

 

 

 

 

 

Proponuję szmatę z Acetonem może zniknie białe logo. Sam tak oczyszczałem i czarne i białe nazwy z elementow. Chociaż czasami jest odporne logo. Trzeba chwilę potrzeć

Napisano

Czy kinesis GranFondo pasowalby do tego dzialu ? ;-) ktos ma jakies doswiadczenia z tym ramiakiem? Chyba podoba sie bardziej niz Tripster....28c z pelnym blotnikiem... ktos wie czy wlizie tam z 32c bez blotinkow?

Napisano
9 minut temu, qb41 napisał:

a czemu to tak ?

Wyspiarze tak sobie wymyslili, ze montuja klamki przedniego hampla po prawej stronie kierownicy. Dlatego dla lepszego prowadzenia pancerza zacisk tez polecial na prawo. 

Napisano

To chyba jakiś nowy wymysł Cotica (W Escapade np z 2015 tarcza jest po lewej stronie, po ludzku). 
Poza tym na przednim widle to mało zawile idzie linka więc słaby argument z tym prowadzeniem linki :).

Napisano (edytowane)

Mam rower z 2017 sprowadzany z UK (stal) i mam obie tarcze po normalnej stronie. Przecież wszyscy producenci musieli by to zmieniać. No way :D

EDIT: Już widzę że ten Cotic to starszy sprzęt, może miało to jakiś zamysł przy projektowaniu.

Edytowane przez uysy
Napisano
7 godzin temu, uysy napisał:

może miało to jakiś zamysł przy projektowaniu.

itr dobrze prawi - BHP. ;)

 

A tak serio, to poniżej wklejam wyjaśnienia se strony producenta:

Our ROADHOG forks caused a bit of a stir when they were released to compliment our ROADRAT frame. Why? Well, as you can see from the photo, the disc mount is positioned on the front right of the fork rather than the more usual left rear. As always with Cotic products, there were firm engineering reasons for placing it where it is, and here's the lowdown:

Forces
Axle movement under disc braking is now a fairly well known phenomenon in mountain biking. Basically with the caliper positioned left rear (usual place), and a vertical dropout, there is a reaction of the braking force which tends to push the axle out of the dropout, hence you're relying on the friction of your QR to counteract this rather than a completely mechanical stop. Most manufacturers have moved to a slightly forward facing dropout to counteract this.

We've actually never experienced any trouble with this on our mountain bikes, but during prototype testing of the ROADHOG fork - which had the disc mount in the usual left rear position - we did actually experience some axle movement. Nothing actually came undone, but after some serious downhill braking on fast roads, the rotors would be rubbing a touch and the wheel would 'clunk' home in the dropout when we undid the axle nuts. This was clearly unacceptable, so we set about finding a solution. Our first port of call was forward facing dropouts, but these would have required custom cut version which would have increased the fork cost disproportionately. Therefore the design problem became how to contain the disc forces whilst using an off the shelf vertical dropout. The solution, as you can see, was to place the disc mounting on the front. This puts all the forces into the dropout, and is still a completely normal International Standard setup, so it takes any IS caliper. It also gets the brake away from the back of the fork which brings us to....

Mudguards
With the ROADRAT's do-it-all brief, it was clearly important to provide mudguard mountings. However, trying to figure out if it was possible to mount a mudguard regardless of the type of disc brake used when the disc mount was on the back of the fork was turning into a quest, and a futile one at that. The beauty of the front right disc mounting was that it killed two birds with one stone: The disc forces were contained, and no matter what brake system you used, you'd always be able to get a mudguard stay fitted.

Conclusion
The front right disc mount position solved a number of problems we were faced with during the design phase:
  • Disc forces contained
  • IS disc mount
  • Full length mudguards always usable
  • Standard QR compatible dropout retained
Which gives you a fantastically versatile fork with no drawbacks.
  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...