KubaMTB Napisano 26 Grudnia 2016 Napisano 26 Grudnia 2016 Witajcie Potrzebuje pomocy w poszukiwaniach piasty szytwana oś a konkretnie z bębenkiem Sram XD . Ktoś może ma coś co może polecić widział znajomy ma a może po prostu wie. Budżecik tak do granic rozsądku mogą być fajerwerki ale bez wodotryskuów. Fajnie jakby była ładna Z góry dzięki . Jakby kogoś interesowało: to koło w tym stylu Szprychy: DT revolution Obręcze: Accent EXE Piasta: ??? Nyple: jakieś tam DT Oponka: Trwają pracę nad tym Mleczko: Cafe Latex
gtb Napisano 26 Grudnia 2016 Napisano 26 Grudnia 2016 Novatec 772 http://allegro.pl/novatec-d772sb-xx1-135mm-32ot-259g-xc-mtb-enduro-i6652331632.html
gtb Napisano 26 Grudnia 2016 Napisano 26 Grudnia 2016 772 bez problemu przerabiasz pod 142/12 ale jak chcesz od razu to http://allegro.pl/piasta-novatec-772-czerwona-wojczal-bike-i5887127258.html
phoe Napisano 26 Grudnia 2016 Napisano 26 Grudnia 2016 Kupić koło całe, a obecne sprzedać, 772 to chyba najlepsza opcja jak ma być tanio.
Arni220 Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 https://biketrain.wordpress.com/2014/07/10/test-piasty-novatec-d712sb/ Jak ma być tanio i niekoniecznie bezproblemowo. Czemu tak bardzo polecacie tę 772, a nie 882? W czym przeszkadza +100g wagi w miejscu piasty? 772 ma tyle wad, że aż szkoda gadać, ona sypie się w oczach przecież (bębenek się i tak nacina, alu oś potrafi pęknąć, łożyska do wymiany po 1kkm).
KubaMTB Napisano 27 Grudnia 2016 Autor Napisano 27 Grudnia 2016 A znacie coś oprócz novatec-ów. tak do 400zł
dawid Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 Do 400zl novatec d771 i d772 to najlepsza opcja Nie zauwazylem zeby sypaly sie w oczach, znam kilkadziesiat tych piast z przebiegami ponad 5000km i tylko mialem 2 reklamacje na bebenek, bezproblemowo zalatwione przez dystrybutora.
Arni220 Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 Bym polemizował. Kuba, masz bębenek XD, to najlepiej dołóż do DT350 na tył. Na przód możesz śmiało dać nawet Novateca, nie ma to znaczenia, bo tam nie ma się co zepsuć poza łożyskami łatwo wymiennymi.
dawid Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 Tyle ze wtedy na sama piaste potrzeba ponad 600zl
KubaMTB Napisano 27 Grudnia 2016 Autor Napisano 27 Grudnia 2016 Dobra chyba najsensowniejszym wyborem będzie kupno jakiegoś sęsownego koła i wymiana bębenka Dzięki
Arni220 Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 Dawid, chyba któregoś dnia specjalnie dla ciebie porobię zdjęcia tego badziewia co zwie się 772, pokażę ci ile łożysk wymieniłem i co jest warte aluminium ich bębenka z ABG. Przypomnę, piasta kosztowała 350zł, a musiałem wydać dodatkowo 35 USD i kupić 4 łożyska po ok. 3000km, a już wiem, że sypie się kolejne w korpusie. Ile cenowo mnie dziś wyniosła piasta Novateca? Tak, ok. 600zł. Warto było? W omawianym przypadku gdyby właśnie nie bębenek XD, też bym nie napisał DT350 tylko 882. Ale skoro odpada opcja bębenka Shimano, to śmiało można wejść w DT dla systemu Ratchet.
dawid Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 Ale w piastach dt tez trzeba wymieniac lozyska i jest to trudniejsze niz w novatecu. Bebenek w dt tez sie nacina, co jest standardem w bebenkach alu, Nawet w dt latwiej jest skrzywic oś niz w novatecu Do takiego kola d772 to swietny wybor, na d882 wyjdzie klocowate kolo, a lozyska beda sie tak samo szybko zuzywac A dt to spory wydatek, szczegolnie z bebenkiem Xd
phoe Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 Bębenek słaby to fakt, a ABG można do kosza wyrzucić, DT 350 dużo lepiej przyjmuje kasety typu HG50, sam mam i nie ma tragedii. Ale nie wińmy tutaj tylko Novateca, bo piasty dużo droższe typu Tune czy Hope też bębenki są masakrowane czy nawet potrafi pęknąć w Hope bębenek od tak sobie w pół, był o tym temat na forum jakimś zagranicznym, Hope wymiana bez problemu bębenek, ale jednak niesmak pozostaje. Fotki też są piast Tune co wyrywa szprychę z mocowaniem... 771 to jakieś 250zł, Hope 700-800? Tune to chyba nawet ponad 1000zł?
Arni220 Napisano 27 Grudnia 2016 Napisano 27 Grudnia 2016 Dawid: 4x na 3000km przejechanych? Ostatnio w listopadzie wymieniłem dwa i po dwóch tygodniach już były luzy. Co to za firma NBK? Brandowany chińczyk za złoty pięćdziesiąt? Zero wody, a w palcach czuć wżery w bieżniach lub w kulkach, tak nie może być, to nie jest normalne po takich przebiegach. Dla tego napisałem, gdyby nie XD napisał bym 882 na stalowym. Skrzywić oś łatwiej w DT? Jakoś nigdy nigdzie o tym nie pisałeś, zawsze były tylko achy i echy. W takim razie powracam do 882 na stalowej osi i bębenku XD. Klockowate koło, ale w którym miejscu jest ten klocek? Waga koła to przede wszystkim waga części wirującej, a nie piasty. Piasta ma takie same znaczenie jak waga bidonu, ramy, kierownicy, naszego brzucha itd. Udowodnij, że jest inaczej. A przypomnę, ta klockowtość to ok. +100g. DT drogi z XD, to ponownie 882 za którym nie przemawiają już tylko dwie rzeczy, słabe łożyska (systematycznie je wymienimy za ok. 80zł) oraz ułomność systemu zapadkowego (w obu modelach N). No niestety, żadna z tych piast nie jest idealna i coraz częściej się zastanawiam, czy nie najlepszym jest powrót do Shimano? Phoe, tak, alu bębny u wszystkich tak się zachowują (no może poza Bitexem i American Clasic), ale jeśli kogoś stać na piasty za 1000/1500zł, to z pewnością stać go na kasety na alu pająkach i częstsze wymiany tychże bębenków. Tu rozmawiamy o budowie kół budżetowych dla amatorów, a więc założyć można śmiało, iż pytający nie zawsze będą nakładali najdroższe kasety, by unikać nacięć. W takim świetle, jaką zatem ma przewagę piasta 772 nad 882? Wagę? Nie bądźmy śmieszni, nie w tym miejscu, trwałość przede wszystkim powinna być priorytetem.
dawid Napisano 29 Grudnia 2016 Napisano 29 Grudnia 2016 Widzialem 2 skrzywione osie w dt 350, wymienione na gwarancji. Oczywiscie jak najbardziej podtrzymuje zdanie ze sa to swietne piasty. Nie ma produktu niezniszczalnego i kazda piasta wymaga regularnego przegladu i wymiany czesci eksploatacyjnych, jak i w najlepszych piastach uszkodzi sie cos jeszcze Nie spotkalem zadnej osi peknietej, ani skrzywionej w d772. Ciezko mowic o dt 350 zeby to byla opcja budzetowa, sam bym rozwazyl d772 jako piaste do swojego roweru ze wzgledu na cene D882 to juz ciezka piasta, stalowa os i bebenek to juz waga w okolicy 450gramow
KubaMTB Napisano 29 Grudnia 2016 Autor Napisano 29 Grudnia 2016 Postanowiłem że kupię DT 350 Straight pull Szprychy DT competition race Straight pull A obręcze DT XR361 Opony chyba jakieś Mitasy Mleczko taśmy i wentyle od Cafe latex Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Arni220 Napisano 29 Grudnia 2016 Napisano 29 Grudnia 2016 D882 to juz ciezka piasta, stalowa os i bebenek to juz waga w okolicy 450gramow Nie Dawidzie, w tej opcji to waga 404g, a w innych opcjach jeszcze lżejsza. Tak jak pisałem, 772 to wylajtowana piasta do ścigania, gdzie nie ma kompromisów i zakłada się wszystko co najlepsze. 882 to piasta do tyrania na co dzień, a takiej raczej poszukuje większość osób pytających, bo rzadko kiedy czytam: "Szukam piast do sćigania". A gdzie tu teraz wersja do przełaja gdzie zakłada się kasety szosowe z luźnymi koronkami? Niestety odpowiedzi niemal zawsze są jednakowe 772 albo DT350, tak jakby nic innego nie istniało.
phoe Napisano 30 Grudnia 2016 Napisano 30 Grudnia 2016 Postanowiłem że kupię DT 350 Straight pull Szprychy DT competition race Straight pull A obręcze DT XR361 Opony chyba jakieś Mitasy Mleczko taśmy i wentyle od Cafe latex Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka Taśma Gorilla 25mm jest świetna do uszczelniania tak swoja drogą i wg mnie pewniejsza od tych cienkich rowerowych. Zawory tylko kup takie, które mają okrągłą stopkę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.