Skocz do zawartości

[kierownica] szosowa - zwężanie


J67

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Wybaczcie. To, o czym piszę - jeszcze nie istnieje. To taki wstępny projekt, który chciałem przedstawić do oceny, prosić o porady lub wskazanie innych opcji.

Otóż: posiadam kierę-baranek szerokości 36 cm (po zewnątrz). To znalezisko złomowe. Bardzo mi jednak dopasowało i chciałbym założyć podobną do drugiego roweru. 

Przeglądałem oferty sklepów internetowych i portale ogłoszeniowe, ale nigdzie nie znalazłem węższej niż 40 cm - mierzonej c-c, a więc realnie - 42 cm.

Przyszedł mi do głowy taki pomysł, żeby kupić baranka o jakiejkolwiek szerokości. Raczej musi to być kierownica stalowa. Przeciąć w dwóch miejscach - jak na rysunku i wyciąć po kilka cm. Następnie wcisnąć po kawałku dopasowanej rurki, złożyć do kupy i zespawać.

Na obecną chwilę - widzę, że może być problem ze zdobyciem takiej rurki. Powinna mieć chyba ok. 23 mm średnicy. Nie wiem też, czy można coś takiego spawać elektrycznie?

Może ktoś - posiadający większe doświadczenie - zechce coś podpowiedzieć?

post-193410-0-74886000-1482784233_thumb.jpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycinka po ile trzeba jak zaznaczyłes i wstawka obtaczana w środek otwory na kierce do zalania spawem. Spoina doczolowa rozson rurki ok1mm i zalać w otworach. Będzie działać i nie dostanie wagi.

Pozdro w projekcie tak trzeba. Zawsze zrobić samemu kilka razy tyle warte co kupić w sklepie

 

tapniete z telefonu

Edytowane przez michalANANAS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że na pewno takie istnieją, bo taką mam.

Może słabo szukałem, ale zapomniałem dodać, że chodzi mi o coś w cenie nie przekraczającej wartości roweru i o średnicy pasującej do mostka-fajki starego typu. To chyba 1 cal?

Dzięki - Michale - za szczegółowe wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam myślałem o takim patencie z wycięciem kawałka rury, jednak u mnie pomysł był aby zrobić to na samym środku (wyciąć tyle cm ile chcesz zwężyć) i zespawać w miejscu mocowania) gdzie zasłaniałby to mostek. Tylko taki problem ze spawem czy zmieściłby się w miejsce mocowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem na początku. Albo od 40 cm wzwyż, albo ze sprzedawcą nie ma kontaktu.

Pewnie, że wolałbym kupić gotowca, zwłaszcza, że nie umiem spawać i będę musiał zlecić, ale nic mi się nie trafia.

Przeglądałem nawet z ciekawości markowe kiery wskazane przez 1415. Ceny niektórych przewyższają wartość mojego roweru i to wielokrotnie, ale też nie widziałem nic węższego niż 40 cm.

Ta, którą znalazłem na złomie - pochodzi prawdopodobnie od tzw. półkolarki sprzed 40-50 lat. Może nawet warto by było wyszukać cały rower dla takiej kiery, ale nie jestem już młody i chciałbym ją mieć w jakimś rozsądnym czasie ;).

Norbercie - to nie jest tak. W miejscu mocowania średnica rury jest o ok. mm większa, więc droga na skróty odpada. Zresztą i tak pójdzie owijka, więc nie musi ładnie wyglądać.

Edytowane przez J67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ta kierownica nie jest pozbawiona wad:

1) cena

2) średnica mocowania - w moim przypadku - wymaga adaptera

3) to kompakt - dedykowany pod klamkomanetki - więc musiałbym dać długi mostek.

Nie mniej - dziękuję za znalezisko. Zastanowię się nad tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wiele racji w tym ustępie:), dlatego od razu napisałem, że zastanowię się nad tym. Mam jeszcze trochę czasu;), bo na obecne warunki atmosferyczne - zdecydowanie lepiej pasuje mi o.k. Dla roweru z zewnętrzną przerzutką będzie zdecydowanie lepiej, jak postoi do góry kołami jeszcze jakieś 2 miesiące:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Trochę to trwało, ale w końcu powstała i to bezinwestycyjnie. Miałem kierownicę aluminiową (40 cm c-c), która mi nie pasowała. Ale nie była w całości wykonana z aluminium, lecz po środku, na zgrubieniu do osadzenia w mostku - była wciśnięta rurka stalowa długości ok. 10 cm.

Przeciąłem kierownicę na pół (linia 1 na rys.), następnie po liniach 2 wyciąłem tylko aluminium. Z jednej połówki wyciągnąłem rurkę stalową. W obu połówkach wywierciłem po 2 otwory tak, żeby schowały się pod obejmą mostka, nagwintowałem na M4. Obie połówki wcisnąłem na klej epoksydowy, a następnie zabezpieczyłem wkrętami. Również - na klej. Zeszlifowałem łby wkrętów i... gotowe.

Temat do zamknięcia. 

post-193410-0-13507100-1492191569_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...