PietroPLsz Napisano 2 Stycznia 2017 Napisano 2 Stycznia 2017 Cześć wybieram opony do szosy treningowe. Niedługo planowany jest wyjazd na 2 tyg do chorwacji i trzeba zmienić wysłużone Shwalbe Lugano. Pytanie Czy warto dopłacać ponad 50zł/szt. dla uzyskania 20g lżejszych opon? Poza tym różnią się też EPI 67/127, które nie wiem za bardzo jakie ma znaczenie. Oponki mają się lekko toczyć i wytrzymać wiele kilometrów treningowych i wyprawowych. Pozdrawiam Edit: Obie opony w wersji zwijanej 700x25C
Michulo Napisano 2 Stycznia 2017 Napisano 2 Stycznia 2017 Poczytaj to http://www.forumrowerowe.org/topic/73346-opony-praktyczne-znaczenie-epi/
PietroPLsz Napisano 2 Stycznia 2017 Autor Napisano 2 Stycznia 2017 Niewiele się z tego dowiedziałem : ) Poza tym że ludzie się ze sobą nie zgadzają
Tatanka Napisano 2 Stycznia 2017 Napisano 2 Stycznia 2017 https://www.schwalbetires.com/tech_info/tire_construction Im wyższe EPI tym lżejsza opona i mniejsze opory toczenia,ale mniejsza odporność na przebicia.Wartość 127 stosuje się gdy chcemy maksymalnie zbić wagę,nawet kosztem wytrzymałości.Wartość 67 jest optymalnaJa tak zrozumieć,ale moja angielski być słaby
Arni220 Napisano 3 Stycznia 2017 Napisano 3 Stycznia 2017 Durano jest oponą treningową do robienia długich dystansów, takiej opony szukasz. One to opona startowa/wyścigowa, świetnie trzyma dzięki miękkiej mieszance, ale za to znacznie szybciej dokona żywota.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.