Skocz do zawartości

[Napęd]Wymiana całego napędu.


K0ras

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

przed nowym sezonem zastanawiam się nad wymianą całego napędu. Obecny napęd ma nabite tylko 5000km, a przerzutka przednia około 2000km. Niestety jest to napęd 3x9, który jak widze odchodzi w niepamięć - mam straszny problem ze znalezieniem korby.

 

Stąd pojawiła się u mnie myśl o przejściu na 2x10 (może 2x11?). Drugim powodem jest też to, że słyszę od znajomych iż w terenie 2x10 sprawdza się bardzo fajnie. Choć zdaję sobie sprawę, że stracę troche na asfalcie. Nastawienie: jazda górska - bardzo lubie podjazdy, oraz górskie lasy.

 

I teraz co brać?

 

2x10,

2x11?

 

Sram czy Shimano?

 

 

czy może szukać korby pod 3x9? Powiem szczerze, że wymiana dobrego napędu trochę boli, bo głównym czynnikiem jest jednak brak fajniej korby pod 3x9 - poluje na SLX'a. Z drugiej strony obecny napęd mam na kapryśnym SLX z tyłu, dla którego miesiąc bez regulacji jest miesiącem straconym.

 

Choć znalazłem deorkę, która dałaby radę:

http://allegro.pl/korba-shimano-deore-175mm-fc-m590-3x9rz-48-36-26t-i6143898993.html

 

Chyba, że korba dyna sys da radę napędzie SLX 3x9? To w tedy cały happy biorę 670'tke i jestem do przodu kilka stów na lepszy me amore.

Napisano

Korby do napędów 3x9 są ciągle bez problemu dostępne, np właśnie to starsze deore (polecam, nie do zajechania) nowe alivio (trochę gorsza). BTW czemu wymieniasz napęd po tak małym przebiegu?

Napisano

To tylko pomysł z wymianą całego napędu.

 

Prawdopodobnie skończy się na wymianie korby, choć bardzo chciałbym dostać starego SLX'a + tył na XT. Ale jeżeli ten Deor jest dobry, to pewnie zamówię jeszcze w tym miesiącu :)

 

 

Korbę mam starą, do wymiany. Wymiana tylnego SLX - przez jego kapryśność, ale zanim go wymienię, to kupie nowy pancerz i linke, wyreguluje i zobaczymy jak podziała na błocie.

 

Zasadniczo problem mi się rozwiązał, założę nowy wątek z innym pytaniem.

Napisano

Nie jesteś uwiązany do korby 9rz, śmiało możesz założyć 2rz od 10s. Dasz tylko odpowiednią przerzutkę przednią i wszystko będzie działać perfekcyjnie.

Pamietaj też, że przejście takie trochę na siłę na 10/11s, wiąże się ze zwiększeniem kosztów codziennej eksploatacji, bo łańcuch i kasety są droższe, a szczególnie do 11s.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.