Piotrek383 Napisano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Witam. Czy ktoś spotkał się lub testował powyższe opony? Byłyby jeżdżone po bardzo zróżnicowanych ścieżkach leśnych, niektóre typowo wycieczkowe, a niektóre bardzo wymagające, o każdej porze roku i w każdych warunkach atmosferycznych Aktualnie jeżdżę na Meridowskich 2.2 o łagodnym bieżniku, na błocie jest bardzo słabo - zalepiają się i kompletnie nie zapewniają przyczepności. Interesują mnie opory toczenia na asfalcie tych Continentalów (zawsze muszę dojechać kilka km miastem), trzymanie w błocie, na mokrych liściach i kamieniach oraz wytrzymałość. Dzięki za opinie, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 I przez te kilka asfaltowych km, żeby zaoszczędzić pół minuty będziesz szukał opon w miarę uniwersalnych? Szukaj opon do "rypanki" - nie ma się co ograniczać. Będziesz gonił peleton po szosie? Każda opona na odpowiednim ciśnieniu do jazdy w terenie będzie mulić na asfalcie i już, a jak będziesz pompował jak w crossie to choćby to był fatbike to pozbawisz się w terenie i komfortu i trakcji. Co do samej opony to fajna na przód. Na tył proponowałbym Race King. Pamiętaj, że 2,4' Continentala to jakieś realne 2.25' - rozmiar jest zaniżony. Relatywnie niska masa też z czegoś wynika - opony uchodzą za raczej mało wytrzymałe, więc wedle opinii w ciężki teren słabo się nadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek383 Napisano 4 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 To znaczy zainteresowałem się głównie X-Kingami z racji promocji na pewnym portalu... 39,99 zł za sztukę to kusząca cena, w wersji zwijanej. Zastanawiam się, czy nie warto nawet "zaryzykować" z kupnem kompletu na przód i tył, w takiej sytuacji. Jeśli jednak nie warto to dopiero na wiosnę pomyślę nad porządnym kompletem A co użytkowaniem takich opon w sezonie zimowo/wiosennym? Może dobrze byłoby kupić taki komplet na aktualną aurę i najwyżej na wiosnę/lato wymienić tylną gumę na coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Ja mam na jesień/zimę założony komplet Vittoria Barzo 2,1 które maja bardzo podobny bieżnik do X kinga i jestem z nich mega zadowolony. Wiosną na tył wrzucę Race Kinga 2.2 RaceSport i jest bajka! W takiej cenie tylko brać! W zasadzie warto by tylko popatrzeć czy takie realne 2,3 wejdzie Ci na tył w ramę bo dziś to różnie bywa i jak masz obręcze poniżej 19mm szerokości wewnętrznej to też będzie kiepsko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 To nie są opony uniwersalne, a na pewno nie na mokre warunki. Kropka. Sam widzisz co się dzieje z obecnie posiadanymi oponami. Też nie rozumiem tego jęczenia o doborze czegoś na asfalt skoro to tylko dojazd do właściwej miejscówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 To nie są opony uniwersalne, a na pewno nie na mokre warunki. Kropka. Moje Barzo wydaje się że mają nieco wyższy bieżnik od XKinga i w jesiennym lesie (błotko, mokre liście itd ) spisywały się świetnie, śniegu jeszcze nie widziały bo w mojej okolicy jeszcze nie spadł. Gdybym jeździł po górach to pewnie poszukałbym na tą porę czegoś więcej! Uniwersalność opony to pojęcie indywidualne (względne), bo zależy od tego gdzie kto jeździ... i jaką ma technikę! Dla jednego "uniwersalny" jest Race King, a dla drugiego Nobby Nic. Kropka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.