Track Napisano 7 Stycznia 2017 Napisano 7 Stycznia 2017 Za 2799-3000 kupisz Rometa Mustanga 1 z Raidonem: http://allegro.pl/rower-29-19-romet-mustang-1-0-wwa-mtb-2016r-i6345808210.html To co masz możesz podmienić, a nowe z demontażu sprzedasz. Tego mustanga można kupić trochę taniej a wtedy robi się ciekawie. http://ambike.pl/rower-mtb-xc-27-5-romet-mustang-1.html Trzeba tylko pamiętać, iż może w mim być amor sprężynowy.
grzesiowu Napisano 7 Stycznia 2017 Napisano 7 Stycznia 2017 pożycz kasę i kup rower cały (w sumie spasił ci ten z linku) albo jak wolisz kompletować podzespoły to kompletuj - najwyżej skończysz w maju a nie marcu ja kompletujesz to se zrób excela żeby na bieżąco kontrolować jak ci wyjdzie ostateczna cena - ja tak robię to bardzo pomaga bo np widać że mostek sztyca siodło stery łańcuch spinka opony dętki pakiet - to wszystko kosztuje i to dość dużo; to że mamy tamę amor i kółka to jeszcze nie znaczy że reszta wydatków to pryszcz. dlatego warto zrobić taką prognozę, wirtualny rower na bazie cen które znajdziesz w sklepach internetowych
kudizc Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 Nie opłaca się iść w półśrodki i potem wymieniać części na coraz wyższej klasy. Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie ile chcesz wydać i co Ci jest potrzebne. Trzema podstawowymi elementami roweru są: amortyzator, rama i koła - reszta to części poboczne/ łatwo zużywające się/ mało kosztowne do wymiany. Składając rower jak planujesz w cenie <3k PLN, nie uzyskasz ani jednej z tych trzech części na zadowalającym poziomie (mowa o częściach nowych), ani jakościowo/ klasowo lepszych niż w rowerach seryjnych podawanych w linkach powyżej. Więc zastanów się czy na pewno opłaca się składać rower w tych pieniądzach, skoro może nawet taniej wyjdzie kupno nowego z gwarancją itd. PS: Najlepiej kup rower używany, za 3k sprzedają roczne używki z półki cenowej 4500-5000zł (cena nowego). w najgorszym wypadku będziesz miał kasetę+łańcuch do wymiany.
vdcmike Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Weź poprawkę na to, że ten oklepany peak ma geometrię do sportu a nie na dojazdy do pracy. Jeśli pasuje Ci taka pozycja to wybór jest ok. Koła tu wzmiankowane to cholernie ciężkie kolce (2,5kg). Poszukaj czegoś lepszego dokładając nawet trochę (za 600 można już coś sensownego wyhaczyć - dt 533d na novatekach albo tańszych DT - 2kg ale chociaż pancerna i szerszą obręcz) To samo odnośnie amora. Razem z ramą to 3 najistotniejsze elementy stanowiące o charakterze danego roweru. Obecnie składasz coś co nie będzie się wiele różnić od gotowca tylko będzie kilkadziesiąt % droższe i nijakie. No i będzie to chyba pierwszy rower na peaku ważący 14kg w którym i tak bezustannie będziesz chciał coś zmienić. Edytowane 8 Stycznia 2017 przez vdcmike
Tatanka Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 . Koła tu wzmiankowane to cholernie ciężkie kolce (2,5kg). Poszukaj czegoś lepszego dokładając nawet trochę (za 600 można już coś sensownego wyhaczyć Wszystko się zgadza oprócz kasy.jeśli za 1500 ma być rama,amortyzator,koła,kierownica,mostek,stery to koła za 600 są powyżej budżetu. Nadal twierdzę że kupno gotowego roweru to lepsze rozwiązanie. Gdy brakuje siana zadzwoń do bociana
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Stycznia 2017 Mod Team Napisano 8 Stycznia 2017 A to nie jest też tak, że bocian przynosi dzieci i wtedy kasy mniej
gtb Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 (edytowane) bocian przynosi dzieci i wtedy kasy mniej 500+ przy sprawnym bocianie po pierwszym miesiącu fajny rower by był Edytowane 8 Stycznia 2017 przez gtb
Celir Napisano 8 Stycznia 2017 Autor Napisano 8 Stycznia 2017 Aż tak zdesperowany nie jestem no ale hmm co miesiąc moge przeznaczyć 1k na rower czyli w marcu skończył bym kompletację.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Stycznia 2017 Mod Team Napisano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Ale on przynosi co 9 miesięcy ( chyba, że od razu trojaczki ) , więc trzeba by czekać kilka lat ... niestety No tak - przecież te 500 dostaje się co miesiąc Edytowane 8 Stycznia 2017 przez KrissDeValnor
felt100 Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Tego mustanga można kupić trochę taniej a wtedy robi się ciekawie. http://ambike.pl/rower-mtb-xc-27-5-romet-mustang-1.html Trzeba tylko pamiętać, iż może w mim być amor sprężynowy. Dokładnie tego kupił znajomy i jest w nim Raidon w wersji sprężynowej. Mimo wszystko wolał bym kupić tego gotowca za 2000 bo to bardzo dobra cena, a w miarę czasu zmienić to co mi w nim nie odpowiada. Składanie całości od podstaw taniej nie wyjdzie. Edytowane 8 Stycznia 2017 przez felt100
erzurum Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 Krzystofie z Kozienic, po co komuś rama pod koła 26 kiedy on próbuje poskładać 29era?
gtb Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 Dokładnie tego kupił znajomy i jest w nim Raidon w wersji sprężynowej. W Mustangu 1 '16 przy kole 29" występuje Raidon w wersję Air - ale czy to jest reguła to nie wiem (w zaprzyjaźnionym sklepie kilka takich sprzedali i wszystkie mieli z powietrznym).
Track Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Mustang 1 z rocznika 2016 na kole 29" ma Radiona XC RL - chyba wszystkie w rozmiarze 29 są air, ale też głowy nie dam uciąć. Edytowane 8 Stycznia 2017 przez Track
vdcmike Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 Jeśli możesz przeznaczyć 1kPLN miesięcznie na graty rowerowe to wkładaj kasę do skarbonki i kup na koniec marca cały rower. Ubiegłorocznych jeszcze trochę na rynku będzie. Przy składaniu roweru zakładany budżet zawsze jest mocno przekraczany (są trzy tego powody: pośpiech, "dopłacę 50zł za lepsze/trwalsze", nie uwzględnienie drobnych dupermanców jak pancerze, końcówki, tarcze, adaptery, suport. chwyty... i niedoszacowanie sztycy, mostka i kierownicy).
grzesiowu Napisano 9 Stycznia 2017 Napisano 9 Stycznia 2017 Aż tak zdesperowany nie jestem no ale hmm co miesiąc moge przeznaczyć 1k na rower czyli w marcu skończył bym kompletację. kup gotowy na raty ... albo pożycz kasę i oddawaj po tysiaku przeceny rocznika 2016 mogę się szybko rozejść - w marcu może być już bieda
Celir Napisano 9 Stycznia 2017 Autor Napisano 9 Stycznia 2017 Czyli podsumowując dowiedziałem się wiele o programie 500+ i sposobach zdobycia pieniędzy ale dalej nie wiem najważniejszego a mianowicie jaką ramę wybrać. Może ktoś ma jakieś sugestie odnośnie ramy? XC 29' w przedziale do 800zł
vdcmike Napisano 9 Stycznia 2017 Napisano 9 Stycznia 2017 Jeśli chcesz w miarę rozwojowo podejść do tematu i nie straszna Ci geometria "sportowa" to Peak. Lekka i delikatna rama do XC. Jeśli masa nie ma znaczenia (biorąc pod uwagę, że chcesz tam montować balast w postaci wspominanych kół i amortyzatora) to Primal 29 (jeśli wersja 2016 Ci się nie podoba to można jeszcze nabyć wersje bez udziwnień z poprzednich lat). Rama ~500g cięższa od peaka ale pancerna i z przeznaczeniem bardziej pod sztywnego ścieżkowca. Jeśli poszukujesz natomiast geo bardziej turystyczno/rekreacyjnej to w bike-discount możesz kupić po taniości ramy Cube'a (ciężkie i pod prostą sterówkę) albo Thompsona (np. Eagle 29, bardziej cywilizowane niż Cube'a)
gtb Napisano 9 Stycznia 2017 Napisano 9 Stycznia 2017 Do 800 jedynie wspomniany Peak , ewentualnie Primal (choć wideł 100mm do tej ramy to nie najlepszy pomysł) , nieco ponad 800 masz jeszcze Author Instinct lub Force Grannus i na tym się kończą sensowne propozycje samych ram.
gtb Napisano 14 Stycznia 2017 Napisano 14 Stycznia 2017 A co o niej można sądzić ? Budżetowa , ciężka , bez taperowanej główki z geometrią bardziej turystyczną.
RainbowHunterPL Napisano 14 Stycznia 2017 Napisano 14 Stycznia 2017 Za 500 zł idzie kupić rame northteca 2017 z taperem i mocowaniem hebla PM waży w rozmiarze L 2,1kg więc tragedi niema Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi