Skocz do zawartości

[piasta tył] Novatec D882SB vs D712SB


Mateusz95

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że sie nie znam i moge zadawać pytania które dla bardziej doświadczonych osób moga się wydawać czyms banalnym, wręcz podstawowym. Sory za to :whistling:

 

Musze wymienić tylnia piaste w rowerze. Aktualnie posiadam tam "fabryczne" Shimano RM66, ogólnie wszystko pięknie tylko "jakiś" mechanik w lokalnym serwisie zrąbał sprawe i kasety nie można ściągnąć bez niszczenia reszty koła, uwierzcie, próbowalismy w innym serwisie. Piasta jest w procesie zacierania sie, nie przeszkadza mi to jakos super bo i tak planowałem upgrade.

 

A więc do sedna. Od dłuższego czasu po głowie chodzi mi Novatec D882SB w wersji 135mm x 10 mm na szybkozamykacz. Wszystko spoko tylko zacząłem rozkminiać czy piasta w tej wersji w ogóle mi sie zmieści z racji tego ze aktualnie latam na QR 9mm. Jeżeli nie to czy wystarczy kupić QR 9mm taki jak np tutaj (link) czy też będę musiał dokupić oś? jeżeli tak to jaką ponieważ nie moge tego znaleźć :verymad:

 

 

Przez te rozkminy zacząłem szukać alternatywy i wpadłem na Novatec D712SB który jest do kupienia dla mnie w gotowej wersji z QR na 9mm. Stąd moje pytanie i wątpliwości ponieważ mozna powiedzieć. że cenowo są baardzo zbliżone.

 

- jak to wychodzi w praktyce? tzn która jest lepsza/wytrzymalsza?

- i oczywiscie czy ten D882SB w wersji wyżej wymienionej bedzie pasował tak jak jest do zakupu czy będę musiał coś kupować?

 

 

Rower jakim jeżdze to hardtail na 29 używany jak na ht przystało - wszedzie. Waga w rynsztunku około 80-90kg,  Zależałoby mi na stosunkowo dobrej wytrzymalosci w stosunku cena/jakos z racji tego ze lubie jeździć i nie specjalnie sie zastanawiam czy powinienem "tam wjechać", po prostu jade.

 

Kaseta XT CS-M771 10rz.

Jeżeli do tego 882 bedzie potrzeba wymiana osi oraz qr, mile widziany link jeźeli nie prosze o za dużo ^^

Z GÓRY DZIEKI ZA POMOC :thanks:

 

Napisano

882 występuje również w wersji z 9mm QR. Oś 10mm bez problemu wejdzie do ramy, pytanie czy chcesz mieć sztywną oś czy zwykły szybkozamykacz. 

 

712 to piasta która jest lżejsza, ma aluminiowy bębenek no i nie ma opcji konwersji do różnych osi jak 882. 

 

A jak na wadze Ci nie zależy to może tańsza piasta pod szybkozamykacz D042? 

Napisano

 

882 występuje również w wersji z 9mm QR. Oś 10mm bez problemu wejdzie do ramy, pytanie czy chcesz mieć sztywną oś czy zwykły szybkozamykacz. 

 

712 to piasta która jest lżejsza, ma aluminiowy bębenek no i nie ma opcji konwersji do różnych osi jak 882. 

 

A jak na wadze Ci nie zależy to może tańsza piasta pod szybkozamykacz D042?

 

Czyli niczego bym nie musial zmieniać gdybym chciał mieć tą sztywną oś jeżeli dobrze rozumiem?

 

Z tego co sie zdążyłem już naczytać to sztywna oś w kole napędowym jest lepsza od szybkozamykacza więc jeżeli jest taka możliwość to czemu by nie skorzystać? chyba ze sie myle.

 

Co do D042, zalezy czy nie zależy, uważam, że jeżeli już robić upgrade to na coś co faktycznie zrobi różnice chociaż to jeszcze jest do przemyślenia.

Napisano

 

 

A więc do sedna. Od dłuższego czasu po głowie chodzi mi Novatec D882SB w wersji 135mm x 10 mm na szybkozamykacz. Wszystko spoko tylko zacząłem rozkminiać czy piasta w tej wersji w ogóle mi sie zmieści z racji tego ze aktualnie latam na QR 9mm. Jeżeli nie to czy wystarczy kupić QR 9mm taki jak np tutaj (link) czy też będę musiał dokupić oś? jeżeli tak to jaką ponieważ nie moge tego znaleźć :verymad:

Thru Bolt czyli standard 135x10 pasuje do każdej ramy w której  są zwykłe haki pod zacisk. Ta 882 z linku bez problemu pasuje do twojej ramy.

Napisano

Okej, to w zasadzie dużo mi klaryfikuje.

 

A teraz takie pytanie, którą byście osobiście wybrali? 882? 712? czy moze 042 lub tą 772, mile widziane z uzasadnieniem

Napisano

Sam musisz wybrać. D042 jest troszkę cięższa ale jak nie odchudzasz roweru to bez znaczenia.

772/712 lekka ale bębenek mniej wytrzymały.

882 nieco lżejsza od D042 i też ze stalowym bębenkiem.

 

772/882 pozwala Ci dodatkowo przejść na sztywną oś.

 

Ja bym brał albo tanią D042 albo 772/882 ze sztywną osią.

Napisano

882 - od razu dostajesz pod oś 10mm

712 - tylko QR9 , swego czasu lubiały pękać bębenki

042 - pancerna ale ciężka i tania

772 - dobra ale pod 10mm musiałbyś dokupić nową oś

Ja bym brał 882.

Napisano

w 712sb nie tylko bębenek lubił pękać, a akurat problem z bębenkiem w głównej mierze problem został usunięty. Chociaż pewnie jeszcze wiele sklepów ma 712sb ze starym 3 zapadkowym bębenkiem

Poza tym d712sb ma oś alu o małej średnicy która też lubi pękać

Pierścień zębaty na którym zazębiają się zapadki jest wkręcany w korpus piasty, zdarza się że zrywa się gwint i pierścień zaczyna się kręcić w piaście. Jest to najgorsza awaria w tej piaście, bo bardzo trudna do usunięcia i zazwyczaj oznacza potrze wymiany piasty na nową.

Osobiście bym odrzucił D712sb z tej listy

 

Jeżeli wielowpusty w lockringu nie jest uszkodzony to przypuszczam że jednak dało by się ściągnąć kasetę z Twojej piasty, jak napiszesz na priv to mogę Ci opisać sposób jak zrobić olbrzymią dzwignie żeby lockring jednak puścił ;)

 

Napisano

Dziekuje każdemu z osobna za pomoc.

 

 

Jeżeli wielowpusty w lockringu nie jest uszkodzony to przypuszczam że jednak dało by się ściągnąć kasetę z Twojej piasty, jak napiszesz na priv to mogę Ci opisać sposób jak zrobić olbrzymią dzwignie żeby lockring jednak puścił ;)

 

Dzieki za taką możliwość ale to chyba gra niewarta świeczki mimo, bo piaste i tak chciałem wymienić wczesniej, a kaseta niestety ale została uszkodzona przy próbie demontażu i nie ma niektórych zebów na wysokich biegach chociaz daje rade bez tego :P

Napisano

Ani słowa o potrzebie ścigania, a więc priorytetem powinna być wytrzymałoś i sztywność, a nie waga do granic bólu. 882 idealnie się wpasowuje w te założenia z osią 135x10, a w dodatku będzie rozwojowa na przyszłość pod 142x12.

 

Zacisk 135x10 działa praktycznie jak zwykły szybkozamykacz tyle, że nie ma tych sprėżynek, ale sposób instalcji koła jest identuczny.

Napisano

W teorii jest sztywniejszy, czy odczujesz to w praktyce nie wiem. 

 

Na pewno jest łatwiej przy zdejmowaniu koła bo nie trzeba poprawiać ustawienia zacisku hamulca/koła, przynajmniej ja to odczuwam. 

Napisano

A ja nic sztywniej nie czuję, dla mnie jedzie się tak samo :D

 

Czy ustawienie pod hamulec jest zawsze perfekcyjne? Też bym nie powiedział, może jest nieco lepiej, ale nie perfekt. 

Tym niemniej, jesli miał bym wybierać pomiędzy zwykłym QR, a 135x10 wybrał bym ponownie drugie rozwiązanie.

Napisano

Jak dla mnie główną zaletą prawdziwej sztywnej z tyłu jest właśnie brak pieprzenia się z poprawnym założeniem koła z tyłu. Dochodzą do tego niuanse związane z pracą tylnych widełek, które pod sztywną oś są (przynajmniej w większości przypadków) inaczej projektowane. TB nie daje ani jednego ani drugiego (koło trzeba osadzić równo w hakach i dopiero przykręcić a rama jest klasyczna pod QR). Osobiście nie znam też przypadku, żeby klasyczny QR pękł w czasie jazdy. Tak więc w TB chyba więcej marketingu niż faktycznej wartości dodanej. 

Swoją drogą TB jest trochę powrotem do korzeni - piast z pełną osią (bez szybkozamykacza) co się je nakrętkami do ramy skręcało.

 

Napisano

Wymieniłem oś w swoim Novatec 772 z Qr9mm na 10mm. Generalnie brak różnic w użytkowaniu. Nawet korekta zacisków hamuca również jest wymagana i taka sama jak w QR. Jedynia poprawiło mi się samopoczucie i zrobiło się puściej 110 PLN w portfelu. Przeróbka z QR niema sensu, nowa piasta z tym rozmiarem moze bardziej jest sensowna.

Napisano

Może mi ktoś doradzić jaką piastę na przód wybrać? Jeżeli chodzi o tył to 882,natomiast nie jestem pewny brać 881,771 czy d041.Piasta musi być pod oś 15mm,w przyszłości mam w planach wymianę  amora teraz posiadam qr9mmm więc nie obejdzie się bez przejściówki.Czy różnią się wymienione przeze mnie pasty bo nie widzę w nich żadnej różnicy

Napisano

@, co poszukać? Katalog który przynajmniej ja znam i w którym nie ma 882?  

I czegoś nie rozumiem - najpierw się pytasz a potem sam sobie odpowiadasz?  :icon_confused: 

882 to piasta do nieco cięższych zastosowań, i tego można się domyślić nawet z racji możliwości jej konwersji na oś 20mm.

 

771 naprawdę nie kosztuje majątku, te 30-40 zł więcej jak za D041 to niewiele jak za możliwość konwersji w przyszłości i nieco niższą wagę. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...