Borsuczy Napisano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2016 Siemanko, dzisiaj tak sobie jeździłem na rowerku, robiłem bunny hopy, próbowałem robić wheelie, szarpałem mocno kierownicą w górę i przypomniałem sobie o napisie na widelcu, a mianowicie: "DO NOT USE FOR: FREERIDE/DOWNHILL (...) OR ANY HARD RIDING"... usterką samego amortyzatora się w sumie średnio przejmuję, sprzęt to sprzęt, zepsuje się, to się naprawi, albo wymieni. Ale jak pociągnę za kierownicę do góry i urwie mi się coś w amortyzatorze, koło z dolnymi lagami się odczepi i ja wyląduję twarzą na chodniku to już będzie źle... Pytam więc czy ten amortyzator może wytrzymać takie szarpanie kierownicy w górę i gwałtowne podnoszenie koła. Mogę dalej to robić? Ile może on wytrzymać? Szczerze to zbyt solidnie on nie wygląda, luzy ma, nie wyrobione, tylko tak po prostu od nowości, taki luzak z niego i w środku wygląda na dość wiotkiego, cienkie to wszystko jest. Tak no, wygląda na amortyzator właśnie do rekreacyjnej jazdy po ścieżkach czy coś.Haha, gdyby takie były montowane w tanich rowerach z hipermarketów i to była najniższa z możliwych półek amortyzatorów i nie było uginaczy No Name'ów to świat byłby lepszy, prawda? xd (to pytanie retoryczne, na nie nie trzeba odpowiadać )Pytanie 2: Czemu on mi twardnieje na mrozie? Twardniał w zimnie od zawsze, myślałem że to kwestia brudu, wczoraj go wyczyściłem, nasmarowałem, działa lepiej niż nowy, płynniej, ale do czasu, bo znowu zamarzł XD Pytałem na shoutboxie i skom25 napisał, że pewnie to elastomer twardnieje od zimna i jak nie ważę 100 kg to mam go wyjąć. Ważę 80. To jest wina elastomeru? Jeśli tak, to jak go wyjąć?Nie znalazłem odpowiedzi na to w internetach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2016 Elastomer w niskich temperaturach twardnieje (taki urok tego tworzywa) , tu masz schemat XCT http://www.srsuntour-cycling.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Exploded%20views/2015/SF15-XCT/SF15-XCT-DS-HLO-27.5-80,100-(1).PDF (elastomer to element nr 11). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2016 Podrywanie, bunnyhopa czy małe hopeczki wytrzyma bez problemu. Jak już coś się łamie to buster co nie grozi upadkiem. Oczywiście większe hopy i dropy dobrze jest omijać .Twardnieje bo smar i olej zmienia lepkość przez co amortyzator stawia większy opór i muli . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borsuczy Napisano 27 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2016 (edytowane) @@Fonika, na pewno to nie przez oleje/ smary, może by to spowolniło jego pracę, ale on po tym jest prawie że sztywny. Chyba, że smalcem go smarowali XDD no to wtedy faktycznie może zesztywnieć. Tylko co na to obrońcy praw zwierząt? Dobra, żartuję xd A co to jest buster? Która to część na schemacie?@@gtb, dzięki za podesłanie schematu. Jakie narzędzia są potrzebne do tego żeby tam się dostać i wyjąć ten elastomer? Edytowane 27 Grudnia 2016 przez Borsuczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2016 To nie jest amortyzator tylko atrapa do montowania w budżetowych rowerach, ma wyglądać na pierwszy rzut oka jak pełnoprawne zawieszenie i ugiąć się jak się jakiś Janusz uwiesi kierownicy. Ta naklejka to dupochron dla producenta, który lojalnie ostrzega, że to sprzęt do jazdy po parku i tyle. Rozpaść się pewnie nie rozpadnie, chyba że tak zgnije w środku, że mocowanie tego całego bajzlu puści Jego „praca” jest mocno zależna od temperatury, bo to po prostu kawałek sprężyny opaćkany stałym smarem + kawałek twardniejącego elastomeru. I nie potrzeba tu wcale bardzo niskich temperatur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borsuczy Napisano 27 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2016 (edytowane) @@modrzew, już nie przesadzaj... skoro to jest taka atrapa to co powiesz o czymś takim? http://allegro.pl/tolin-widelec-amortyzowany-26-zoom-i6659561458.htmlNa tym (moim SR Suntourze) naprawdę da się komfortowo jeździć. W sumie nie jeździłem nigdy na niczym lepszym od tego obecnego, więc pewnie powiesz, że jeszcze nie wiem co to komfortowa jazda XD ale mówię o własnych doświadczeniach. @@modrzew, albo to: to mój filmik xd na czymś takim kiedyś jeździłem. W porównaniu do tego co mam teraz to... No dobra, nie ma porównania haha Edytowane 27 Grudnia 2016 przez Borsuczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borsuczy Napisano 29 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 W sumie to zauważyłem, że on mi nie zamarza. On bardzo sztywnieje, ugina się, a potem tam zostaje i się nie cofa. Więc @@Fonika, może mieć rację z tymi smarami Inna moja hipoteza, to że coś tam się kurczy od zimna jakaś rurka i stąd ten opór. No i odpowie ktoś mi w końcu na pytanie jakich narzędzi potrzebuję do dostania się do elastomeru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2016 Jeśli chodzi o elastomer w sprężynie to potrzebujesz taki klucz co poniżej. Po odkręceniu korka naciskasz górną część amorka do dolnej zaś wtedy ci sprężyna wychodzi z rury goleniowej, Po wyciągnięciu sprężyny wyciągasz elastomer z środka sprężyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.