Skocz do zawartości

[kierownica gravel] jaki model


Michulo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.Przymierzam się do modyfikacji swojego crossa na coś w stylu gravel .Problem mam ze znalezieniem odpowiedniej kierownicy.Wiem że powinna być raczej szersza od zwykłej szosowej.(Jestem dosyć szeroki w barach) Do tego dochodzi chyba trochę inna geometria takiej kierownicy? Wie ktoś jak ją dobrać?

  • Mod Team
Napisano

Mając klamkomanetki Sora St-3400 da się bezproblemowo zmieniać biegi przy dosyć dziwnym ułożeniu klamek na kierownicy?Dziwnym oczywiście porównując do szosowej kierownicy.W tym modelu klamkomanetek  biegi do góry(albo w dół) zmienia się za pomocą małego cyngla z boku,a nie łopatką.Mam nadzieję że napisałem zrozumiale :laugh:

Napisano

Jeśli jeszcze nie kupiłeś klamkomanetek to przemyśl jeszcze raz czy opłaci Ci się na nich oszczędzać. Przez ten cyngiel właśnie przez Ciebie wspomniany pozbawiasz się możliwości redukcji z przodu i wrzucania wyższego biegu z tyłu w dolnym chwycie.

Do wiosny jeszcze trochę czasu i można coś wyrwać - mi udało się Tiagry za 150 zł, a jest jeszcze Microshift kompatybilny z Shimano.

 

Co do kierownicy to poprę Ivana - Genetyk wydaję się najfajniejszy. Można też zwykłą - szosową kierownicę rozgiąć o parę cm na zewnątrz i - jak ktoś już na forum udowodnił - kierownica to przeżywa i da się jeździć :teehee:

Napisano

Nie kupiłem.Nigdy nie miałem do czynienia z klamkomanetkami i takie rozwiązanie wydawało mi się dosyć sensowne.Cena dodatkowo mnie przekonywała.Ale zastosuję się do porad  :thanks:

 


A kierownica jak np.w Roninie,czyli zbliżona do szosowej tylko szersza to dobry pomysł? 

  • Mod Team
Napisano

Genetyk ma ten plus, że posiada ergo-przeciw-giecie. Co pozwala ustawic klamki jak w klasycznym baranie ergo na szosie, mieć pozytek z niewysilajacego nadgarstków chwytu dolnego bez utraty dodatkowej kontroli wynikajacej z rozflerowania (rozgiecia) końcówek dolnego chwytu na zewnatz.

 

Żeby ta kiera miała jeszcze mniejszy drop to juz wogóle byłby miodnie. Szczególnie za te pieniadze...

 

Z rozginaniem alu barana jest jak z seksem bez gumy.Sa tacy co dali radę, sa tacy którzy składaja wniosek o pińcetplus... Niepolecam ogólnie...

 

Po lewej Genetyk z kalmka 105 i RL720, po prawej Myszowata (Midge) z klamkami Cane Creek:

 

31943861785_8035c4209c_b.jpg

 

Szacunek...

I.

 

  • Mod Team
Napisano

Japierdziu... Nie pisz tak stary... Bo jak Ci kiera nie przypasuje to bedzie poruta :P

 

Kierownica jest wygodna ale specyficzna, jak kazdy Dirt Drop Bar.

 

Moja sugestia, kup sobie za kilka złotych najtańszą kierę szosową, i zobacz ja Ci się to będzie razem komponowało.

 

Bo znam tu takich którzy z Genetykiem się nie polubili :whistling:

 

Tymbardziej, że cross to nie przełajka/gravel i niewyklucznone iż ustawianie pozycji zajmie nieco wiecej czasu.

 

Szacunek...

I.

 

 

PS

 

Jeszcze lepsze ujęcie, tu tylko z klamkami RL720.

 

27122013467.jpg

Napisano

Przerobienie roweru crossoweego na gravela z szosową kierownicą to zły pomysł. Rama jest za długą do tego typu kierownicy o około 8-10 cm. Kiedyś zbudowałem taki rower i nie był to wygodny sprzęt. Pozycja na rowerze była bardzo mocno wyciągnięta.  Kup inna ramę z krótszą rurą poziomą.

Napisano

Wiem że z crossa nie zrobię prawdziwego gravela,ale też nie mam takiego zamiaru.Jak porównuję geo Accenta Furious z moją ramą,to w żaden sposób nie wychodzi mi 8 cm.Maksymalnie to połowa tej wartości

  • Mod Team
Napisano

 

 

Rama jest za długą

 

... o ile jest. Crossy rozmite sa, równiez z krótkimi górrurkami...

 

Poza tym, kazdemu w/g potrzeb. Moja Wtyczka ma górrurke 575mm efektywnie, co przyprawaia ludzi o palpitacje serca jak mówię, że mam 179cm wzrostu do tego.

 

Zasada długa rama - krótki most, bardzo mi sie sprawdza. Mam 70-tkę ze wziosem 5st i jest to jeden z najwygodniejszych rowerów jakie posiadam...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Z mostkiem to wiadomo.Ewentualnie do tego kierownica z mniejszym wysunięciem (nie wiem czy to jest poprawna nazwa) Przy modelach szosowych jest wybór,a nie wiem jeszcze na co się zdecyduję.


Moja Wtyczka ma górrurke 575mm efektywnie

 

 

Jako laik zapytam-to dużo,czy mało?

  • Mod Team
Napisano

Według reguł to masakrycznie duzo przy moim wzroscie :)

 

No ale reguły sobie a ja jeżdżę tak jak mi wygodnie :icon_cool:

 

Choć nie zachecam do takich fanaberii, gdyz to pasuje mnie, nie powiedziane, że innym również...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Zwroc uwage na roznice w wysokosci kierownika w crossie i gravelu.

 

Zeby wygodnie jezdzic w dolnym chwycie przez wiekszosc czasu, to niestety trzeba go sobie podniesc.

 

Jedni (tak jak Ivan) zalatwil sobie to podkladkami a inni (jak na ponizszej foto) zastosowali mostek z "masakrycznym" katem.

 

15781033_10154890141309190_3997889067870

"Cross vs Monstercross: Both bikes are mine. Note how the hoods on the cross bike are a touch lower than where my drops are on the monstercross. "

Napisano

Zdaję sobie sprawę,że rama cross to nie gravel i będę zmuszony do kombinacji.Tylko że ja mam ramę crossa i lubię kombinacje :laugh:  Poza tym sam nie wiem czy się przekonam do jazdy z barankiem i klamkomanetkami szosowymi.Jeśli tak,to kupno ramy będzie kwestią czasu.Może frameset  accenta furiousa?W tym momencie nawet niedostępny. Mam tylko nadzieję,że niedopasowanie ramy nie spowoduje że porzucę myśl o gravelu

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...