Skocz do zawartości

[Używany Rower] Szosowy podstawowy przegląd


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam nie dawno kupiłem sobie używany rower szosowy, w dobrym stanie widziałem tylko że należy wyczyścić napęd bo tył trochę brudny, wszystko nasmarowałem smarem Finish Line. Co jeszcze warto skontrolować przed jazdą ?

post-201745-0-88832800-1482486215_thumb.jpg

Napisano

- Stery

- Korba

- Piasty

- Wymienić linki i pancerze

- Regulacja napędu

- Sprawdzenie wszystkich śrub

- Naciąg szprych + centrowanie jeżeli potrzebne

 

 

Ja bym na używkę bez pełnego przeglądu nie wsiadł.

Napisano

- Regulacja napędu


- Sprawdzenie wszystkich śrub


- Naciąg szprych + centrowanie jeżeli potrzebne


 


Te trzy rzeczy trzeba by było zrobić bo po pierwsze zauważyłem lekkie falowanie na feldze przedniej, po drugie przerzutka przy najmniejszym położeniu jest wciągana między szprychy a kasetę. wiem wiem nie należy stosować najniższych przełożeń bo łańcuch idzie pod kątem ale nie powinno tak być. Wszystkich śrub nie sprawdzałem ale sprawdzę w najbliższym czasie. Co do kół zauważyłem luźne szprychy. Linki i pancerze są w bdb stanie, stery sztywne,Piasty ok bez luzu,korba śmiga elegancko.


 


Napisano

Jest zima, jak masz czas to na Twoim miejscu bym zajrzał w każde miejsce. W sterach może wypada zmienić smar a jeżeli jest na maszynowych to dla pewności samemu rozkręcić i skręcić, żeby się nie okazało że są za mocno.

 

Jeżeli przerzutka wpada w koło to albo krzywy wózek albo krzywy hak. Akurat mówisz o przekosie, ale nie ma to nic do wciągania przerzutki.

 

No i nie felga a obręcz. 

Napisano

Ja bym na używkę bez pełnego przeglądu nie wsiadł.

 

Nie przesadzaj, to nie jest prom kosmiczny ;)

 

KamilKrzysztof - Przerzutkę spróbuj od razu wyregulować bo słabo się jeździ z czymś takim, może ogranicznik jest źle ustawiony i dlatego wpada na szprychy. Wrzuć 1-szy bieg na kasecie i reguluj śrubą L, przy sprawnej przerzutce i prostym haku to załatwi sprawę.
Napisano

Nie jest prom kosmiczny, ale jak poprzedni właściciel za mocno skręcił stery, korbę i zacisnął konusy to się zaraz okaże że koszty będą kosmiczne ;)

Napisano

No i może przy okazji odkryjesz jakieś kwiatki  :thumbsup:  Pamiętam jak na forum ktoś wstawił fotkę mufy, gdzie z zewnątrz było wszystko ok a na gwincie były ślady jakby po waleniu młotkiem i przecinakiem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...