lichak Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Witam Nie wiem co mu się stało, jak jechałem do pracy, w pewnym momencie się schował i nie wychodzi. Na zdjęciu jest podczas 275PSI(max) przy 0PSI cały jest schowany, w komorze tłoka jest ciśnienie, nie mam tyle siły by go wyciągnąć. Proszę o pomoc, co może być z nim nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekhs Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Tzw. stuck-down. Ciśnienie przeszło do komory negatywnej. Do wymiany uszczelki komory powietrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Stycznia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Niekoniecznie do wymiany. Mrozy mamy obecnie, jak uszczelki nieprzystosowane to się kurczą i przepuszczają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Znając życie ostatni serwis ten damper miał 2 lata temu jak nie lepiej więc serwis zrobić i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 8 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Damper mam 3 miesiące, z czego 2 miesiące użytkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 To jak go kupiłeś jako nowy to reklamuj, będziesz miał serwis gratis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 8 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Zapomniałem dodać, że ciśnienie z komory nie uciekło, być może uciekło z komory tłoka, ponieważ jak okręciłem(nie wiem co to jest) aby się dostać do wentyla usłyszałem jak powietrze ucieka i nie działa, nie daje się ugiąć aby np. wypuścić powietrze. A oddać na gwarancje to tak chyba zrobię, ale wolałbym jak najszybciej mieć rower zrobiony, więc się wstrzymam z tym do wtorku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Stycznia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Żeby napompować komorę z IFP potrzebny jest adapter. Jeśli powietrze (azot) uciekło i i tłok jest wciśnięty to na bank jest zapowietrzony. Bez serwisu się nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Mój Monarch tylko ze RL też coś takiego zrobił po ostatniej jeździe na mrozie. Serwis z wymiana uszczelek miał 06/2016r z tym, ze uszczelki nie oryginalne tylko zamienniki. Tutaj rzeczywiście uszczelki mogły się skurczyć na zimnie i przepuściło powietrze między komorami. Niestety po podgrzaniu dampera nic się nie mieniło. Pewno skończy się na serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 17 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 I po serwisie, wentyl komory IFP strzelił i tyle, wszystkie uszczelki całe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vvojt Napisano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 (edytowane) Podepnę się pod temat. Po serwisie damper zaczął kopać, zrobić serwis kolejny raz niestety nie mam więcej tych białych kulek do odpowietrznika, jedna była w zestawie naprawczym nie wiem czy użycie jej po raz drugi ma sens. Znalazłem na niemieckim portalu kulki 20 szt za 1euro !!!!. Ale przesyłka 11e. PS jak poznać jaka wersja monarch R. Te z przed 2014 r miały inne ustawienie tłoczka.może to być przyczyna tego kopania ?? Edytowane 27 Stycznia 2017 przez vvojt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Stycznia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 I po serwisie, wentyl komory IFP strzelił i tyle, wszystkie uszczelki całe. Nie pierwszy raz jak słyszę o połamanym czy uszkodzonym wentylki ifp w monarchu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 27 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 Po serwisie damper zaczął kopać Mógłbyś bardziej opisać to zjawisko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vvojt Napisano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 "Kopanie" objawia się tym ze jak zjeżdżam z np korzenia to w pierwszej fazie ugięcia i obciążenia dampera jest cacy ale w momencie powrotu czuć tak jak bym dostał czymś w mufę suportu.Jest to też odczuwalne w momencie podrzucenia tylnego koła, oraz jadąc po płaskim na małych przełożeniach to pedały podbijają stopy.Użyłem oleju mottorexa 2,5wt ale to nie powinno być problemem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 Coś z zaworem tłumienia powrotu. Działą regulacja? Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 28 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 Radziłbym Ci go jeszcze raz rozebrać i sprawdzić czy wszystkie uszczelki są w odpowiednim miejscu, oraz czy tłumik jest cały, mogło być tak, że właśnie jakaś uszczelka się zsunęła podczas składania. Myślę że użycie jeszcze raz tej kulki nie powinno zbytnio stanowić problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 28 Stycznia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 "Kopanie" objawia się tym ze jak zjeżdżam z np korzenia to w pierwszej fazie ugięcia i obciążenia dampera jest cacy ale w momencie powrotu czuć tak jak bym dostał czymś w mufę suportu.Jest to też odczuwalne w momencie podrzucenia tylnego koła, oraz jadąc po płaskim na małych przełożeniach to pedały podbijają stopy.Użyłem oleju mottorexa 2,5wt ale to nie powinno być problemem pozdrawiam Brak tłumienia. Przynajmniej w części zakresu skoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vvojt Napisano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 Jeszcze raz wymontowałem amora z ramy Okazało się że IFP nie trzymał ciśnienia. Rozebrałem tylko komorę powietrzną, żeby po napompowaniu dołu sprawdzić którędy powietrze ucieka. Napompowałem do 250 PSI. Okazało się że wentylem był chyba wadliwy albo wykręcając adapter powietrze uciekło. Z braku kulki nie rozbierałem dalej kiedyś z jedną kulką (użytą po raz kolejny) to walczyłem z godzinę żeby ja wydłubać. Zamontowałem amora i już nie kopie troche kiepsko reaguje na regulację tłumienia ale nie jest źle, mój RT3 Chodzi nic lepiej od nowości. Pozdrawiam PS Naprawdę nigdzie samych kulek nie idzie kupić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 30 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2017 Na pewno gdzieś kupisz, przejdź się do sklepu rowerowego i zapytaj o zamówienie albo czy mają na serwisie. Ja takie rzeczy zwykle kupuje u siebie a nie przez internet i wychodzi mi znacznie taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Możesz wymienić kulkę na stalową. Taką kulke powinieneś dostać w sklepie z łożyskami albo w rowerowym z jakiegoś wianka. Fox ma stalową i dzięki temu nie ma problemu z wyciąganiem i użytkiem wielorazowym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vvojt Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 oO Kurczę nie pomyślałem. następny serwis będzie na stali. Dzięki za radę Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.