Skocz do zawartości

[Stara szosa] Czy warto trochę podrasować ?


slawekszy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koleżanki i Kolegów, to mój pierwszy post i mam nadzieję że we właściwym miejscu.

Kupiłem od kolegi starą szosę ale na lekkiej ramie i chciałbym ją wypiaskować i odmalować sprzęt.

Prosiłbym o wszelkie uwagi pomysły odnośnie zmian jakie chciałem wprowadzić w rowerze:

1. Zmieniam koła na nowe szosowe bo obecnie są dwa różne (z tym nie powinno być problemu).

2. Dźwignia zmiany jest obecnie na ramie obok bidona - chce zmienić na klamkomanetki na kierownicy w zależności od tyłu 2 x 8,9,10,11 

3. Pozostawiam 2 rzędową tarczę przy kole łąńcuchowym z korbą natomiast chcę na tylnym kole wstawić nową tarczę tylko jaką ? 8, 9, 10 czy 11 rzędową ?

Czy da się to poskładać i uruchomić ?

Z góry dziękuję za wszelkie pomysły i podpowiedzi.

 

Zdjęcie roweru:

 

 

post-201967-0-78578400-1484487426_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower ładny, ale ja na Twoim miejscu odrestaurowałbym go i zostawił w stanie oryginalnym. Wydaje mi się że dostosowanie do aktualnych standardów może być dość kosztowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kołami może być drobny problem. Standard szosowy to 130mm, w starych rowerach było chyba 126. Lekko widełki rozepchniesz. Generalnie przemyśl modernizację, bo mogą pojawić się inne problemy np. gwinty w mufie, brak przelotek w ramie. Wyczyść, przesmaruj,jeździj i odkładaj nanowy, szkoda kasy by inwestować w takie rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Podstawowa sprawa jaką trzeba sprawdzić to rozstaw tylnego widelca. Jeśli jest to 130mm to spokojnie da się do współczesnych standardów - 10 biegów, klamkomanetki - taki rower doprowadzić.

 

Z drobnych rzeczy praktycznych to powinieneś kupić sobie regulatory baryłkowe które wkreca się w cokoliki osadzenia manetek naramowych.

 

Wyglada to-to tak:

 

FS1069.jpg

 

Szacunek...

I.

 

PS

 

 

 

szkoda kasy by inwestować w takie rowery.

 

Szkoda to takie oklepane komunały pisać  :down:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
To wytłumacz mi sens takiej inwestycji, która pochłonie ok. 3tyś. zł

 

Hę?

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Shimano-ST-4600-Tiagra-10-Speed-Double-Shifter-Set-/142238814507?hash=item211e18112b:g:yQsAAOSw9GhYcrLZ

http://www.ebay.co.uk/itm/Shimano-105-10-speed-cassette-11-28T-/282320621865?hash=item41bb9ed129:g:fGIAAOSwUKxYc-IM

http://www.ebay.co.uk/itm/Shimano-105-FD-RD-5700-Front-Rear-Derailleur-Pair-Silver-10-Speed-Road-Bike-/152389461100?hash=item237b1ea46c:g:CYMAAOSwiDFYMZU9

http://www.ebay.co.uk/itm/KMC-X10-93-Ti-N-Silver-or-Gold-10-Speed-Chain-116-links-/201532818160?var=&hash=item2eec4ac2f0:m:mheyp53mpGCNiSRBd891nNg

 

135 funtów, plus 10 za przerzut do Polski. To daje nam z okładem 750ziko. Koło za klocka do tyłu to już będzie naprawde ekstrawagancja i na pewno do kupienia w Polszcze.

 

Sens jest taki, że na ten przykład w moim przypadku współczesna geometria nie pasuje mi zupełnie. Lubię klasyczne szosy ze stali, które odpowiadaja mojej budowie i typowi jazdy. Poza tym klasyczna, stalowa szosa pobija pod względem komfortu -  przynajmniej dla mnie współczesne alusy. 

 

Dodatkowy plus jeszcze taki, że wsadzenie w takową opony 28 lub nawet 30c - dodatowy komfort - zazwyczaj jest zupełnie bezproblemowe. Współczesne konstrukcje nie posiadaja takich prześwitów, a przynajmniej nie wszystkie i trzeba szukać konkretnych modeli.

 

Oczywiście bez sprawdzenia czy da się bez problemu wstawić 130mm piasty z tyłu oraz jak wyglada hak przerzutki od strony napędowej nie ma co przystępować do dalszych deliberacji. Ale arbitralne stwierdzenie "bezsensu bo stary rower" jest poprostu słabe...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inwestycja podyktowana jest modernizacją, a więc skoro modernizacja jest dyskusyjna, to i inwestycja w modernizację także.

 

Ja mam raczej na myśli renowację tego co jest ( jak coś uszkodzone to wymiana) żeby mieć fajny rower na przejażdżkę w niedzielne słoneczne popołudnie. Ot, taki rowerowy youngtimer. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie wykluczone, ale nie ma również sensu z góry zakłada, że jak już rower starszy to sodomaigomora i mamoratuj...

 

Poza tym, jak już nadmieniem, i  tak trzeba najpierw sprawdzić najwżaniejsze punkty aby powżanie myśle o modernizacji.

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar ramy musi być odpowiedni. Czy na rowerze czujesz się dobrze na długich dystansach. Czy nie ma żadnych uszkodzeń, czy wszystkie gwinty są sprawne.

 

Jak spełnione są te warunki, można myśleć o podrasowaniu.

 

Malowanie samodzielne jest złym pomysłem, oddaj to komuś kto się na tym zna.

 

Samo połączenie starej stalowej ramy z nowym osprzętem, nie jest złym pomysłem. Jednak decydują się na to Ci co orientują się  czego poszukują.

 

Na zdjęciu niewiele widać i  jest zrobione  nie z tej strony roweru. Pomimo to uważam że rower wygląda obiecująco i można pokusić się o modernizację, ale to wymaga troszkę wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, rozumiem że mam zmierzyć tylny widelec w miejscu gdzie jest piasta ? 

Do malowania i piaskowania oddam do firmy która tym się zajmuje.

Czy nie zmieniając tylnej przerzutki da się wszystko złożyć i wyregulować ?

Mój pomysł na zmianę jest taki że chciałem pomalować dla odnowienia wyglądu, wymiana kół bo tamte są dwa różne, klamkomanetki dla wygody zmiany przerzutki.

Planuję wykorzystywać go do dłuższych wyjazdów na szosę a nie mam w zanadrzu 2 - 3 tyś. na nowy rower 

Podstawowa sprawa jaką trzeba sprawdzić to rozstaw tylnego widelca. Jeśli jest to 130mm to spokojnie da się do współczesnych standardów - 10 biegów, klamkomanetki - taki rower doprowadzić.

 

Z drobnych rzeczy praktycznych to powinieneś kupić sobie regulatory baryłkowe które wkreca się w cokoliki osadzenia manetek naramowych.

 

Wyglada to-to tak:

 

FS1069.jpg

 

Szacunek...

I.

 

PS

 

 

 

 

Szkoda to takie oklepane komunały pisać  :down:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slawekszy ...powiem Ci tak...zawsze warto odnowić rower i w Twoim przypadku nie widze tutaj dużych kosztów.

Haki 126mm to nie problem bo 130 wchodzi bez problemu.

Napęd można za psie pieniądze kupować który kiedyś był nieosiągalny...nie ma sensu inwestować w nowy osprzęt. Ja poszedłem w shimano 600.

Koła kupisz takie na jakie będzie Cię stać...moim zdaniem nie warto inwestowac w super lekkie bo i rower carbonowy nie jest.

Malowanie - pomalujesz sam i efekt będzie bardzo dobry.

Tak czy owak będziesz zbierał na szose z XXI wieku bo jednak to co innego. 

 

Sam odnawiałem szose i jeżdże nią do pracy a teraz przymierzam się do nowej szosy ponieważ rama jest troche za duża na mnie. Tak czy owak kocham ten rower i mam wielką satysfakcję z "robocizny" oraz zdobytego doświadczenia.

koszt...tysiak - tylko zwróć uwagę od czego zaczynałem...

post-166556-0-16950000-1484558238_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak czy owak będziesz zbierał na szose z XXI wieku bo jednak to co innego. 

I wcześniej do tego samego zmierzałem. A zatem, chobbystycznie tak, można się pobawić, praktycznie nie ma szans na osiągnięcie tego co daje nam rower z 2 dekady XXI wieku więc prędzej czy później temat zakupu powróci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, najpierw zorientuję się ile piaskowanie z malowaniem piecowym, ponoć z tego co słyszałem za całość 50 zł i dalej rozpatrzę zakup części.

@slawekszy ...powiem Ci tak...zawsze warto odnowić rower i w Twoim przypadku nie widze tutaj dużych kosztów.

Haki 126mm to nie problem bo 130 wchodzi bez problemu.

Napęd można za psie pieniądze kupować który kiedyś był nieosiągalny...nie ma sensu inwestować w nowy osprzęt. Ja poszedłem w shimano 600.

Koła kupisz takie na jakie będzie Cię stać...moim zdaniem nie warto inwestowac w super lekkie bo i rower carbonowy nie jest.

Malowanie - pomalujesz sam i efekt będzie bardzo dobry.

Tak czy owak będziesz zbierał na szose z XXI wieku bo jednak to co innego. 

 

Sam odnawiałem szose i jeżdże nią do pracy a teraz przymierzam się do nowej szosy ponieważ rama jest troche za duża na mnie. Tak czy owak kocham ten rower i mam wielką satysfakcję z "robocizny" oraz zdobytego doświadczenia.

koszt...tysiak - tylko zwróć uwagę od czego zaczynałem...

attachicon.gifod_do.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,

Tak czy owak będziesz zbierał na szose z XXI wieku bo jednak to co innego. 

 

,

 

 

I wcześniej do tego samego zmierzałem. A zatem, chobbystycznie tak, można się pobawić, praktycznie nie ma szans na osiągnięcie tego co daje nam rower z 2 dekady XXI wieku więc prędzej czy później temat zakupu powróci. 

Co takiego się wydarzyło, aby stwierdzić że rowery XXI zdeklasowały wobec tych z poprzednich 2 dekad? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

najpierw zorientuję się ile piaskowanie z malowaniem piecowym, ponoć z tego co słyszałem za całość 50 zł i dalej rozpatrzę zakup części.

No to by było naprawdę tanio. Ja płaciłem ok 80 zl za malowanie zwykłym proszkiem i ok 110-120 zł za metalic. Za dodatkowe bajery typu brokaty lecą dodatkowe pieniądze. Z drugiej strony obok mnie jest malarnia gdzie za piaskowanie i zwykły kolor wołają na dzień dobry 150 zł.

Jeśli się zdecydujesz na proszek to raczej samemu dobrze zabezpiecz wszystko to, co nie ma być malowane. W zasadzie w lakierni też to robią, ale zeskrobanie farby proszkowej z miejsc, gdzie jej nie powinno być bywa mocno up...liwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co takiego się wydarzyło, aby stwierdzić że rowery XXI zdeklasowały wobec tych z poprzednich 2 dekad? 

Porównując do mojego ... carbonowe widelce, aluminiowe/carbonowe ramy, kalmkomanetki, kasety a nie wolnobiegi, więcej biegów

Reasumując waga i wygoda.

Tak czy owak nigdy nie sprzedam mojej retro szosy poniewaz zawsze to będzie mój ulubiony "cafe racer" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postęp Panie, postęp :icon_exclaim:

Co nie zmienia faktu, że rowerowi ortodoksi i tak bardziej cenią stare ...

Stare zawsze jest dobre i fajne...ale nie zawsze potrafi dorównać nowemu.

Waga mojego retro i stalowy widelec dają mi w kość na każdym podjeździe i każdej górce...ale powtarzam to bez końca - lubię go!

A co takiego się stało, że nowoczesny tv oled wypiera plazmy, a te kolorowe rubiny?

chcesz sie bawić ...prosze bardzo - zużycie energii :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...