Skocz do zawartości

[amortyzator] Magura 2 ciekawe modele


Tooreck

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

to że Magura od dawien dawna robi dobre hamulce to wiem... ale to że robi też amortyzatory dostępne dla przeciętnego człowieka to się dopiero niedawno dowiedziałem... wypatrzyłem na allegro 2 dość ciekawe i niedrogie modele Phaon i Vidar. Modele szerzej nieznane w Polsce. Zainteresowały mnie głównie dlatego że sa czymś zupełnie oryginalnym i wydają się być bardzo dobrze wykonane (przynajmniej z zewnątrz...).

 

pytanie: ktoś z Was miał do czynienia z wyżej wymienionymi amorkami ? jak przedstawia się sprawa z serwisem i gwarancją w Polsce ? czy może lepiej darować sobie te wynalazki i kupić to samo co wszyscy czyli RS czy Manitou...

 

tylko że ja właśnie szukam czegoś oryginalnego :) potrzebuje amorka o skoku do 100mm , moja jazda to typowe XC

 

ech pięknie wykonane sa te amorki... :)

Napisano

No od jakichs 5-6 lat robia :) , nie mialem zadnego ale fakt wygladaja na ladna robote , ten drugi ma korone nawet odkrecana , cena w sumie wydaje sie rozsadna , jedynie co bym sie martwil ale nie az tak w koncu odrazu nic nie zacznie sie sypac , to czesci zamienne bo serwis to pikus cudowo tam nie ma na pewno wiec da sie zrobic.

Napisano

z tego co wiem to jakosc wykonania jest bardzo dobra. sztywnosc tez - to wlasciwie wszystkich modeli o ile pamietam. co do jakosci pracy - no to juz gorzej. takie informacje byly w testach - a skoro podają takie informacje niemieckie gazety rowerowe to mozna im wierzyc - w koncu bez powodu minusow niemieckich produktow by nie podawaly. ogolnie jest malo osob ktore jezdza na magurach. widzialem je na zywo moze z piec razy.

Napisano

Też je sobie obserwuję - dla mnie pełne zaskoczenie, ale robią wrażenie solidnych. Przy takiej przecenie możliwość regulacji nieporównywalna chyba z innymi amorkami. Fajnie że są na sprężynach. Tylko dla mnie pojawia się problem - wolałbym poczekać, dorzucić 250 złotych i kupić nowego SIDa też z allegro. Będzie pewnie z 800 gram lżejszy... ;)

  • 1 rok później...
Napisano

Ja odświeżę.

Co znawcy tematu mogliby powiedzieć o amorze Magura Menja? Chodzi zarówno o jakość i kulturę pracy (pod osobą ~45 kg wagi, teren górski), jak i o ewentualne kłopoty serwisowe (może ktoś zaglądał do środka i wie, czy znajdują się tam niespodzianki, z którymi mógłby nie poradzić sobie kompetentny serwisant w nieautoryzowanym punkcie - bo obawiam się, że autoryzowanych w Polsce będzie mało, o ile w ogóle będą)? Czy generalnie warto zawracać sobie tym głowę, czy może jednak skłonić się ku cięższemu, ale sprawdzonemu i mniej problematycznemu w serwisie RS Recon?

Zaznaczam, że amor musi mieć piwoty - a że o to coraz trudniej na wyższych półkach, zwłaszcza amorów o większym (niż 100 mm) skoku, stąd właśnie zainteresowanie Magurą... Zachęcająco wygląda też w tym przypadku waga.

Tutaj stronka Magury, gdzie można znaleźć specyfikację Menji: http://www.magura.com/english/frameset/frameset.htm. Niestety, nie da się bezpośrednio podlinkować.

Pozdrówko teoretyzujące ;) ...

Napisano

widelce magury nigdy nie grzeszyly czuloscia. czytalem parokrotnie testy widelcow magury i mialy one bardzo sportowa charakterystykę. na forum jest chyba jeden uzytkownich sprzetu magury - takiego ze skokiem rzędu 125 mm. o ile pamietam to stwierdzil ze to "twardy" rzeźnik. ;)

Napisano

tobo: i nie da się tego nijak ustawić za pomocą naprężenia wstępnego? Obecnie śmigam na Skarebie - to też nie jest widelec uznawany za mistrza w dziedzinie czułości, a mnie wystarcza... Magura jest pod tym względem gorsza od powietrznych Manitou?

Pozdrówko niepewne ;) ...

Napisano

mysle ze to raczej kwestia charakterystyki tlumienia - tak jak w inteligentnych foxach przednich. to ze widelec ma taką charakterystyke zalezy w ich przypadku od ustawienia fabrycznego tlumikow.

moje zdanie na temat magury nie jest zbyt wymierne - czytalem tylko opinie prasową - takze w polskich gazetach sprzed paru lat.

Napisano

Kolega dziś kupił Menjae. Założy ją jednak dopiero w przyszłym tygodniu. Sam czekam niecierpliwie :( Wcześniej śmigał na R7 więc porównanie będzie ciekawe.

Za model z 2007 zapłacił 1100 zł więc ceny mogą być atrakcyjne :(

Napisano

O, to czekam jakże niecierpliwie na wyniki tego porównania :( !

Pozdrówko wniebowzięte :D

 

PS. uchmanek: przeglądając rynek najpopularniejszych w Polsce amorów, doszłam do wniosku, że moje kryteria specyfikacyjno-cenowe spełnia właściwie tylko Recon... gdyby tak jeszcze mniej ważył :( ... a Menja - z racji niższej wagi - spełniałaby je jeszcze ściślej, gdybym miała pewność co do jej jakości i serwisowalności w polskich warunkach. Dzięki za namiar na dystrybutora :)

Napisano

130 mm skoku (wysokość 508-510 mm, zwykła oś) + powietrze (przynajmniej 1 komora, do ustawiania naprężenia wstępnego) + piwoty pod v-ki + waga <2 kg + cena <1500 zł (wraz z wszelkimi dodatkowymi kosztami, np. transportu). Mission almost impossible :) (zwłaszcza te piwoty).

A, i jeszcze dobrze by było, gdyby serwisowanie i części nie kosztowały połowy ceny amortyzatora...

Pozdrówko wymagające :)

Napisano

Mój test Magury PHAON: http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=29471

 

Teraz dodam tylko, że amorek po zimie zmulił się zdecydowanie za bardzo, niedługo jedzie do Wieczorka na gruntowne czyszczenie i zmianę oleju.

 

Znajmomy ma ODURA - banalnie prosta konstrukcja, spory zakres regulacji tłumienia (Floodgate to to nie jest, ale np. większe niż w Marzokach) - z tym, że tam jest komora powietrzna, a w Phaonie sprężyna (oj jak ja nie lubię sprężyn... <_< )

Napisano

uchmanek: właśnie o to chodzi - gdyby Revelation występował w wersji z piwotami, w ogóle nie byłoby o czym rozmawiać.

Wracamy zatem do Menji i ewentualnie Recona...

Pozdrówko wyjściowe <_<

Napisano

no to jeszcze pyanie uscislajace: jakie zastosowanie i jaka waga przyszlego uzytkownika? oba wskazana przez ciebie widelce to 32mm na zwykla qr, wiec am/enduro?

Napisano

Waga użytkownika, jak pisałam wyżej, 45 kg. Jazda górska i po wertepach, bez dropów. Czasem jakiś podskok (np. przez przeszkodę na trasie). Nie musi być zatem mega pancerny - gdyby do XC robili amory o takim skoku, zapewne by wystarczył.

Jak na razie, poza Reconem i ową Menją nic sensownego nie przychodzi mi do głowy...

Pozdrówko uścislające :)

Napisano

no to rs nie ma nic dla ciebie (chyba, ze obnizysz skok do 115mm, wtedy reba). spinner ma takie widelce, ale sa jeszcze ciezsze. no i fox. cos mi po glowie biega, ze z seri f cos powinno byc: niska waga, piwoty, 120mm (ale nie wiem jak z dosepnosci i cena).

Napisano

Cena Foxa będzie na 100% zaporowa. Jak na razie, zostaję przy Reconie i ewentualnie ta Menja.

Czemu RS nie miałby być dla mnie? Czy Recona nie da się ustawić pod tak niską masę? Przecież to powietrze... Z wagą, na upartego (z braku laku lepszy rydz niż nic), też by mieścił się w kryteriach - 351 w wersji All Travel waży wprawdzie nieznacznie, ale jednak poniżej 2 kg (przynajmniej tak deklarują)...

Pozdrówko teoretyczne :) ...

 

PS. pawel-xc: tak, ten amor to bynajmniej nie do obecnej ramki jest w zamyśle ;) . Chodzi mi po głowie pewien projekcik, który nie wiem jeszcze, czy w ogóle ujrzy światło dzienne, ale na wszelki wypadek zaczynam sondować B) ...

Napisano

mam Recona 351 air i trochę się dziwię, że w niego celujesz :) to dosyć ciężki widelec, teoretycznie dałoby się go ustawić do twojej wagi przy ciśnieniu 30psi tylko nie wiem jak to będzie działać. W większości recenzji pojawia się to samo - solidny, ale ciężki, na twoim miejscu myślałbym o czymś lżejszym chyba.

 

nie wiem co to za 'projekcik', ale całkiem prawdopodobne, że realizuję bliźniaczy :) - rower na stalowej ramce z amortyzatorem o skoku 130mm z przeznaczeniem AXC/AM/EN.

Napisano

majster: dzięki za uwagi, ale powiem szczerze, że nie obraziłabym się za bardziej konstruktywne podejście do tematu: myślałbyś o czymś lżejszym... to znaczy, uwzględniając wszystkie moje powyższe wytyczne, konkretnie: o czym?

Ja jakoś nie widzę alternatywy... poza ewentualnie tą Menją.

Pozdrówko bez perspektyw :)

Napisano

nie probowalem, ale nie widze powodow dla ktorych nie mozna by go tak ustawic. chodzilo mi o to, ze rs nie ma nic o wadze do ok. 1,6kg, 130mm i z piwotami. nie znam dokladnie zalozen twojego projektu, ale pomyslalbym nad rodeukcja skoku do 115mm.

Napisano

Sprostowanie - Odur jest jednak sprężynowcem - sam się reflektuję, dziś dokładnie sprawdziłem. A taki bylem pewien... :(

 

A czasami Recon i Reba nie mają czasem identycznych goleni dolnych? Wtedy można by zrobić taki mały deal z jakimś znajomym w sklepie - niech golenie górne i bebechy z Recona przełoży do goleni z Reby pod V-ki. Albo dogadać się z uchmankiem - http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=29962 - zaoferować mu golenie z Recona pod tarcze za te z Reby pod V-ki - tylko nie wiem co z napisami i kolorem...

 

Wiem, że to brzmi mało prawdopodobnie, ale już nie takie cuda widziałem (choćby sprzedaże korb na "elementy" - jednemu klientowi tarcze, drugiemu ożyska, trzeciemu ramiona - po rozkręceniu zestawu). Może jednak popytać???

 

PS. Ecia - tarcze na 100% odpadają?

 

PS2. Skok 130mm + V-ki? EUREKA! SR DURO! :P

 

PS3. A bardziej Serio - może Manitou Black?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...