MikeSkywalker Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 Pozycja na rowerze miejskim jest zwykle zupełnie wyprostowana, na trekkingowym nieznacznie pochylona. Zasadniczo są bardzo zbliżone i sporo zależy od ustawień roweru i kierownicy. Ta pierwsza jest bardziej wyprostowana ale to też nie służy kręgosłupowi na trasach długości kilkudziesięciu kilometrów i bywa męczące. I jak najbardziej, przy problemach z kręgosłupem trekking to chyba najbardziej odpowiedni typ roweru. Cytuj
Luna22able Napisano 22 Stycznia 2017 Autor Napisano 22 Stycznia 2017 Czy Gazele 4.0 bardzo różni się od 3.0? I czym różnią się z rocznika 2015, 2016, 2017, że tak znacząco różni się cena? Cytuj
Tatanka Napisano 22 Stycznia 2017 Napisano 22 Stycznia 2017 Gazela 3 to napęd 3x8,a Gazela 4 to 3x9 Różnica między rocznikami to raczej zmiany kosmetyczne Cytuj
Luna22able Napisano 21 Lutego 2017 Autor Napisano 21 Lutego 2017 Czy w tym rowerze Gazele 4.0 można wymontować dynamo z piasty? (chodzi mi w serwisie) Czy tam jest dynamo w obydwu kołach? Cytuj
Tatanka Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 Dynamo jest w przednim kole.Da się wymienić na zwykłą piastę.Dochodzi koszt piasty,zapewne szprych i robocizna. Cytuj
Pablo59 Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 (edytowane) Prądnica jest w piaście przedniej, nie ma żadnego dodatkowego dynama typu "butelkowego" trącego o oponę - ani z przodu ani z tyłu.... A "wymontowanie" prądnicy (nie mylić z popularnym dynamem) z piasty to akcja totalnie bez sensu ... Można co najwyżej szukać roweru ze zwykłą piastą z przodu... P.S. Ktoś tu kombinował i szukał roweru MTB z dynamem w piaście - poszperaj i zaproponuj ewentualnie zamianę - obie strony się ucieszą zapewne niezmiernie Edytowane 21 Lutego 2017 przez Pablo59 Cytuj
Luna22able Napisano 21 Lutego 2017 Autor Napisano 21 Lutego 2017 A z tyłu jaka jest lampa? Jak wpisuję w google tę nazwę, to wyskakuje mi, że to lampa podłączana na dynamo. Cytuj
Luna22able Napisano 21 Lutego 2017 Autor Napisano 21 Lutego 2017 a przednia lampa też z przodu? To nie daje jakiegoś mega utrudnienia w jeździe?? Czy ciężej się jeździ wtedy, trzeba się więcej napedałować, żeby rowinąć szybkość? Cytuj
Pablo59 Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 Skadś się ta moc elektryczna brać musi - cudów nie ma , ale opór jest nieporównywalny do zwykłego dynama. Cytuj
Luna22able Napisano 22 Lutego 2017 Autor Napisano 22 Lutego 2017 A jaki jest orientacyjny koszt wymontowania dynama? Jeżeli kupię nowy rower za 1724 zł, to czy zmieszczę się w kwocie 1860 zł? Ewentualnie inny jaki rower możecie polecić przy tej kwocie, damski trekkingowy? Chociaż ja już się bardzo nastawiłam na ten konkretny model, więc raczej nie zmienię, ale warto spytać. Cytuj
Tatanka Napisano 22 Lutego 2017 Napisano 22 Lutego 2017 Możesz po prostu kupić drugie koło.Za 140 coś się znajdzie.Dodatkowo to z dynamem możesz sprzedać.Jeśli jednak ma być wymiana piasty,to w tej kwocie się wyrobisz Cytuj
Luna22able Napisano 22 Lutego 2017 Autor Napisano 22 Lutego 2017 A co bardziej polecasz? Wymianę piasty, czy koła? Jak tak to jakie koło? W tej cenie musi się już znaleźć razem z serwisem, bo sama nie wymienię. Cytuj
MikeSkywalker Napisano 22 Lutego 2017 Napisano 22 Lutego 2017 Sprzedanie koła i zakup innego będzie na pewno najbardziej opłacalne niż przeplatanie. Ale nie wiem czemu boisz się dynama, wcale nie sprawia dużych oporów a o oświetleniu można zapomnieć. Cytuj
Luna22able Napisano 23 Lutego 2017 Autor Napisano 23 Lutego 2017 Nie wiem co to znaczy nieduże opory. Ale kojarzy mi się, że jednak są opory przez co trzeba mocniej pedałować. Każde opory są złe, jak jest się drobną, filigranową, 48 kg kobietką, niezbyt sprawną fizycznie i bardzo słabą fizycznie. Chyba, że się mylę i to nic nie przeszkadza. Cytuj
MikeSkywalker Napisano 23 Lutego 2017 Napisano 23 Lutego 2017 Z jednej strony tak, z drugiej strony wiele kobiet (tych drobnych też) jeździ na rowerach miejskich z piastą wielobiegową i dynamo, a obie generują opory Ale jak masz o tym myśleć to faktycznie lepiej sprzedać koło i kupić podobne. Cytuj
Luna22able Napisano 23 Lutego 2017 Autor Napisano 23 Lutego 2017 A czym dokładnie różni się Gazela 3.0 od 4.0 z rocznika 2017? Czy w ogóle odczuwalne są różnice w jeździe przy tak minimalnych różnicach? I czemu rower z 2017 roku 4.0 ma tak dziwnie wygiętą kierownicę? Cytuj
MikeSkywalker Napisano 24 Lutego 2017 Napisano 24 Lutego 2017 4.0 ma minimalnie twardsze przełożenia, inne opony, inną korbę (też tanią z niewymiennymi zębatkami), lepszą tylną przerzutkę. Do tego dochodzi nieco inna geometria ramy i kierownica - wygięta po to żeby pozycja była wyprostowana. Cytuj
Luna22able Napisano 4 Marca 2017 Autor Napisano 4 Marca 2017 Dziękuję za odpowiedzi. Ostatecznie zdecydowałam się na rower Gazela 2.0 z rocznika 2017. Popytałam się osoby, która się na tym zna i do mojej jazdy nie będzie większej różnicy czy 2.0 czy 4.0, choć 4.0 podobno dużo lepsza, ale i dużo droższa. Cytuj
Tatanka Napisano 5 Marca 2017 Napisano 5 Marca 2017 Gazela 2 ma naprawdę słaby osprzęt.Jeżeli już chcesz tańszy model,to weź Gazele 3.Te 200-300 zł warto w tym przypadku dopłacić Cytuj
Luna22able Napisano 11 Marca 2017 Autor Napisano 11 Marca 2017 Kupiłam ten rower i jestem mocno rozczarowana. Każdy najdrobniejszy wartep tak czuć na kręgosłupie, zwłaszcza na dolnej części, że nie da się jeździć. Po prostu po króciutkiej jeździe ból jest taki, że ledwo chodzę, nawet jak nie ma jakiś wartepów dużych. Cytuj
ralfbutton Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 No to raczej nie wina roweru, zostaje brak przygotowania fizycznego albo kwestie zdrowotne Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.