kivoPL Napisano 23 Grudnia 2016 Napisano 23 Grudnia 2016 Witam. Zacznę od tego, że mój znajomy pracuje ze granicą i co jakiś czas przywozi ze sobą różne używane rowery raczej z wyższej półki (gazelle itp.) Dzisiaj przywiózł mi rower typu góral marki TUTAJ. Po przykręceniu koła, siedzenia itp. Przyszedł czas na pedały.. No i.. Jeden wkręcił się bez najmniejszej problemu, a drugi był tak jakby.. Luźny ?. Po oględzinach które nie były zbyt długie stwierdziłem, że winowajcą jest gwint.. Wygląda on tak: https://zapodaj.net/6b53ee7e5308b.jpg.html https://zapodaj.net/1b0dfe7ebfc63.jpg.html https://zapodaj.net/2542b2bd28698.jpg.html https://zapodaj.net/2cd34a5ed807a.jpg.html Z góry przepraszam za jakosc zdj. Co mam z tym zrobić ? Tzn. Da się coś z tym zrobić bez wymiany całej korby ? Pozdrawiam !
Maciek226 Napisano 23 Grudnia 2016 Napisano 23 Grudnia 2016 tuleja naprawcza - rozwiercasz otwór gwintujesz , wkręcasz nową tuleje , naprawa ok 4 dyszek w serwisie
kivoPL Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Napisano 23 Grudnia 2016 Ok dzięki, tylko nwm jak będzie z tymi tulejami, bo to lewy gwint, no ale jakoś sobie poradzę a te 4 dyszki w serwisie to chyba nie zbyt opłacalny interes bo na allegro za dyszek całą korbę mam ;d Jeszcze takie pytanie, w razie czego można wymienić same te korby ? czy trzeba wymieniać razem z tą zębatką ?
Ychu Napisano 23 Grudnia 2016 Napisano 23 Grudnia 2016 Kup samo ramię i wymień ( jeśli to lewe ) , jeśli prawe i nie masz wymiennych zębatek to będzie gorzej.
rzezniol Napisano 23 Grudnia 2016 Napisano 23 Grudnia 2016 Korba HT2 więc rozbieralna w całości ... Sama tuleja to jakieś 9 ziko ... Kwestia posiadania narzędzi aby naciąć gwint (zwyczajowo M16x1) w korbie pod tuleję. Potem wkręcasz tuleję na kleju do gwintów i po sprawie. Pozdrawiam
kivoPL Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Napisano 23 Grudnia 2016 Problem wstępnie zlikwidowany, tzn. mój ojciec wyczyścił to wszystko zmywaczem (tzn. benzyną w szpreju) i wkręcił to na porządnej ilości kleju do śrub, do końca kluczem. Bo wcześniej to nawet bałem się wkręcać, ponieważ szło lekko, a później baardzo ciężko, w przeciwieństwie do tego drugiego pedału z którym nie miałem problemu.. po "jeździe próbnej" wszystko było ok ! jutro jak już klej wyschnie zrobię może jakąś małą trasę (ok 5 km xd) do testów ! Ale skoro już założyłem temat to małe pytanko mam jeszcze ! W tym rowerze niestety większość wszelkich śrubek jest skorodowanych , tzn. mają na sobie jakąś tam nie wielką warstwę rdzy, co dziwne nic oprócz śrubek nie jest zerdzewiałe, zębatki, łańcuch, amortyzatory są w świetnym stanie.. tylko i wyłącznie śrubki.. i tu pytanie.. czy lepiej zaopatrzyć się w jakiś papier ścierny, ew jakąś małą szlifierkę modelarską i jakąś farbę w szpreju oraz jedno wolne popołudnie, czy lepiej pojechać gdzieś i kupić te wszystkie śrubki ? tzn. nie chcę na tym oszczędzać czy coś, tylko.. nie wiem jak będzie z dostępnością tych śrubek.. tzn. nie z dostępnością tylko po prostu gdzie je kupić ? bardziej kierować się do rowerowego, czy bardziej to castoramy ? Może te śrubki do coca coli wrzucić na noc ?
grande1970 Napisano 23 Grudnia 2016 Napisano 23 Grudnia 2016 jak przeszkadza ci ruda to możesz nowe kupić poprzez allegro, jak dobrze poszukasz to wszystkie kupisz u jednego za jedną przesyłkę
gtb Napisano 23 Grudnia 2016 Napisano 23 Grudnia 2016 wyczyścił to wszystko zmywaczem (tzn. benzyną w szpreju) i wkręcił to na porządnej ilości kleju do śrub, do końca kluczem. To się nazywa "druciarstwo" dobre na jakiś czas , ale problem nie został zlikwidowany i powróci (przy najbliższej potrzebie odkręcenia lub samoistnie w czasie jazdy), o ile ten rower zostawiasz sobie to ok (za jakiś czas wrócisz do tego) ale jeśli jest to na handel to wpakujesz nowego właściciela na przysłowiową minę. czy lepiej zaopatrzyć się w jakiś papier ścierny, ew jakąś małą szlifierkę modelarską i jakąś farbę w szpreju oraz jedno wolne popołudnie, czy lepiej pojechać gdzieś i kupić te wszystkie śrubki ? Moczenie , szlifowanie , polerowanie to jak walka z wiatrakami , przy pierwszym kontakcie z wilgocią "ruda" powróci. Pomierz wszystkie śruby i wymień na nierdzewne A2 , koszt za wszystkie powinien się zamknąć w kwocie 20-30zł.
kivoPL Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Napisano 23 Grudnia 2016 To się nazywa "druciarstwo" dobre na jakiś czas , ale problem nie został zlikwidowany i powróci (przy najbliższej potrzebie odkręcenia lub samoistnie w czasie jazdy), o ile ten rower zostawiasz sobie to ok (za jakiś czas wrócisz do tego) ale jeśli jest to na handel to wpakujesz nowego właściciela na przysłowiową minę. Moczenie , szlifowanie , polerowanie to jak walka z wiatrakami , przy pierwszym kontakcie z wilgocią "ruda" powróci. Pomierz wszystkie śruby i wymień na nierdzewne A2 , koszt za wszystkie powinien się zamknąć w kwocie 20-30zł. co do pedałów- rower zostawiam dla siebie, tato powiedział że gwint tylko na poczatku byl zjechany, 3/4 gwintu było dobre, no ale jak cos sie będzie działo to będę pamiętać o tym temacie na forum. Co do śrubek, powiedz mi tylko gdzie mogę je kupic ? Bardziej w allegro czy w sklepy budowlane lub rowerowe ?
gtb Napisano 23 Grudnia 2016 Napisano 23 Grudnia 2016 Dobrze zaopatrzone sklepy metalowe , allegro ( http://allegro.pl/listing/listing.php?startingTime=6&order=p&string=%C5%9Bruba+a2&bmatch=s0-spo-1-4-1020 ) , sklepy internetowe ( https://www.google.pl/search?q=%C5%9Bruba+a2&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=FmhdWPnkEbDi8AeYz5XwBA#q=sklep+%C5%9Bruby+a2 ).
raffik Napisano 24 Grudnia 2016 Napisano 24 Grudnia 2016 Tato zmaścił temat z tym klejem. Powinien to na zwykły smar robić. Być może po bardziej siłowej jeździe ten pedał będzie do zdejmowania szlifierką.
Marcin9 Napisano 24 Grudnia 2016 Napisano 24 Grudnia 2016 a te 4 dyszki w serwisie to chyba nie zbyt opłacalny interes bo na allegro za dyszek całą korbę mam ;d Daj linka do korby ht2 za 10zł..Chętnie kupię parę sztuk na zapas..
kivoPL Napisano 24 Grudnia 2016 Autor Napisano 24 Grudnia 2016 Oj tu sie cyfra nie napisala, miało być 8 dyszek
ACTIVIA Napisano 25 Grudnia 2016 Napisano 25 Grudnia 2016 Tak wyglądają te tuleje naprawcze do zerwanych gwintów w korbie. Gwint zewnętrzny to 16x1. Tuleje te wystepują w 2 rodzajach Gwint lewy i prawy czyli tak jak są w pedałach
raffik Napisano 25 Grudnia 2016 Napisano 25 Grudnia 2016 Klejenie pedałów do korby w tym przypadku to zwykłe druciarstwo, a nie naprawa. Gdyby natomiast korba była dobra to poważny błąd w sztuce. Kleju na te gwinty nigdy się nie daje. Tuleje naprawcze wymagają ogarnięcia gwintowania aluminium i posiadania gwintownika.
Root Admin Mieciu Napisano 25 Grudnia 2016 Root Admin Napisano 25 Grudnia 2016 Temat usunięty. Powód: - pkt. 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu. Zobacz tutaj, jak założyć poprawnie temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/ .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.