sowa444 Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Cześć dziś dotarł do mnie nowy rower amortyzacja to Fox Factory Float 32 Kashima (2016r). Full skok:100/100. Chciałbym wyjaśnić moją wątpliwość. Chciałem ustawić SAG. Z przednim amortyzatorem nie ma problemu pompuję jakieś tam ciśnienie np. 80PSI odkręcam pompkę i przykręcając ją znowu na skali pompki po dokręceniu od razu skala pokazuje 80 PSI. Dziwna sytuacja jest z tylnym damperem. Przykręcam pompkę (już mocniej nie da rady) oczywiście palcami, pompuje np. 110 PSI odłączam i gdy chcę znów napompować na skali pompki jest 0 PSI. Wygląda na to że ciśnienie nie ucieka z amora bo robi się twardszy tylko nie wiem czemu nie pokazuje aktualnego ciśnienia, pokazuje je dopiero jak zrobię ze 4 ruchy pompką, do tego spuszczanie powietrza pompką jest bardzo utrudnione a czasami niemożliwe, dodaje że z przodu nie ma z tym problemu. Zauważyłem też że gdy mam podłączoną pompkę do dampera to baaardzo powoli ale ciśnienie spada, wskazówka pompki bardzo powoli ale jednak się opuszcza. czy komuś coś takiego się zdarzyło? to normalne zjawisko? I jeszcze jedna sprawa, Nie mogąc spuścić powietrza pompką zrobiłem to ręcznie naciskając lekko ten wystający cypek w środku no i oczywiście powietrze zeszło ale nie prysnęło ani trochę oleju, zrobiłem tak z przodu i z tyłu i jest taka sama sytuacja, czy to oznacza że amortyzatory są suche, brak oleju i trzeba to ogarnąć? ogólnie jest jakiś sposób na sprawdzenie czy w amortyzatorze jest olej nie rozbebeszając go? Muszę oddać nowy rower do serwisu? Będę bardzo wdzięczny za każdą informację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Olej jest w dolnych lagach a nie komorze powietrznej. W komorze ( przynajmniej w Sr Suntour) może być minimalna ilość oleju żeby uszczelnić całość. Co do ciśnienia, jaka pompka? U mnie jest podobnie, najwyraźniej musi się otworzyć w pełni zawór żeby było widoczne ciśnienie. Krąży opinia że nowe amortyzatory są suche, także lepiej oddać na serwis zerowy albo zrobić go samemu, nie jest to trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowa444 Napisano 9 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Cześć Skom25 dzięki za błyskawiczną odpowiedź, Jest to rower Canyon i oni dołączają swoją pompkę i właśnie jej używałem, z tym serwisem zerowym to nie wiem jak u nich jest, dowiem się. samemu to wolę nie ryzykować, przynajmniej jeszcze nie teraz, a jak na razie sam nie serwisowałem amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 O ile pamiętam, w przypadku amortyzatora wystarczy odkręcić dolne śruby, zlać olej i nalać odpowiednią ilość nowego. Jak to wygląda w Damperze, nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Powinno się też nasączyć gąbeczki i dać smar na uszczelki. Co do dampera to tylko przesmarowujemy wszystko i nalewamy fox float fluidu bo seryjnie również nie jest on dodawany żeby tłoczysko dampera było suche. Koszty takiego serwisu nie są duże, u nas to ok. 40-50zł. Co do wentyla to raczej kwestia pompki, widocznie dzyndzel wciskający zawór jest za krótki i odblokowuje się on pod wpływem ciśnienia powstałego w wężyku zamiast mechanicznie. Spróbuj z inną pompką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.