Robson1989 Napisano 6 Stycznia 2017 Napisano 6 Stycznia 2017 Witam, poszukuje używanego roweru szosowego jak w temacie do jazdy po górach, po asfalcie. Dla os 189cm wzrostu 85kg wagi. Najlepiej z województw Małopolska Śląsk Podkarpackie Świętokrzyskie ale inne też wchodzą w grę. Rower przeznaczony będzie na zawody triathlonowe i kolarskie. Dużo jeżdżę ale kompletnie nie znam się na sprzęcie dlatego bardzo proszę o porady.
gocu Napisano 6 Stycznia 2017 Napisano 6 Stycznia 2017 Piszesz o rowerze do jazdy po górach, a niżej - o rowerze do jazdy triathlonowej... rowery szosowe projektowane do takich celów różnią się znacznie. Tak z grubsza: w góry - mniej ważna aerodynamika, ważniejsza niska masa, szczególnie kół. Do triathlonu - na odwrót, aerodynamika ważniejsza; czyli lemondka+odpowiednie profile ramy+wyższy stożek obręczy. Nie mówiąc już o różnicach w geometrii takich rowerów. Ale to tylko ciekawostka, bo dla ludzi nie walczących o sekundy ma mecie (czyli pewnie 99% użytkowników tego forum - choć wielu usilnie stara się sprawiać wrażenie że odczuwają zmianę masy kół o 200g albo czują różnice 1 stopnia nachylenia główki sterowej) to naprawdę nie ma znaczenia. Kup po prostu szosówkę w odpowiednim rozmiarze - to najważniejsze! - i najdroższą na jaką cię stać. Nie napisałeś nawet ile chcesz wydać...
Robson1989 Napisano 6 Stycznia 2017 Autor Napisano 6 Stycznia 2017 Będę startował w triathlonach górskich więc odpowiedni będzie rower szosowy, od biedy na szosowym też da się wystartowac w zawodach typowo TRI. Wracając do tematu ktoś coś mi poleci?
GTZaskar1991 Napisano 6 Stycznia 2017 Napisano 6 Stycznia 2017 http://allegro.pl/szosa-areo-fuji-transonic-2-3-ultegra-wyprzedaz-i6669536070.html - to jest szosówka, która bierze pod uwagę starty w triatlonie. p.s. 1 stopień nachylenia główki czuć, w szczególności jak zbliżamy się do umownego punktu granicznego dla danego rodzaju roweru.