KubaMTB Napisano 29 Grudnia 2016 Napisano 29 Grudnia 2016 Witajcie znów droążę temat piast. Więc przechodząc do meritum najprawdopodobniej będę kupował piastę DT 350 Straightpull przód i tył. Tylko męczy mnie jedna rzecz co daje TA BOOST i czy warto jednak wydać trochę więcej? Z góry dzięki
dran2 Napisano 29 Grudnia 2016 Napisano 29 Grudnia 2016 Boost to szersza piasta pasująca do szerszych kompatybilnych ram i widelców..
KubaMTB Napisano 29 Grudnia 2016 Autor Napisano 29 Grudnia 2016 Czyli muszę mieć kompatybilną ramę i widelec. Ok dzięki Dużo się różni TA BOOST od zwykłego TA ?
KubaMTB Napisano 29 Grudnia 2016 Autor Napisano 29 Grudnia 2016 o 6mm A wiecie jaki ma po przekład na moc itd?
marcin_ostrów Napisano 29 Grudnia 2016 Napisano 29 Grudnia 2016 0,5634234555% - tak na oko A poważnie mówiąc koło jest sztywniejsze przez szersze podparcie szprych
KubaMTB Napisano 29 Grudnia 2016 Autor Napisano 29 Grudnia 2016 czyli jakbym chciał sobie walnąć piastę z boostem po muszę wyklepać ramę tak żeby w miejscu ośki miała o 6mm więcej. Mówiąc inaczej potrzebuje nowej ramy żeby o wcisnąć która będzie miała 6mm więcej odległości między końcami trójkąta? Chyba że wchodzi w na normalne Thru Axle chodź wątpię.
Grizzli Napisano 29 Grudnia 2016 Napisano 29 Grudnia 2016 Wypadałoby jednak trochę poczytać o boost. Tu chodzi przede wszystkim o 27,5+ czy 29,5+ i napędy typu 1x. Przy szerokiej oponie i jeździe, powiedzmy "terenowej", zachodzi ryzyko kontaktu łańcucha z oponą. Dlatego "sprytni" producenci przemycają nowy standard osi zwany BOOST. Tylna piasta 148x12 poszerzona po 3mm na każdą stronę ma na celu odsunięcie linii łańcucha od osi roweru, ale uwaga - trzeba mieć również korbę w standardzie BOOST. Wówczas otrzymujesz magiczne 3mm przesunięcia. Jak nie masz kompatybilnej ramy to Boost nie dla Ciebie. Przód zdaje się być 110mm i wymaga oczywiście odpowiedniego amortyzatora/widelca.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.