Skocz do zawartości

[damper] prawidłowe ustawienie tłumienia, poradnik


sznib

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Natknąłem się ostatnio na ciekawy filmik na YT dotyczący ustawienia tłumienia dampera:

 

 

Przyznam że  ie wiedziałem o tej metodzie i tłumienie zawsze ustawiałem "na czuja".

Dla tych co się nie lubią z j. angielskim lub też nie chcą słuchać kilkunastu minut nawijki streszczę sprawę pokrótce:

 

Zakres regulacji tłumienia w damperach jest dość duży, ale ma on na celu dostosowanie tego parametru do wagi bikera, ewentualnie do stylu jazdy. I tak, mamy tylko JEDNO optymalne ustawienie, plus dwa kliki na ostre zjazdy. Jak znaleźć optymalne ustawienie? Potrzebny będzie większy krawężnik i kolega do pomocy (sytuacja na filmiku od 4.20). Oczywiście prawidłowo ustawiony SAG, wszelkie blokady czy platformy wyłączone. Zaczynamy od małego tłumienia, zjeżdżamy z krawężnika z prędkością ok. 10km/h, na siedząco, nie tykamy hebli. Kolega obserwuje jak się zachowuje tylne zawieszenie po zjechaniu z krawężnika. Jak widać na filmiku damper ugiął się i wyprostował aż trzy razy. Dajemy więc większe tłumienie i ponawiamy zjazd z krawężnika. Próby ponawiamy zwiększając tłumienie o jeden klik do momentu kiedy będzie tylko jeden cykl ugięcie wyprostowanie. I to jest właśnie to optymalne ustawienie tłumienia. Osoby lubiące ostre zjeżdżanie mogą zmniejszyć tłumienie o max 2 kliki, nie więcej.

Tyle. Proponuję temat przykleić, bo info w nim zawarte jest dość istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedni można ustawić na podobnych zasadach, tylko już po ustawionym SAG i nie siedząc na rowerze, tylko stoimi obok roweru i energicznie naciskamy na kierownice i puszczamy. Koło nie może oderwać się od podłoża.

 

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...