Skocz do zawartości

[Gwarancja]Gwarancja na rower, a zawody


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak sobie dzisiaj przeglądałem kartę gwarancyjną mojego roweru i mam tam taki zapis:

 

"Gwarancja traci ważność w sytuacji gdy rower bierze udział w zawodach sportowych".

 

Ktoś się spotkał z takim zapisem gwarancyjnym?

Rower mam dopiero dwa miesiące i mam zamiar nim startować w PB.

Wydałem kilka tysięcy zł na rower aby między innymi startować w maratonach i teraz nie mogę ? Co o tym myślicie?

Napisano

Miałem coś takiego w gwarancji Cuba, którego kupiłem w 2011 roku. Olałem to i startowałem :) Tyle, że nie miałem okazji skorzystać z gwarancji bo rower się nie popsuł.

Napisano

szymony, ty tak na trzeźwo? Po1 to moja sprawa czy jakiś program używam, po2 w mogę mieć 5 rowerów, a ten który był najdroższy i połamałem mogłem połamać jadąc po bułki...

  • Mod Team
Napisano

Poza tym nawet nie startując w zawodach można używać roweru w zbliżonych warunkach i jeżdżąc ze średnimi ze środka, czy nawet końca stawki, więc ja się pytam o co kaman :icon_question:

Kto udowodni czy startuję w zawodach :icon_question:

Chyba musiałaby jakaś komisja śledzić różne zawody i wyłapywać tych niepokornych :icon_lol:

 

Napisano
  W dniu 15.01.2017 o 17:40, phoe napisał:

szymony, ty tak na trzeźwo? Po1 to moja sprawa czy jakiś program używam, po2 w mogę mieć 5 rowerów, a ten który był najdroższy i połamałem mogłem połamać jadąc po bułki...

;) takie coś na końcu wypowiedzi, sugeruje że to ironia była.

Tak przynajmniej sądziłem do tej pory. Dobra idę się napić :)

Napisano

nie wzięliście jednego pod uwagę, kolega który ma kłopot z ta gwarancją jest uczciwy....do bólu :) pójdzie do sklepu i powie

"na zawodach strzeliła mi rama" ..faktycznie ma jakiś problem.

Napisano

Karta gwarancyjna to szablon sklepu, nie producenta i tam mam taki zapis.

Po kiego grzyba oni to dają w zasadzie skoro nie będą w stanie udowodnić, że coś się stało na maratonie?

Napisano
  W dniu 15.01.2017 o 19:31, erzurum napisał:

nie wzięliście jednego pod uwagę, kolega który ma kłopot z ta gwarancją jest uczciwy....do bólu :) pójdzie do sklepu i powie

"na zawodach strzeliła mi rama" ..faktycznie ma jakiś problem.

 

Szczerze? Nawet jeśli, to niezgodność towaru z umowa nie wyklucza używanie rzeczy podczas imprez sportowych.;)

Napisano

Wielu producentów rowerów ma takie ograniczenie gwarancji. Ale w sporcie amatorskim nikt się tym nie przejmuje, bo to na producencie/dystrybutorze/sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia że sprzęt był używany w zawodach (o ile sam się nie wychlapiesz że usterka nastąpiła podczas wyścigu). Sprzedawcy na pewno nie zależy na takich ustaleniach, bo gwarancyjna wymiana ramy nic go nie kosztuje, a mógłby przez dociekliwość stracić klienta, więc tak naprawdę to martwy zapis. Sądzę że raczej chodzi w tym zapisie o zawodowych kolarzy, którzy potrafią zamęczyć każdą ramę.

Napisano

Albo w drugą stronę --- czyli nie wyrażają zgody na używanie w zawodach żeby nikt ich nie sądził o odszkodowania jak komuś się stanie krzywda podczas zawodów z przyczyny np pęknięcia ramy przy dużej prędkości.

Napisano

Jeśli to się tyczyło mojej wypowiedzi to miałem na myśli stwierdzenie, nie pytanie. Ogółem nie spotkałem się z czymś takim że usterka roweru, tutaj pęknięcie ramy, i uszkodzenie ciała przez to można dobiegać się o odszkodowanie od producenta. Jest coś o czym nie wiem ?

Napisano

Taki zapis w karcie zmajstrowanej przez producenta wskazuje na to by trzymać się daleko od jego produktów.

 

Szablon sklepu? A który to sklep i jaka marka? Bo książeczka obsługi roweru oraz zawarta tam gwarancja to produkt producenta, dostarczany przez niego z rowerem. Jeśli taki papier wystawił sklep to po pierwsze warto sprawdzić warunki gwarancji na stronie www producenta, po drugie zapytać o tego bzdeta w sklepie i po trzecie unikać ich jak ognia na przyszłość bo wg nich samych sprzedają badziew.

  W dniu 15.01.2017 o 19:39, Umpero napisał:

Karta gwarancyjna to szablon sklepu, nie producenta i tam mam taki zapis.

Po kiego grzyba oni to dają w zasadzie skoro nie będą w stanie udowodnić, że coś się stało na maratonie?

Dają po to żebyś nic u nich nie kupował. Na końcu tego akapitu była gwiazdka? Bo na dole strony powinienes znaleźć zapis: kliencie mamy cię w dupie od momentu dokonania zakupu produktu i zapłacenia za niego.
Napisano

Sklepu nie zdradzę bo niedługo wybieram się do nich na pierwszy przegląd. Dodam tylko, że sklep w Warszawie.

Rower to Trek Superfly 6. Czy to nie powinna być książeczka gwarancyjna od Treka ?

Generalnie dostałem książeczkę obsługi od Treka i oddzielnie kartę gwarancyjną z logiem sklepu i zapisami.

Napisano

Nie no nie wierzę... kolego kupujesz rower za kilka tysięcy zł (przecież wiadomo że takiej klasy rower kupują już zawodnicy-amatorzy) i przejmujesz się tym co pisze w warunkach gwarancji...

po 1: połowa tego forum jest w takiej sytuacji jak Ty

po 2: kto to k***a udowodni że jechałeś w zawodach jak rower się popsuł...

 

ja jestem prosty uczciwy chłop i jak pojechałem do sklepu z moim nietanim (jak na mnie) rowerem to powiedziałem wprost "nie muszę się przyznawać ale zrobiłem na nim kilka wyścigów i tyle kilometrów, nikt mi tego nie udowodni ale chcę być fair wobec was". no i gość w sklepie wie że nie udowodni mi złamania warunków gwarancji bo mnie nie śledzi z kamerą ale wie do czego wykorzystuję rower i w razie czego przyjmie sprzęt na gwarację jak również sprawdzi go odpowiednio na corocznym przeglądzie :)

 

naprawdę, nie masz się czym martwić ;)

Napisano

 

 

  W dniu 16.01.2017 o 00:00, KrissDeValnor napisał:
np. Trek ) szanse na otrzymanie nowej ramy są spore
Trek nie pyta tylko wymienia na nowe ramy od dawna taka jest ich polityka obecnie a jeżeli sprzedawca nie chce przyjąć ramy Treka to pisać i dzwonić do przedstawiciela na Polskę  
Napisano
  W dniu 18.01.2017 o 23:03, misiojedzie napisał:

Nie no nie wierzę... kolego kupujesz rower za kilka tysięcy zł (przecież wiadomo że takiej klasy rower kupują już zawodnicy-amatorzy) i przejmujesz się tym co pisze w warunkach gwarancji...

po 1: połowa tego forum jest w takiej sytuacji jak Ty

po 2: kto to k***a udowodni że jechałeś w zawodach jak rower się popsuł...

 

ja jestem prosty uczciwy chłop i jak pojechałem do sklepu z moim nietanim (jak na mnie) rowerem to powiedziałem wprost "nie muszę się przyznawać ale zrobiłem na nim kilka wyścigów i tyle kilometrów, nikt mi tego nie udowodni ale chcę być fair wobec was". no i gość w sklepie wie że nie udowodni mi złamania warunków gwarancji bo mnie nie śledzi z kamerą ale wie do czego wykorzystuję rower i w razie czego przyjmie sprzęt na gwarację jak również sprawdzi go odpowiednio na corocznym przeglądzie :)

 

naprawdę, nie masz się czym martwić ;)

 

 

Widzisz, na uparciucha przysłowiowego może się okazać że sklep bardzo lubi dystrybutora (a jak pisze takie pierdoły w karcie WYSTAWIONEJ PRZEZ SIEBIE to kto wie jaki poziom intelektu prezentuje właściciel i spółka) i nie daj Boże zna swoich klientów także spoza sklepu, np wszyscy widują się na imprezach sportowych i wyjdzie że byli świadkami sportowej aktywnosci zawodniczej. I wuj, będzie szarpanina. Oczywiście ktoś może być uparty albo lubić się szarpać i wygra, ale większość ludzi nie lubi.

Skoro firma x robi sobie takie zastrzeżenia to widocznie na podstawie czegoś je robi. Gdybam że w sztabie producenta nie wszyscy są mocno bici w głowę. Tak więc ten teges....

Wg mnie jeśli rower jest dużego i uznanego producenta a w karcie taki wpis to lepiej takiego produktu nie kupować bo mam wrażenie że jestem dymany za duże pieniądze. Lepiej uniknąć ewentualnych perturbacji w przyszłości i wybrać dzieło kogoś kto nie daje durnych wykluczeń gwarancyjnych. Są tacy a marek na rynku jak mrówek....

Napisano

OK, ale to trzeba by było rezygnować z zakupu najlepszych dostępnych na rynku rowerów, mój Cannondale ma taki sam zapis w gwarancji oficjalnego dystrybutora na Polskę. Zupełnie się tym nie przejmuję.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.