J67 Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Witam. Tak się ułożyło, że moja szosa od kilku tygodni stoi do góry kołami. Do wymiany piasta i suport, a na razie nie ma kasy. W związku z tym przesiadłem się na miejskiego jamnika i przekonałem się ponad wszelką wątpliwość, że jest szybszy. W rozumieniu prędkości średniej w terenie płaskim i prawie płaskim. Jamnika zbudowałem na takiej ramie: i dałem mu napęd typu ostre koło. Nie mogę wrzucić zdjęcia - po metamorfozie, ale wyszedł całkiem zgrabny pomykacz, o czym świadczą wyniki. Już od pewnego czasu przymierzam się do liftingu mojej szosy. Za radą kolegi Arni 220 planuję zmienić korby na krótsze i jednocześnie - z mniejszymi tarczami. Mam też wstępnie ogarnięty temat wymiany kierownicy: http://www.forumrowerowe.org/topic/212279-kierownica-szosowa-zwezanie/ Pozostaje kwestia jej wysokości. Rozmiar ramy to 56 cm, więc teoretycznie optymalny dla mojego wzrostu (172 cm), ale kiera nie idzie już głębiej niż 3 cm poniżej linii siodła. (Stery 1", mostek-fajka). Na jamniku mam 8 cm niżej, więc to spora różnica w powierzchni czołowej. I wreszcie pytanie: Czy zastosowanie takich akcesoriów: https://www.cyklotur.com/czesci/rowerowe-wsporniki-kierownicy-mostki/akcesoria-i-czesci/p,adapter-do-wspornika-kierownicy-ahead-ad-307-accent,8102.html https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-wsporniki-kierownicy-mostki/regulowane/p,mostek-regulowany-25-4-mm-105mm-0-60-st-bialy-force,582265.html jest - Waszym zdaniem - sensowne i przyniesie oczekiwany skutek? A może jakieś inne pomysły? Dla pełnej jasności dodam, że chodzi mi o rozwiązania budżetowe. Pozdrawiam. Wdzięczny będę za wszelkie podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Sprawdź najpierw jakiej średnicy mostek wchodzi do tego "jamnika" , gro rometowskich tworów było na mostki 21,1. Zauważ też , że mostki regulowane mają zakres od "0" w górę , zazębienie regulacji przy odwrotnym montażu może nie trzymać już tak jak powinno . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J67 Napisano 8 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Jeśli uważnie czytałeś - to jamnik jest akurat w porządku. Rower do liftingu jest germański. Epple. W każdym razie - rozumiem, że mostka regulowanego typu ahead się nie odwraca? Chodzi mi po głowie jeszcze jeden szampański pomysł: Zbudować podobnego jamnika, tyle, że ze skrzynią biegów. Piasta taka: http://e-bmx.pl/opis/9051207/piasta-tyl-wolnobieg-maszyny.html zwężona do 120 mm, wolnobieg 5-rzędowy (bo nic innego nie wejdzie). Przy stopniowaniu 14-28 wystarczy korba z 1 tarczą (52 lub 53T). Korba 165 mm z przykręcanymi tarczami da możliwość regulacji linii łańcucha, bo z tym może być największy problem. Wkład suportu taki: https://holender.info/suporty/322-suportu-124mm-na-kwadrat-kpl.html lub na maszynach. W sumie - kulkowy na miskach wciskanych - sprawuje mi się nieźle. Hamulce takie: http://archiwum.allegro.pl/oferta/przednie-szczeki-hamulcowe-alhonga-ostre-kolo-fix-i4882771811.html Mam na przodzie. Pasuje i działa. Mostek-fajka 120 mm (rometowski) pasuje i do takiej ramy - odpowiada mi. Reszta części od germańskiej szosy. Co sądzicie o tym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Z budżetowych rozwiązań, to adapter który podałeś + odpowiedni mostek. Z tanich markowych mostków możesz spojrzeć na PRO XLT. Jego kąt to +/- 10 stopni, na allegro chodzą w okolicy 30zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J67 Napisano 10 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 10* w dół, to będzie realnie w poziomie. Mostek-fajka też jest gięty pod ostrym kątem, bo rura sterowa nie jest pionowa. Ale wpisując w googlach Twoją podpowiedź - trafiłem na coś takiego: http://ctbike.pl/x-tasy-high-cover-wspornik-kierownicy-105-mm.html Czy taki mostek mogę odwrócić? To by mi dało 2-3 cm. No i prawdopodobnie adapter wszedł by w widły o 1-1,5 cm głębiej (fajka ma promień). Gdyby to się udało - taka wysokość by mnie zadowoliła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirecki Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 mam taką przejściówkę z cala na Aheda na zbyciu. Mogę ją wysłać za symboliczną złotówkę i koszty przesyłki P.S. Mogę się oczywiście mylić , ale taki suport to hybryda - połączenie kwadratu szosowego z miskami do ram turystycznych. Zachodzi obawa ze Twoja rama wcale nie jest szosowa tylko turystyczna , co jednocześnie tłumaczyło by zbyt wysoko położoną kierownicę ... Może jakaś fotka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J67 Napisano 12 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Fotki nie da rady . Nie mam czym zrobić. W moim dalekobieżnym suport mam wkręcany (moim zdaniem gorszy). Wciskany by był - gdybym robił jamnika. Rama - rzeczywiście jakaś dziwna. Duże prześwity. Ale na razie - zostaje. Do Mirecki wysłałem PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.