Skocz do zawartości

[piasta]Poszukiwania piasty


KubaMTB

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie 

 

Potrzebuje pomocy w poszukiwaniach piasty szytwana oś a konkretnie z bębenkiem Sram XD . Ktoś może ma coś co może polecić widział znajomy ma a może po prostu wie. Budżecik tak do granic rozsądku mogą być fajerwerki ale bez wodotryskuów. Fajnie jakby była ładna

 

Z góry dzięki .

 

Jakby kogoś interesowało:

to koło w tym stylu

Szprychy: DT revolution

Obręcze: Accent EXE

Piasta: ???

Nyple: jakieś tam DT

Oponka: Trwają pracę nad tym

Mleczko: Cafe Latex

Napisano

Do 400zl novatec d771 i d772 to najlepsza opcja

Nie zauwazylem zeby sypaly sie w oczach, znam kilkadziesiat tych piast z przebiegami ponad 5000km i tylko mialem 2 reklamacje na bebenek, bezproblemowo zalatwione przez dystrybutora.

Napisano

Bym polemizował.

 

Kuba, masz bębenek XD, to najlepiej dołóż do DT350 na tył. Na przód możesz śmiało dać nawet Novateca, nie ma to znaczenia, bo tam nie ma się co zepsuć poza łożyskami łatwo wymiennymi.

Napisano

Dawid, chyba któregoś dnia specjalnie dla ciebie porobię zdjęcia tego badziewia co zwie się 772, pokażę ci ile łożysk wymieniłem i co jest warte aluminium ich bębenka z ABG. Przypomnę, piasta kosztowała 350zł, a musiałem wydać dodatkowo 35 USD i kupić 4 łożyska po ok. 3000km, a już wiem, że sypie się kolejne w korpusie. Ile cenowo mnie dziś wyniosła piasta Novateca? Tak, ok. 600zł. Warto było?

 

W omawianym przypadku gdyby właśnie nie bębenek XD, też bym nie napisał DT350 tylko 882. Ale skoro odpada opcja bębenka Shimano, to śmiało można wejść w DT dla systemu Ratchet.

Napisano

Ale w piastach dt tez trzeba wymieniac lozyska i jest to trudniejsze niz w novatecu.

Bebenek w dt tez sie nacina, co jest standardem w bebenkach alu,

Nawet w dt latwiej jest skrzywic oś niz w novatecu

 

Do takiego kola d772 to swietny wybor, na d882 wyjdzie klocowate kolo, a lozyska beda sie tak samo szybko zuzywac

 

A dt to spory wydatek, szczegolnie z bebenkiem Xd

Napisano

Bębenek słaby to fakt, a ABG można do kosza wyrzucić, DT 350 dużo lepiej przyjmuje kasety typu HG50, sam mam i nie ma tragedii.

 

Ale nie wińmy tutaj tylko Novateca, bo piasty dużo droższe typu Tune czy Hope też bębenki są masakrowane czy nawet potrafi pęknąć w Hope bębenek od tak sobie w pół, był o tym temat na forum jakimś zagranicznym, Hope wymiana bez problemu bębenek, ale jednak niesmak pozostaje.

Fotki też są piast Tune co wyrywa szprychę z mocowaniem...

 

771 to jakieś 250zł, Hope 700-800? Tune to chyba nawet ponad 1000zł?

Napisano

Dawid:

4x na 3000km przejechanych? Ostatnio w listopadzie wymieniłem dwa i po dwóch tygodniach już były luzy. Co to za firma NBK? Brandowany chińczyk za złoty pięćdziesiąt? Zero wody, a w palcach czuć wżery w bieżniach lub w kulkach, tak nie może być, to nie jest normalne po takich przebiegach.

 

Dla tego napisałem, gdyby nie XD napisał bym 882 na stalowym.

 

Skrzywić oś łatwiej w DT? Jakoś nigdy nigdzie o tym nie pisałeś, zawsze były tylko achy i echy. W takim razie powracam do 882 na stalowej osi i bębenku XD.

 

Klockowate koło, ale w którym miejscu jest ten klocek? Waga koła to przede wszystkim waga części wirującej, a nie piasty. Piasta ma takie same znaczenie jak waga bidonu, ramy, kierownicy, naszego brzucha itd. Udowodnij, że jest inaczej. A przypomnę, ta klockowtość to ok. +100g.

 

DT drogi z XD, to ponownie 882 za którym nie przemawiają już tylko dwie rzeczy, słabe łożyska (systematycznie je wymienimy za ok. 80zł) oraz ułomność systemu zapadkowego (w obu modelach N). No niestety, żadna z tych piast nie jest idealna i coraz częściej się zastanawiam, czy nie najlepszym jest powrót do Shimano?

 

Phoe, tak, alu bębny u wszystkich tak się zachowują (no może poza Bitexem i American Clasic), ale jeśli kogoś stać na piasty za 1000/1500zł, to z pewnością stać go na kasety na alu pająkach i częstsze wymiany tychże bębenków. Tu rozmawiamy o budowie kół budżetowych dla amatorów, a więc założyć można śmiało, iż pytający nie zawsze będą nakładali najdroższe kasety, by unikać nacięć. W takim świetle, jaką zatem ma przewagę piasta 772 nad 882? Wagę? Nie bądźmy śmieszni, nie w tym miejscu, trwałość przede wszystkim powinna być priorytetem.

Napisano

Widzialem 2 skrzywione osie w dt 350, wymienione na gwarancji. Oczywiscie jak najbardziej podtrzymuje zdanie ze sa to swietne piasty. Nie ma produktu niezniszczalnego i kazda piasta wymaga regularnego przegladu i wymiany czesci eksploatacyjnych, jak i w najlepszych piastach uszkodzi sie cos jeszcze

 

Nie spotkalem zadnej osi peknietej, ani skrzywionej w d772.

 

Ciezko mowic o dt 350 zeby to byla opcja budzetowa, sam bym rozwazyl d772 jako piaste do swojego roweru ze wzgledu na cene

 

D882 to juz ciezka piasta, stalowa os i bebenek to juz waga w okolicy 450gramow

Napisano

Postanowiłem że kupię

DT 350 Straight pull

Szprychy DT competition race Straight pull

A obręcze DT XR361

Opony chyba jakieś Mitasy

Mleczko taśmy i wentyle od Cafe latex

 

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Napisano

 

 

D882 to juz ciezka piasta, stalowa os i bebenek to juz waga w okolicy 450gramow

Nie Dawidzie, w tej opcji to waga 404g, a w innych opcjach jeszcze lżejsza. Tak jak pisałem, 772 to wylajtowana piasta do ścigania, gdzie nie ma kompromisów i zakłada się wszystko co najlepsze. 882 to piasta do tyrania na co dzień, a takiej raczej poszukuje większość osób pytających, bo rzadko kiedy czytam: "Szukam piast do sćigania". A gdzie tu teraz wersja do przełaja gdzie zakłada się kasety szosowe z luźnymi koronkami? Niestety odpowiedzi niemal zawsze są jednakowe 772 albo DT350, tak jakby nic innego nie istniało.

Napisano

Postanowiłem że kupię

DT 350 Straight pull

Szprychy DT competition race Straight pull

A obręcze DT XR361

Opony chyba jakieś Mitasy

Mleczko taśmy i wentyle od Cafe latex

 

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

 

Taśma Gorilla 25mm jest świetna do uszczelniania tak swoja drogą i wg mnie pewniejsza od tych cienkich rowerowych.

Zawory tylko kup takie, które mają okrągłą stopkę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...