wulisu Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 Witam Jak niektórzy pamiętają na wiosnę wymieniałem przerzutki, opony, manetki, klamki, wszystko pięknie śmiga przyszła zima dużo jeżdżę w deszczu i niestety moje obecne mechaniczne hamulce nie dają już rady. Pomyślałem że może to dobra okazja żeby zmienić całe hamulce z tarczami tu pomysł na Avid BB7 zwłaszcza że mam już do nich Avidowe klamki, niestety jest jeden mały problem tarcze w moich kołach są do piast przymocowane na nity załączam zdjęcie , nie wiem czy jak rozwiercę te nity standardowe śruby do mocowania tarczy będą pasować ? A może to mocowanie do tarcz co mam jest zdejmowalne z piast ? Jakieś sugestie ?
porcelanowy Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 Powitoł To tarcze na shimanowskie mocowanie center-lock (Shimano SM-RT53 jeśli dobrze widzę). Jeśli musisz wymienić też tarcze to kupujesz z takim mocowaniem.
talento259 Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 Dokładnie jak kolega wyżej. Żeby odkręcić te tarcze musisz zdjąć koło, wyjąć zacisk QR (szpilke) i odkręcić za pomocą klucza do kaset.
wulisu Napisano 27 Grudnia 2016 Autor Napisano 27 Grudnia 2016 Powitoł To tarcze na shimanowskie mocowanie center-lock (Shimano SM-RT53 jeśli dobrze widzę). Jeśli musisz wymienić też tarcze to kupujesz z takim mocowaniem. Zaraz sprawdzę oznaczenie piast i zrobię kilka zdjęć od drugiej strony żebyście mieli lepszy obraz. Piasta to shimano hb rm65 VAM Czyli pomysł wymiany hamulców na Avid BB7 nie wchodzi w grę bo tarcze Avid mają mocowanie na 6 śrub. Ale poczekajcie, te tarcze co mam obecnie są znitowane do tego mocowania na piaście i z tego co widzę to trzeba to rozwercić, chyba że chodzi wam o to że takie tarcze shimano kupuje się w komplecie w tym kołnierzem tak go nazwę do którego jest to znitowane i potem przykręca się to do piasty, rozumiem że z przodu i z tyłu tak samo. Załączam zdjęcia
marpok Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 Dobrze Ci koledzy wyzej mowia, to tarcza z mocowaniem na Centerlock, jak chcesz zmienic tarcze to kupujesz z takim samym mocowaniem (nic nie musisz roznitowywac), a jesli bys chcial zalozyc te inne tarcze z mocowaniem na 6 srub to do tej piasty ich nie zalozysz, musialbys zmienic piaste.
wulisu Napisano 27 Grudnia 2016 Autor Napisano 27 Grudnia 2016 Zaraz sprawdzę oznaczenie piast i zrobię kilka zdjęć od drugiej strony żebyście mieli lepszy obraz. Piasta to shimano hb rm65 VAM Czyli pomysł wymiany hamulców na Avid BB7 nie wchodzi w grę bo tarcze Avid mają mocowanie na 6 śrub. Ale poczekajcie, te tarcze co mam obecnie są znitowane do tego mocowania na piaście i z tego co widzę to trzeba to rozwercić, chyba że chodzi wam o to że takie tarcze shimano kupuje się w komplecie w tym kołnierzem tak go nazwę do którego jest to znitowane i potem przykręca się to do piasty, rozumiem że z przodu i z tyłu tak samo. Załączam zdjęcia Marpok nie mogę odpowiedź bezpośrednio pod twoim postem więc piszę pod swoim, ok mam już jasność kupuję tarczę z takim mocowaniem jak tu http://www.wiggle.co.uk/shimano-slx-centre-lock-160mm-disc-rotor/ to pytanie czy takie Avid BB7 bedą współgrały z shimano tarczami czy np: rozstaw klocków w BB7 nie będzie kompatybilny ? Ostatni raz miałem Avid Juicy 5, 9 lat temu i obecne stare shimano mechaniczne i nie wiem czy będzie to ze sobą kompatybilne. A może to zły pomysł pchać się w te Avid BB7 i lepiej kupić jakieś proste sprawdzone Shimano hydrauliki ? Zastosowanie to głównie jazda miejska z wypadami na weekend z sakwami do lasu , więc nie potrzebuję super hamowania to nie jest rower górski, to co takie BB7 są dobrym pomysłem ?
porcelanowy Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 Powitoł (...)chyba że chodzi wam o to że takie tarcze shimano kupuje się w komplecie w tym kołnierzem tak go nazwę do którego jest to znitowane i potem przykręca się to do piasty, rozumiem że z przodu i z tyłu tak samo. Załączam zdjęcia Tak, chodzi Nie musisz mieć tarcz i zacisków tego samego producenta (sam mieszam shimano i avidy).Jeśli nie dobierzesz nic z oferty na mocowanie centerlock to ostatecznie są przejściówki:http://velo.pl/czesci/hamulce-i-dzwignie/accent/adapter-centerlockAha, według mnie lepiej BB7 niż tanie hydrauliki shimano Prostych sprawdzonysh sh nie ma, a sprawdzone są drogie
Davken Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 Tarcze są na 6 śrub lub center lock. Piasty tak samo. Masz piastę z mocowaniem tarczy na center lock więc tylko takie tarcze możesz kupić. Nie ważne jakie tarcze center lock założysz bo i tak będą one pasowały do wszystkich hamulców. Byle by się tylko średnica zgadzała. Jeśli chodzi o klocki hamulcowe (te te z by wypadało pewnie wymienić) to trzeba kupować dedykowane pod konkretne modele hamulców. Nie chodzi mi tu o dedykowane- firmowe tylko o to aby ich kształt był odpowiedni i pasował do danego modelu danego producenta. A co jest nie tak z aktualnymi spowalniaczami? edit: Miałem tanie hydrauliki shimano m395. Aktualnie mam mechaniki trp spyre. Shimano mocniejsze, lepsze w modulacji, i lżej chodziły. Przez dwa lata tyłu nie odpowietrzałem i było ok (rower poźniej sprzedałem). Za przód musiałem się zabrać ponieważ nieopatrznie kilka razy zacisnąłem hamulec bez koła. brak nawiasu klamrowego w temacie!
wulisu Napisano 27 Grudnia 2016 Autor Napisano 27 Grudnia 2016 Marpok nie mogę odpowiedź bezpośrednio pod twoim postem więc piszę pod swoim, ok mam już jasność kupuję tarczę z takim mocowaniem jak tu http://www.wiggle.co.uk/shimano-slx-centre-lock-160mm-disc-rotor/ to pytanie czy takie Avid BB7 bedą współgrały z shimano tarczami czy np: rozstaw klocków w BB7 nie będzie kompatybilny ? Ostatni raz miałem Avid Juicy 5, 9 lat temu i obecne stare shimano mechaniczne i nie wiem czy będzie to ze sobą kompatybilne. A może to zły pomysł pchać się w te Avid BB7 i lepiej kupić jakieś proste sprawdzone Shimano hydrauliki ? Zastosowanie to głównie jazda miejska z wypadami na weekend z sakwami do lasu , więc nie potrzebuję super hamowania to nie jest rower górski, to co takie BB7 są dobrym pomysłem ? Dzięki za linka do tej przejściówki wygląda na to że najbardziej mi się kalkuluje zakup tych przejściówek i kompletu Avid BB7 z ebaya http://www.ebay.co.uk/itm/New-Avid-BB7-Mountain-Mechanical-Disc-Brake-Front-Rear-Caliper-HS1-160mm-Rotor-/191796572544?var=&hash=item2ca7f77180:m:moistFO89MyNSUOhZyLz6Nw i wtedy mam problem rozwiązany. Myślicie że zakup u tego sprzedawcy to dobry pomysł ? Czy ten hamulce od tego sprzedawcy wyglądają na wiarygodne co myślicie ? Tarcze są na 6 śrub lub center lock. Piasty tak samo. Masz piastę z mocowaniem tarczy na center lock więc tylko takie tarcze możesz kupić. Nie ważne jakie tarcze center lock założysz bo i tak będą one pasowały do wszystkich hamulców. Byle by się tylko średnica zgadzała. Jeśli chodzi o klocki hamulcowe (te te z by wypadało pewnie wymienić) to trzeba kupować dedykowane pod konkretne modele hamulców. Nie chodzi mi tu o dedykowane- firmowe tylko o to aby ich kształt był odpowiedni i pasował do danego modelu danego producenta. A co jest nie tak z aktualnymi spowalniaczami? edit: Miałem tanie hydrauliki shimano m395. Aktualnie mam mechaniki trp spyre. Shimano mocniejsze, lepsze w modulacji, i lżej chodziły. Przez dwa lata tyłu nie odpowietrzałem i było ok (rower poźniej sprzedałem). Za przód musiałem się zabrać ponieważ nieopatrznie kilka razy zacisnąłem hamulec bez koła. brak nawiasu klamrowego w temacie! Tak mam już jasność co do tarcz dzięki Obecne hamulce totalnie przestały hamować wymieniałem okładziny 6 miesięcy temu nowe linki również, owszem tarcze trochę schudły ale chyba jeszcze nadają się do jazdy nie wiem czy ich grubość może mieć znaczenie na hamowanie. Ostanio zjeżdżałem z górki w pewnym momencie kierowca bez wyobraźni postanowił sobie skręcić i jeszcze zatrzymać się przed moim nosem, nie miałem szans na wyhamowanie całe szczęście że nie było nikogo pod drugiej stronie ulicy w ułamku sekundy zdążyłem przeskoczyć na drugą stronę i zatrzymałem się na pojemnikach na śmieci moje stare hample to Shimano M416 więc myślę że taka przesiadka na Avid BB7 ma sens.
Piter233 Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 A regulowałeś zacisk? W mechanikach zgodnie z zużyciem tarczy i klocków musisz regulować położenie zacisku i klocków.
wulisu Napisano 27 Grudnia 2016 Autor Napisano 27 Grudnia 2016 Tak regulowałem objaw jest taki jakby klocki się ślizgały po tarczy. Stoję przed wyborem avid bb7 albo TRP Spyre , te pierwsze można dostać na ebayu w komplecie z tarczami za 57 funtów. Porównując pod kątem awaryjności samodzielnej naprawy w stronę których bardziej byście się skłaniali?
Root Admin Mieciu Napisano 27 Grudnia 2016 Root Admin Napisano 27 Grudnia 2016 Temat usunięty. Powód: - pkt. 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu. Zobacz tutaj, jak założyć poprawnie temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/ .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.