blinkers13 Napisano 12 Stycznia 2017 Napisano 12 Stycznia 2017 Mam dylemat odnośnie kwestii poprawności montażu suportu. Nabyłem sobie suport KCNC na korby Shimano do mufy PF30 i zastanawiam się, czy dać smar, czy jakiś locktite. Z Locktite to do końca nie wiem jaki, bo na zachodnich forach piszą o 609, ale nie ma go w PL, jest za to: 641 - połączenia cylindryczne średnio mocny, możliwy demontaż, pytanie czy nie będzie problemu z demontażem z karbonu 222 - do gwintów, niska wytrzymałość, ale czy się sprawdzi 508 - uszczelniacz Ze smarem natomiast mam obawy, czy nie spowoduje to wycierania mufy, jeżeli doprowadzi do obrotu suportu. Widziałem na forum różne koncepcje, ale może ktoś już po dłuższym czasie wyrobił sobie opinię, co się sprawdziło, a czego lepiej unikać. Ma ktoś może jakieś doświadczenia w tym temacie? Dzięki!
1415chris Napisano 12 Stycznia 2017 Napisano 12 Stycznia 2017 To jest alu skrecany insert? Jesli tak, to wprasowujesz prawa strone, wkladasz lewa i skrecasz. Nie potrzegujesz loctite, jak wklad jest skrecany. Do alu i karbonu uzyj smaru teflonowego. Posmaruj lekko wklad, miejsce styku z mufa. I daj cos smarujacego na gwint.
Qbek84 Napisano 12 Stycznia 2017 Napisano 12 Stycznia 2017 Też miałem taki suport KCNC. Jak go kupiłem i zobaczyłem to sobie pomyślałem... ale porządnie zrobiony w takim eleganckim opakowaniu i jeszcze zapasowe podkładki redukcyjne dają. Przed montażem posmarowałem miejsca styku z mufą smarem... chyba grafitowym jak pamiętam. Natomiast tam gdzie te dwie połówki się stykały jest fabrycznie posmarowany gwint - chyba Loctitem. Niestety tego połączenia gwintowego postanowiłem nie ruszać i nic ze swojej strony nie dałem. Już podczas montażu miałem złe przeczucia przy skręcaniu go. Posiadam dwa klucze du suportów Hollowtech II (Bitul oraz Icetoolz) i żaden dobrze nie siedział w tym KCNC. Po dość krótkim czasie padło łożysko i chciałem go wykręcić... niestety klucze objechały ten wielowypust i miałem obracający się wkład suportu z niedziałającym łożyskiem. Ponad godzinę delikatnie brzeszczotem odpiłowałem jedną miskę by jakoś go wyciągnąć. Nie wiem czy KCNC ma dedykowane klucze do tego swojego suportu. Te klucze co mam bardzo pewnie chwytają taki suport z Tokena, ale z tym KCNC to jest problem... według mnie ten wielowypust jest za płytki. Drugim minusem jaki zauważyłem jest to, że bardzo łatwo woda przenika do środka tego suportu.
blinkers13 Napisano 12 Stycznia 2017 Autor Napisano 12 Stycznia 2017 Dobra wiadomość, kilka dyszek zostanie w kieszeni Czy smar ma tutaj funkcję uszczelniającą czy ma jedynie ułatwić osadzenie w mufie? Nie mam teflonowego i zastanawiam się czy lepiej będzie dać slickoleum czy smar do piast shimano.
blinkers13 Napisano 17 Stycznia 2017 Autor Napisano 17 Stycznia 2017 (...) Trochę mnie zmartwiłeś, bo zawsze byłem zadowolony z jakości podzespołów KCNC. Zanim założę to sprawdzę jak leżą u mnie te klucze, które mam (kupione parę lat temu u jednego z użytkowników forum ), może nie będzie tak źle. Bądź co bądź, loctite na pewno sobie w tym przypadku odpuszczę. Zainwestuję też w ten smar morski, jeśli gdzieś dostanę, a jak nie to dam sporo teflonowego, żeby te łożyska zabezpieczyć odpowiednio. Spodziewałem się, że ten suport będzie miał możliwość wymiany samych łożysk. Rozumiem, że nie ma:) Chyba było dołożyć kilka dych i kupić Rotora...
Qbek84 Napisano 17 Stycznia 2017 Napisano 17 Stycznia 2017 Same łożyska są wymienialne - standardowe 6805 2RS.
1415chris Napisano 17 Stycznia 2017 Napisano 17 Stycznia 2017 Jak kazdy inny tego typu wklad ma mozliwosc wymiany lozysk. Ja zakupilem, nieco bardziej renomowany wklad. http://wheelsmfg.com/bottom-brackets/bbright/bbright-out-bottom-brackets/pf30-threaded-angular-contact-bb-black.html Maja tego typu patenty do kazdej mufy.
Qbek84 Napisano 17 Stycznia 2017 Napisano 17 Stycznia 2017 Gdy byłem w trakcie wybierania suportu miałem jeszcze na oku produkt Race Face --> https://www.raceface.com/products/details/pf30-x-type-adapter Kosztuje niestety 100zł więcej niż KCNC.
1415chris Napisano 17 Stycznia 2017 Napisano 17 Stycznia 2017 Najwazniejsze, zeby wybrac dobry patent. Aluminiowy i do tego skrecany, to chyba najlepsze rozwiazanie. Dzisiaj bede to zakladal, zobacze jak to pojdzie. Wiecej zabawy bedzie z usunieciem obecnych plastikowych misek. Rowniez warto dowiedziec sie jakie stosowane sa lozyska. Wklad moze byc w miare tani, bo ma slabej klasy lozyska. Wklad, ktory kupilem ma lozyska skosne (chyba tak to sie nazywa) w klasie ABEC 5. Z tego co pisza, to przy normalnych lozyskach, tylko kilka kulek w danym momencie przenosi obciazenie. W skosnych obciazenie jest przenoszone przez wszystkie kulki.
pawel2208 Napisano 17 Stycznia 2017 Napisano 17 Stycznia 2017 Jeżeli aluminiowy i jeszcze jest skręcany to raczej ma mniejszy wymiar od plastikowego? Jak się dobrze skręci, to będzie trzymał, ale czy w przypadku suportu wciskanego bez skręcania, mufa nie zużyje się dużo szybciej? Trochę odbiegnę od tematu, ponieważ mam na myśli aluminiową ramę.
1415chris Napisano 18 Stycznia 2017 Napisano 18 Stycznia 2017 Jedna miska jest wykonana w takim samym rozmiarze jak wciskane plastikowe. Druga, ta ktora sie kreci kluczem, tez jest dobrze spasowana ale z nieco mniejszym rozmiarem, tak aby umozliwic w miare swobodne jej przekrecenie w mufie. Jezeli nie jest skrecany, to nic sie z mufa nie bedzie dzialo. Z reguly spasowanie wkladu z mufa jest dosc ciasne. Ja mialem do tej pory 3 plastikowe wciskane wklady. Z dwoma nie mialem problemow. Jeden padl po w miare zasluzonym czasie. W sumie wymiana lozysk by wystarczyla. Trzeci juz byl bardziej problematyczny. Dosyc szybko zuzywalo sie lozysko tylko po jednej stronie. Albo miski nie byly wprasowane rowno albo sama mufa nie byla w osi. Stad decyzja o alu skrecanym.
blinkers13 Napisano 19 Stycznia 2017 Autor Napisano 19 Stycznia 2017 Wyciągnąłem dzisiaj ten suport KCNC z pudełka i łożysko od strony napędu chodzi "skokowo" bez dużego oporu, ale czuć jakby kulki nie były idealnie kuliste, albo w bieżnie się powciskały... Trochę słabo, że się tak wyrażę, bo moim zdaniem taki suport nadaje się do reklamacji. Co myślicie?
Gość Napisano 19 Stycznia 2017 Napisano 19 Stycznia 2017 Daj mu się "rojzeździć", pewnie napchane jest dość dużo smaru i musi się rozprowadzić. No chyba że towarzyszy temu jakieś chrupanie, znaczny opór który musisz przełamać lub coś takiego.
1415chris Napisano 19 Stycznia 2017 Napisano 19 Stycznia 2017 Jak masz wiecej smaru w lozysku, to bedzie sie nieco ciezej krecic ale bedzie to robic caly czas plynnie. Wcale bym sie nie zdziwil, ze zamontowane sa tam dosc kiepskawe lozyska, bo cena calego pakietu, to cena 2 b. dobrych lozysk
blinkers13 Napisano 22 Stycznia 2017 Autor Napisano 22 Stycznia 2017 @1415chris Pewnie masz rację, zobaczymy ile pociągną, pierwsze wrażenie rewelacji nie wróży. Miałem suporty różnych firm, raz tańsze, raz droższe, ale nie spotkałem się, żeby w nowych łożyskach było czuć przycięcia przy obracaniu. Jeśli już to po prostu kręciły się z większym oporem. Niby po włożeniu korby nie stanowi to problemu, ale od firmy, będącej na rynku już parę dobrych lat oczekuję zdecydowanie więcej. Zamontowałem suport mimo wszystko. Poszło gładko, prawie tak gładko, jak przy starych dobrych miskach wkręcanych. Od strony napędu suport wszedł odczuwalnie ciaśniej, ale na tyle lekko, że wepchnąłem go ręką poprzez nałożony klucz do suportów wkręcanych shimano jednocześnie obracając. Dokręcając od strony nienapędowej, po stronie napędu miska się ruszyła, nawet bez kontrowania 2 kluczem. Dopiero przy całkowitym dokręceniu użyłem drugiego klucza. Dałem tez sporo smaru kiedy miski miały jeszcze jakieś 1cm do dopchnięcia, bezpośrednio na łożyska, tak od wewnątrz jak i od zewnątrz pod te plastikowe wkładki. Jak złożę rower do końca i zacznę jeździć to zdam relację ile suport wytrzymał. Dzięki za pomoc w temacie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.