Przemcio Napisano 3 Stycznia 2017 Napisano 3 Stycznia 2017 Witam. Mam koła na Piastach shimano acera 32 szprychowych i obręczach alexrims zx24 (Rower Cube Attention 2016 29er). Tylne koło niestety się już powoli poddaje Wysypał mi się właśnie bębenek a piasta ma słabe uszczelnienia Coś w nim (bębenku) chrobocze i dostał luzu ok 1-2mm. Jako że ważę sporo (125kg) chyba nie będę już reanimować na siłę tego bębenka. Wybrałem chyba już piastę --- Novatec D882SB tylko teraz dylemat. Czy złożyć całkiem nowe koło na jakiejś porządniejszej obręczy i np 36 szprychami a stare koło lekko podrychtować i zostawić na trenażer ;-) ?? Czy wywalić tylko tą starą piastę i przepleść koło zostawiajac starą obręcz i 32 szprychy ??? Chyba że jakiś inny pomysł mi podsuniecie?? P.S. Jeżdżę sporo nawet w zimę. Deszcz, śnieg, błoto i zimno niestraszne No i przy tym mnóstwo wody idzie na mycie roweru bo często jeżdżę też na trenażerze wiec po powrocie z trasy w terenie rower myje bo jak mi się zachce pośmigać na rolce to oblepionego błotem bike-a nie wsadzę do salonu (pewnie byłby to mój pierwszy i ostatni raz bo żona by mnie ubiła ) Może ktoś będzie miał chęci pomóc w dylematach Pozdrawiam
Tatanka Napisano 3 Stycznia 2017 Napisano 3 Stycznia 2017 Przy Twojej wadze obrecz 36 szprych,no i nowa piasta
Przemcio Napisano 3 Stycznia 2017 Autor Napisano 3 Stycznia 2017 Ok czyli już mam na tapecie Novateca d882sb 36 otworów. A co z obręczy sensownego mocnego, TL ready, i w rozsądnej cenie do tego by się nadawało?? I jakie szprychy ??? Fajnie by było jakby nie wyszło z tego 2kg kowadło ;-) Tak wiem ze Ery już nie ma a Tmobile to już nie to samo
Michulo Napisano 3 Stycznia 2017 Napisano 3 Stycznia 2017 Szprychy mogę polecić DT Swiss Champion 2.0.Ja mam obręcze Dt 535 z tymi szprychami i są ok.Niestety nie wiem jakie Tobie doradzić obręcze
Tatanka Napisano 3 Stycznia 2017 Napisano 3 Stycznia 2017 DT Swiss Champion 2.0 to dobre szprychy.Co do obręczy,to nie miałem do czynienia z 29 więc się nie wypowiem
Przemcio Napisano 3 Stycznia 2017 Autor Napisano 3 Stycznia 2017 Dt533d jest chwalona za sztywność i stosunek cena jakość ale one są 32H Z 36H wyskakują mi tylko 545d. Przydałby się ktoś obcykany w kółkach bo nie chciałbym "strzelić sobie w kolano" No i jeszcze jedno czy lepiej droższa Piasta a tańsza obręcz czy odwrotnie. Czy do porządnej piasty wypadało by rzucić od razu obręczą z wyższej półki ?? Chociaż im droższe i wychudzone to i dla "anorektycznych" jeźdźców bardziej. ;-)
Michulo Napisano 3 Stycznia 2017 Napisano 3 Stycznia 2017 W 535 mam 36 szprych,ale to koła 28 pod v-ki.Dlatego nie doradzam.
dawid Napisano 3 Stycznia 2017 Napisano 3 Stycznia 2017 545d są pancerne, spokojnie wytrzymają taką wagę
WonszRzeczny Napisano 3 Stycznia 2017 Napisano 3 Stycznia 2017 swego czasu też ważyłem 125 kg i mój zestaw tj. obręcze accent airplane, szprychy sapim leader i piasty xt do dziś mają się bardzo dobrze a mieszkam w Sudetach więc góry nie są mi obce , według mnie 32 szprychy w zupełności wystarczą
Przemcio Napisano 3 Stycznia 2017 Autor Napisano 3 Stycznia 2017 545d są pancerne, spokojnie wytrzymają taką wagęNo to Supcio A wg Ciebie 545d na 36 szprychach dt champion 2.0 czy 533d na 32 dt champion 2.0 ??? (Inne szprychy tez dopuszczam ;-) ) Różnice w sumie cenowe nie wielkie. Waga przy kołach w sumie ważna dla przyjemności z jazdy. Rower jest intensywnie odchudzany --- proces zaczęty od odchudzania jeźdźca swego czasu też ważyłem 125 kg i mój zestaw tj. obręcze accent airplane, szprychy sapim leader i piasty xt do dziś mają się bardzo dobrze a mieszkam w Sudetach więc góry nie są mi obce , według mnie 32 szprychy w zupełności wystarczą No to fajnie. Piasty shimano już nie wchodzą w grę bo nie chce mi się już bawić z konusami. Wygodny się zrobiłem Co do 32 czy 36 szprych to sprawa otwarta ;-) a obręcze coś mnie kusi na "szfajcary" ;-)
dawid Napisano 3 Stycznia 2017 Napisano 3 Stycznia 2017 125kg brzmi groźnie, koło 29cali też lekko nie ma. 36h będą bezpieczniejsze Z drugiej strony jeśli AR ZX24 na 32h dawał radę to 533d też sobie poradzą.Dodatkowo jak w przyszłości uda Ci się zrzucić wagę i uznasz że chcesz wymienić obręcze na lżejsze to na 32h będzie łatwiej coś znaleźćSzprychy Champion są ok
Przemcio Napisano 3 Stycznia 2017 Autor Napisano 3 Stycznia 2017 Plan jest jeszcze do lata ok -15 kg I pewnie w okolicach tej wagi 105-110 się zatrzymam bo przy 192 cm mniejsza waga to już idzie w "szczurkowatość" a tego już nie chce AR ZX24 lekko uciekły po pierwszych jazdach ale to udało mi się samemu skorygować. Może się po prostu układały od nowości Także jeśli 533d na 32 championach i novatecu 882 dadzą radę przy obecnej wadze i tendencji malejącej to chyba będzie to a jeśli myślisz ze warto złożyć pancerne 36H to też jestem w stanie to rozważyć ;-) A potem jak coś będę myślał chociaż nie wiem czy będzie taka konieczność ale tak jak piszesz przy 32h jest dużo więcej możliwości. Zakładam ze piasta novatec 882 już posłuży trochę czasu. A czy 533d daje radę na tubeless??? P.S. Dawid jak masz takie cuś w ofercie i możesz mi złożyć to do kupy to klepnij "cenówke " na PRV sam nie będę składać tego do kupy raczej wiec mogę po prostu całe koło kupić Pozdrawiam
malutki Napisano 3 Stycznia 2017 Napisano 3 Stycznia 2017 Ja przy wadze 125kg ujeżdżam 533d+dt350 na ośce 10mm i dają radę. No i najważniejsze, 28H! Nie jeżdżę w super ciężkim terenie ale lekko też nie mają. Technika jazdy też swoje robi
Przemcio Napisano 3 Stycznia 2017 Autor Napisano 3 Stycznia 2017 No to super info czyli malutki jest średnio malutki Masz racje technika jazdy jest równie ważna co sprzęt jeśli nawet nie ważniejsza
Godzi Napisano 4 Stycznia 2017 Napisano 4 Stycznia 2017 Witam Ja przy 135 kg jeżdżę na Alexrims MD 21 - 32H dają radę przejechałem kilka maratonów MTB i jestem zadowolony . (Wcześniejsze WTB Speed disc 19 założone w Levelu B6 po niecałym roku "poddały się" ). Szprychy DT Swiss Champion 2.0 jeżeli chodzi o piastę przełożyłem tą, którą miałem w oryginale tj Joy Techa (Wiem iż nie jest to szczyt techniki ale daje radę...). Na wadze koła za bardzo mi nie zależało
Arni220 Napisano 6 Stycznia 2017 Napisano 6 Stycznia 2017 36 szprych to także sztywność. To, że koło się nie rozpadnie na 28szt, jeszcze o niczym nie świadczy. 125kg, a szczególnie do jazdy w terenie dawał bym śmiało 36 szprych. Te 4szt więcej to może 20g, od tego nie jedzie się 5km/h wolniej. Szprychy można dać 2.0, ale są też Sapim Strong 2.3 - 2.0 czyli ze wzmocnioną główką. Nyple oczywiście mosiądz. Piasta 882 jak najbardziej OK, ale tylko i wyłącznie stalowa oś.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.