Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Po przeczytaniu licznych postów i zaciągnięcia opinii u paru osób wyłania mi się następujący obraz roweru. Prosił bym o rzeczową opinie. Amortyzator wybrałem na podstawie opinii użytkownika Activia. Jak pewnie zobaczycie brak kół których jeszcze nie dobrałem i proszę o pomoc w tym bo nie znam sie na kołach. Co do hamulców to śmigałem na nich już jakiś czas i są dla mnie zadowalające.

Kwestie typu pedały, siodło, gripy i kierownica kwestia otwarta

 

  • Accent peak 29 L
  • SHIMANO Korba DEORE FC-M625 38x24
  • Sztyca 31,6mm 350mm
  •  
  •  
  • Amortyzator Suntour Raidon XC RL-R 29 Cali Biały 2016
  • Stery półzintegrowane HSI-SPRO Tapered niebieskie ACCENT 
  • MOSTEK ZOOM TDS D345A D:100mm K31,8 BIAŁY 1 1/8 AL
  • Kierownica Aluminiowa WAKE 740
  •  
  •  
  • KASETA SHIMANO DEORE SLX CS-HG81 11-36T
  • ŁAŃCUCH SHIMANO XT CN-HG95 
  • Przerzutka Przód SHIMANO DEORE 2x10rz RD-M616 DS
  • Shimano Deore RD-M610 SGS srebrna 10 rz.
  • Manetka Deore XT SL-M780
  • SHIMANO SM-RT56 Alivio Tarcza Hamulca 160mm na 6 śrub

 

Edytowane przez Celir
  • Mod Team
Napisano

Po co Ci kaseta SLX i łańcuch XT :icon_question:

Według mnie możesz na nich śmiało zaoszczędzić, kupując coś z niższej półki.

Nie wiem czy zwracasz uwagę na detale, ale jeśli ta korba będzie w kolorze czarnym, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że stosunkowo szybko straci miejscami ten czarny kolor i od spodu wyjrzy aluminium.

Podobno w przypadku SLX nie ma tego problemu, choć to też pewnie zależy od modelu i rocznika z którego pochodzi.

Rozumiem, że te białe plamy na liście czekają na zapełnienie ?

Jakie piasty przewidujesz ? Deore ?

Amor pod zwykłą oś ? Zastanów się nad sztywną osią.

Co do kół, to możesz podpytać kolegę @ dawid, który profesjonalnie się tym zajmuje.

 

Napisano (edytowane)

Tak jak pisałem koła to kwestia otwarta wiem tylko że nie będę iść w sztywną oś bo chyba nie bardzo mi to potrzebne. Co do kasety to CS-HG50 10s 11-36a łańcuch CN-HG54. Tylne manetki XT ze względu na multi-release choć nie wiem czy przy tego typu napędzie da to wymierne korzyści

Edytowane przez Celir
Napisano

Zamiast Zooma popatrz na Accenta, mają rewelacyjny stosunek ceny do wagi i jakości.

 

Ja bym się pokusił o lepsze hamulce.

Napisano

 

 

Tylne manetki XT ze względu na multi-release choć nie wiem czy przy tego typu napędzie da to wymierne korzyści

Da wiele nawet przy tym napędzie , ale nie tyle Multi Relase co Instant Relase (natychmiastowe zrzucanie biegu).

Napisano

dokladnie instant wchodzi dopiero w xt z tego co wyczytalem

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowane)

Kiedyś składałem coś na peaku ale mniejszy rozmiar i p.przód DS nie pasiła - obejma wypadała zaraz przy gięciu podsiodłówki i nie można było jej poprawnie umocować.

Odnośnie mostka to na aledrogo ktoś wystawia nówki sztuki ritcheya pro (model '14 czy '15) po  59zl. Polecane wyżej mostki Accenta są też jak najbardziej ok.

Koła jeśli ma być budżetowo i w miarę przyzwoicie za 500-550 da się kupić crossride'y. Za 660 dt370+dt533. Jeśli budżet w okolicy 1k to osobiście brałbym N771/2+dt e512. Po położeniu kolejnych 2-3 stówek dt 350+e512.

Kaseta slx w takim configu nie ma sensu. Będzie rżnęła aluminiowe bębny bo tylko 1/3 jest na pająki, nie jest trwalsze i ma nieco wygórowane ceny.

Edytowane przez vdcmike
Napisano

A jaka poza ceną i kilkoma grama jest różnica w danych mostkach? pytam bo nie bardzo jestem w temacie mostków i kierownic

Napisano (edytowane)

Płacisz za napis i masę. Niektóre marki nie puszczają na rynek taniego chłamu inne tylko taki. FSA, Easton, Thompson, Syntace, CrankBrothers do niedawna Ritchey to marki które można było brać w ciemno. Trzeba też uważać na okazje typu nowy węglowy FSA za 90 zamiast 390zl ;). Z budżetowych trzeba brać sprawdzone. Odnośne parametrów jako takich to masz tylko rodzaj (ahead, wpuszczane) długość, kąt, średnicę sterówki, średnicę kierownicy, kolor, materiał, masę.

Edytowane przez vdcmike
Napisano (edytowane)

No dobrze tylko czy dla amatora choć zapaleńca XC warto płacić kilkadziesiąt pln więcej za kilka gram skoro większość modeli zrobionych jest z tego samego stopu?

Edytowane przez Celir
Napisano

Nie wato przepłacać ale warto brać sprawdzone/polecane w celu zminimalizowania ryzyka. Złamanie mostka/kiery na byle hopce zawsze jest cholernie bolesne.

Napisano

Abstrahując od jakości to nie za długi ten mostek? Z zasady do takich "wioseł" daje się krótkie mostki. Szeroka kiera sama w sobie dostatecznie obniża pozycję, nie trzeba się jeszcze wyciągać.

Napisano

jak juz pisalem nie orientuje sie w tym temacie a co do kiery to taka dluga bo zawsze mozna przyciac

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

No dobra kupiłem ramę Accent Peak 29 2015 19" i stery HSI-SPRO. W następnym miesiącu kupie SUNTOUR RAIDON XC RL R AIR 29cal. W tym możliwe że kupie koła tylko nie bardzo w nich sie orientuje jaki budżet jest potrzebny na komplet kół do XC pod napęk 2x10.

 

Napisano (edytowane)

Obecnie 96 ale jak złoże rower wrócę do 87-85. Podajcie jakieś modele piast które moge brać pod uwagę a poszukam czegoś.

Edytowane przez Celir
Napisano

Ew. w 600 zmieścisz się w składakach na obręczach DT 533d i piastach novateca. Po dołożeniu 60zł można nabyć gotowe na piastach DT370. To pancerne obręcze nie do zdarcia, pod 130kg a wagowo wyjdzie tyle samo co crossride'y (na piastach DT).

Napisano

Proponuje złożyć ten rower na sztywnej osi z przodu. Nawet kosztem składania go o jedną wypłatę dłużej. 

Poskładasz ten rower, zacznie Ci tego brakować i będzie spory problem coś z tym zrobić. 

Przy masie 90kg na kole 29" przy takim, średnio sztywnym, widelcu jak raidon, to jest konieczność a nie fanaberia. 

 

Łancuchy shimano to porażka, sram jest lepszy, tak samo kmc polecane na tym forum. 

 

Jak się upierasz przy tych hamulcach to daj chociaż większe tarcze a szczególnie tą z przodu, cena w sumie ta sama. 

Mostek 100mm to zdecydowanie za dużo, 80 albo mniej. 

 

Generalnie chcesz oszczędzać na tych podzespołach, które rzadziej i trudniej się zmienia. Z kolei dokładasz do napędu, który jak wiem jest stosunkowo szybko zmieniany. Jaki masz łączny budżet, dlaczego nie kompletny rower?

Napisano

Ja w moim podstawowym rowerze xc zmieniałem mostek z 90 na 110 przy kierownicy 720. Przymierzałem 120 i też nie byłoby tragedii. Mostek i kiera to coś czego nie da sie narzucić na sucho. Trzeba pojeździć na danym secie żeby dojrzeć do pewnych wniosków.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...