neo4969 Napisano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Witam, na wstępie zaznaczę że przeglądałem całą masę tematów i już uznałem tworzenie nowego za niepotrzebne bo byłem zdecydowany na krossa b8 lub jeśli by nie pasował na cuba ltd, ale pojawił sie fuji o którym ciężko znaleźć cokolwiek. A więc, waga 82kg, wzrost 180, do tej pory jeździłem na giant rincon 2009 26' ( z waszą pomocą udało się go trochę ulepszyć), w każdym razie przyszedł czas na nowy rower, MTB. na oponach 2.1 schwalbe rapid rob, męczę dużo ok 50% asfaltu na dojazdy do pracy szkoły (po ok 20km w jedną stronę), poza tym śmigam raczej na wypady w długie trasy (do 100km) niż krótkie a pełne wrażeń (i nadal chcę mieć mtb), w maratonie nigdy nie brałem udziału i pewnie się to nie zmieni. Na zakup dwóch rowerów mnie nie stać szosa/mtb a crossowe jakoś mnie nie przekonują. Jeździłem głównie siłowo na napędzie 3x8 Deore 90% to były 3 najmniejsze koronki kasety i największy blat (42) z przodu, ale przez trochę lektury stwierdzam że warto spróbować na nowym sprzęcie jeździć bardziej kadencyjnie co zresztą będzie wymagane przez korbę 2 blatową. Tereny raczej równinne, wielkopolska więc jakiś długich podjazdów ciężko szukać. Istotnym dla mnie jest też żeby rower kosztował możliwie najmniej w eksploatacji, dlatego np. napęd w Cubie 2x11 raczej mnie do tego roweru zniechęca. Główne pytanie na które chciałbym uzyskać odpowiedź to jak wygląda fuji na tle krossa, początkowo zbagatelizowałem to że ten rower spotkałem ale coś mi w głowie nie daje spokoju, nie potrafię sam ocenić jak się ma ją te dwa rowery do siebie pod względem cena/jakość i co z tymi sztywnymi osiami, wprawdzie wyczytałem że skoro nie liczy się każda sekunda i każdy zakręt nie musi być pokonywany perfekcyjnie to da się obyć bez ale natrafiłem też na wróżenia jako że zwykłe osie wyjdą z mody i będzie ciężko o naprawy/wymiany elementów. Wiem że subiektywne będą odczucia który rozmiar koła będzie dla mnie lepszy więc to powiedzmy sprawa drugorzędna, jeśli stwierdzicie że fuji wypada dużo lepiej to będę się zastanawiał. Jechałem kilkadziesiąt metrów na cubie ltd pro 29 w rozmiarze 19 i pozycja bardzo mi odpowiadała. Oczywiście alternatywy miło widziane. Propozycja 1. Fuji Tachoe 1.1 model 2015 koła 27.5 cena 4200 zł, wygląda tak: http://rower.com.pl/fuji-tahoe-27-5-1-1-disc-27-5-494442 Specyfikacja: Rama Fuji A2-SL custom-butted alloy w/ PowerCurve down tube, smooth welds, hydroformed top tube, tapered 1 1/8" - 1.5" head tube, BB91 bottom bracket trójkąt tył Fuji A2-SL custom-butted alloy monostay w/ hydroformed chainstay, cold-forged dropout, post disc mount and replaceable hanger Widelec Manitou Marvel Expert w/ remote lockout, tapered alloy steerer, 100mm travel Korba Shimano SLX, hollow Tech II w/ integrated spindle, 38/24T suport Shimano, press-fit pedały N/A przerzutka przód Shimano SLX, 34.9mm przerzutka tył Shimano Deore XT shadow plus, 10-speed manetki Shimano SLX Ispec, Rapid Fire, 20/30-speed kaseta Shimano HG-50, 11-36T, 10-speed łańcuch KMC X10 w/ MissingLink, 10-speed Kola Oval Concepts 400 CL disc wheelset, 28h, cartridge bearing hubs, welded rims, stainless spokes Opony Schwalbe Rocket Ron, 27.5" x 2.25", 67 tpi, folding hamulce Shimano Deore, hydraulic disc, 180/160mm rotor dźwignie hamulca Shimano Deore, hydraulic disc Stery FSA NO.42, 1 1/8" - 1.5", caged bearings kierownica Oval Concepts 600, 7050 alloy, riser, 31.8mm, 9° sweep, 15mm rise, 680 / 710mm wide mostek Oval Concepts 713, 3D-forged 7050 alloy, 31.8mm clamp diameter, 6° rise chwyty Oval Concepts 600 SLO, dual-density Kraton, lock-on siodło Oval Concepts 600 w/ CrMo rails wspornik siodła Oval Concepts 650, 7050 alloy, 31.6mm, double-bolt micro-adjust Waga 11.60kg Panowie w sklepie zachwalali wagę i amortyzator, waga faktycznie atrakcyjna w porównaniu nawet do r8 np. ale na temat widelca ciężko mi coś znaleźć, zastanawiam się dlaczego ten rower jeszcze w tym sklepie stoi skoro taka niby super cena. Nie jechałem ale wstępna przymiarka rozmiaru 19 wydaje się że pasuje. Próbowałem znaleźć coś na temat geometrii niestety bezowocnie + waga, amortyzator?, blokada skoku na kierownicy -brak sztywnych osi. Propozycja 2. Kross B8 - 3700zł Wersja rio odpada z automatu chociaż taką mierzyłem i rozmiar m jest ok, co do geometrii i jak mi się tym jedzie nie mogę powiedzieć bo dostałem do przejechania b9 z zapewnieniem że jest to taka sama geometria, rama wydała mi się strasznie krótka jednak po późniejszym sprawdzeniu w necie wyczytałem że w b8 jest jednak sporo dłuższa, w poniedziałek będę obdzwaniał i szukał miejsca w którym można się przejechać. Specyfikacja: WIDELEC Rock Shox Recon Silver Air (skok 100mm, blokada na koronie, QR15, stożkowa rura sterowa)PIASTA PRZÓD Shimano Deore HB-M618 15x100mmPIASTA TYŁ Shimano Deore FH-M618 12x142mmOPONY Schwalbe Rapid Rob 29"x2,1"OBRĘCZE WTB STP i19 29" Tubeless ReadyPRZERZUTKA PRZÓD SRAM X5 High Direct MountPRZERZUTKA TYŁ SRAM GX Type 2.1HAMULCE PRZÓD Avid DB3 (hydrauliczny, tarcza 180mm)HAMULCE TYŁ Avid DB3 (hydrauliczny, tarcza 160mm)DŹWIGNIE HAMULCA Avid DB3 (hydrauliczne)MANETKI SRAM GX Trigger 10 biegówKORBY SRAM S1000 10s 39-26TŁAŃCUCH SRAM PC 1031KASETA SRAM PG-1030 11-36T + sztywne osie - brak blokady na kierownicy, cięższy od powyższego, gwarancja krossa. Pozdrawiam i Dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/fuji/43884/tahoe_29_1_1_disc/2 rama kwadratowa, wolałbym B8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 męczę dużo ok 50% asfaltu na dojazdy do pracy szkoły (po ok 20km w jedną stronę), poza tym śmigam raczej na wypady w długie trasy (do 100km) niż krótkie a pełne wrażeń (i nadal chcę mieć mtb),Wszystko jedno, byle był dla Ciebie wygodny i wyglądał jak MTB skoro tego sobie życzysz.Rozwodzenie się na temat osprzętu, itp. nie ma tu większego sensu skoro nie będzie używany zgodnie z przeznaczeniem, dojazdy do szkoły i długie wycieczki przecież wytrzyma jaki by nie był. Osobiście do celów komunikacyjnych wolałbym mieć jak najprostszy i przy okazji nie kuszący nikogo niepowołanego rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/fuji/43884/tahoe_29_1_1_disc/2 rama kwadratowa, wolałbym B8. Tylko że jeśli autorowi tematu dobrze jeździło się na Cube to w zasadzie Kross jest jego przeciwieństwem i do takich zastosowań rama może okazać się zbyt 'scigancka'. Jednym słowem Fuji i Cube jest bardziej rekreacyjny a Kross bardziej wyczynowy, a koledze zależy na rekreacji. Tylko opony do wymiany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neo4969 Napisano 14 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 (edytowane) Cele komunikacyjne owszem, bo póki co nie widzę opcji 2 rowerów, co nie znaczy że za dwa lata kiedy zmienią się finanse i cele tych dojazdów a może nawet miejsce zamieszkania nie wyjdzie tak że nie mam dokąd dojeżdżać lub też kupię rower szosowy, a ten nabyty teraz zmieni diametralnie stosunek asfalt/teren. Frajdę mam największą gdy jadąc gdzieś daleko gdzie mnie jeszcze nie było trafiam na wąską ścieżkę z nierównościami i jakoś tak wychodzi że staram się jechać jak najszybciej, lub też jazda w błocie pozwala mi trochę poszaleć. Wiem też że na te dojazdy wystarczył by jakiś np. hexagon, ale jednak zawsze marzył mi się możliwie najlepszy MTB, o kradzież się nie boję, u lock wleci a do centrum można jechać czymś innym, a jak maja ukraść to ukradną i tak, więc jednak chciałbym jakoś porównać wyposażenie tych dwóch rowerów, czy za dopłatę 600zł do fuji dostanę coś lepszego? Generalnie tak, zależy na rekreacji a lubię poszaleć więc rower idealny ciężko znaleźć lub nawet jest to niemożliwe. Nie kupie żadnego z nich jeśli się nie przejadę, lub też trafię na inną propozycje i będzie jeszcze cięższy wybór. Okazuje się że b9 którego mierzyłem jest dłuższy o 16mm od cuba ( i krótszy o 14 od b8) a jednak to właśnie on wydawał mi się strasznie krótki a cube nie… może ustawienie siodełka to spowodowało albo różnice w mostkach. Zrobiłem takie małe zestawienie geometrii skoro już mam wszystkie potrzebne dane. Rozmiar ramy R8 19 B8 19" Fuji 19” Cube 19” Długość rury podsiodłowej 483 483 483 470 Efektywna długość górnej rury 613 620 602 590 Długość główki ramy 125 110 130 120 Kąt rury podsiodłowej 73.5 73.5 73 73 Kąt główki ramy 71 71.5 71 70 Długość tylnych widełek 425 438 437 450 Baza kół 1098 1116 1085.4 1105 Reach 432 443 403 398 Stack 612 633 638.5 629 BB Drop 63 63 55 60 Więc kross b8 lepiej będzie radził sobie na podjazdach i będzie teoretycznie mniej wygodna pozycja wyciągnięta która w zamian daje co? Próbowałem porównać te napędy i wydają się być porównywalne właśnie… pozostaje temat amortyzatorów i różnicy w wadze, te niecałe 1.5 kg przełoży się na możliwość wydłużenia dystansu bo w końcu trzeba mniej przetransportować czy np. na prędkość również? Edytowane 14 Stycznia 2017 przez neo4969 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Stycznia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Potencjalny wzrost średniej prędkości w większym stopniu powinieneś odczuć przez zmianę wielkości koła niż masę mniejszą o 1,5 kg. Nawiasem mówiąc, to obstawiam, że Fuji będzie ważył ok. lub > 12 kg w średnim rozmiarze ( 12,5 z pedałami ). Najmniej ciekawy jest Cube, który przy najkrótszej górnej rurze ma jednocześnie najdłuższy tylny widelec. Najbardziej zwrotny w tym towarzystwie będzie R8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neo4969 Napisano 17 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 Właśnie zamówiłem B8 za 3600zł w rozmiarze m, niestety nie udało mi się nim wcześniej przejechać nigdzie w bliższej lub dalszej okolicy go już nie ma lub kategorycznie odmawiano przejażdżki innym modelami o tej samej geometrii ze względu na pogodę, trudno najwyżej będzie zwrot. Niestety również nie udało się już znaleźć modelu z blokadą skoku w manetce. Pytanie trochę poza tematem bo szukałem i znalazłem ale nadal mam pewną wątpliwość, czy "przegląd zerowy" to jest właśnie to co producent wymaga/zaleca by zrobić po miesiącu użytkowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 17 Stycznia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 Po miesiącu lub np. 300 km ( różne są wersje w zależności od danego sklepu ). Najlepiej ustalić to ze sklepem w którym kupujemy - w moim przypadku sprzedawca dziwił się, że to już i co tak szybko ( ok.350 km ), ale według karty gwarancyjnej był to właściwy moment, a nawet po czasie ( miesiąc lub 100 km ). Właściwie chodzi głównie o podbicie gwarancji za powiedzmy 5 dych, ale lepiej mieć to z głowy, nawet jeśli widać, że roweru nikt palcem nie ruszył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi