pawelj5 Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Witam kolegów i koleżanki. Aktualnie ujeżdżam rower przełajowy Accent Cx-One z osprzętem szosowym, napęd 2x10. Planuję skompletować drugi zestaw kół z oponami terenowymi. Kaseta szosowa której używam ma zakres przełożeń 12-27T. Chciałbym do kół w teren dołożyć kasetę z dużą zębatką 32T, lub nawet 34T. Oznacza to, że będę musiał wymienić tylną przerzutkę RD-5600SS. Nie dość że ma krótki wózek, to obsługuje max 28T. Niestety nie widzę przerzutek szosowych które są w stanie obsłużyć tak duże zębatki. Jaką przerzutkę Shimano zastosować, aby obsłużyła aktualną 10 biegową kasetę jak i drugą o zakresie przełożeń 11-34 i poprawnie współpracowała z klamkomanetkami Ultegra ST-6600? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goTomek Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Niestety nie widzę przerzutek szosowych które są w stanie obsłużyć tak duże zębatki Hmm, Tiagra 4700 ze średnim wózkiem (GS) obsługuje 34T, wiem bo mam Nie wiem czy zadziała z ST-6600, ale czemu by nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Tiagra 4700 nie jest kompatybilna ze starszymi szosowymi 10s (inny ciąg linki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Tiagra 4600 GS max 30T, czyli z 32T powinno hulać. Jak ma być letko to Ultegra 6700 GS (też 30T max w dokumentacji). Tiagra 4700 nie jest kompatybilna ze starszymi szosowymi 10s (inny ciąg linki). No własnie to ja nie wiem po co Shimano ją robiło, mogli już lepiej zrobić Tiagrę 11rz, bo przecież i tak będzie 11rz. Jak czytam ostatnio to to jest niewypał, który w dodatku nie bedzie modyfikowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Jak ma być letko to Ultegra 6700 GS (też 30T max w dokumentacji). Z tym moze byc różnie, przewaznie moze dzialac ale ... ->http://forums.roadbikereview.com/components-wrenching/11-32-cassette-ultegra-derailleur-questions-245903.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 SORA R3000 GS ogarnia 11-34, ale z 11-36 get daje radę. Tylko musisz mieć manetki SIS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 W tym wątku niektórzy piszą, że 6700gs ma max 28t, co nie jest prawdą. Niektórzy piszą, że na 3x bajkach ma 6700ss (krótki) i kasety 11-32t i to mu działa: I'm repeating myself from other threads, but it has been my experience the I can run an 11-32 cassette while using an Ultegra 6700 short cage derailleur. I've done this on 3 different bikes; Serotta, Time, Taylor. Ogrniczenie do 28t ma poprzedni model czyli 6600. http://www.bikeforums.net/bicycle-mechanics/721333-shimano-rd-do-i-need-run-11-32-34t-cassette-ultegra-brifters.html i have an ultegra GS (long cage) rear deraileur and run an 11-32 rear casette with zero issues. some people will say you need the b screw all the way in, some will say that it will depend on the length of your deraileur hanger but i've done this on a couple of different bikes without issues. I also have used an Ultegra "GS" long cage rear derailleur with a Sram Apex 11-32 ten speed cassette with Ultegra brifters. I'm running an Ultegra GS rear with a 11-34 SRAM Cassette (9sp), no issues, 44/32 rings up front - czyli można wywnioskować że nawet na 11-34t jest szansa jak pojemności nie przekroczy. Tu jest kluczowa odpowiedz: Actually people regularly use 10 speed Shimano MTB cassettes with 10 speed road groups, the spacing on the cassettes are all the same. As far as the GS derailleur, many people have had luck with using it up to 32T, it depends on the length of the hanger. Czyli z kasetą 11-34 nie zadziała, ale przy odpowiednim haku w ramie 11-32 bedzie działać z 4600 GS lub 6700 GS: http://www.bikeforums.net/bicycle-mechanics/811685-replace-ultegra-cassette-xt-mtb-cassette.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Czyli generalnie, dla szosowych tylnych przerzucajek shimkowych rekomendowane uzebienie z tyłu to 11-28. A w zaleznosci od dlugoscu haka moze dzialac z koronkami 30 lub nawet 32 ale im hak krotszy tym dzialanie to jest bardziej problematyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 21 Grudnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Kłaniam, U mnie Tiagra 4600 ze średnim wózkiem obsługuje bez najmniejszych problemów kasete 11/32 10-tkową. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 25 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2016 Wygląda na to, że najrozsądniej wygląda nowa Sora RD-R3000. Z wózkiem GS według karty produktu ogarnia kasety 11-34. Byłaby idealna, ale najnowszy osprzęt szosowy od Shimano nie jest wstecz kompatybilny, bo działa na innym przełożeniu. Nie mogę znaleźć konkretnych informacji na ten temat. Nowa Sora działa w starym systemie SIS o przełożeniu 2:1 , czy w nowym 1:1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2016 Sora jest 9rz, a nie 10rz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2016 Kup przerzutke 9 sp mtb. One działają bez problemu z kasetami o zakresie większym niż 34 zęby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 26 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2016 Ok. Dziękuję za wszystkie uwagi. Z Waszych doświadczeń wynika, że przerzutki potrafią bez problemu obsłużyć kasety z zębatkami większymi o dwa zęby niż wynikałoby to z danych katalogowych. Jeżeli okaże się, że nowa Sora nie jest kompatybilna ze starszymi systemami, to wybór padnie chyba na przerzutkę MTB 9-biegową, przykładowo taką https://www.rosebikes.pl/article/shimano-alivio-rd-t4000-rear-derailleur/aid:742615 , lub taką 10-biegową dedykowaną dla manetek rapidfire https://www.rosebikes.pl/article/shimano-deore-lx-rd-t670-sgs-rear-derailleur/aid:592045 . Według specyfikacji obsłużą kasety 11-34T, więc powinny bez problemu obsłużyć też 11-36T. Mam jednak wątpliwości. Będę naprzemiennie używał kół szosowych i terenowych. Szczególnie zależy mi wysokiej precyzji przy współpracy z ciasno upakowaną kasetą szosową. Czy jest to osiągalne z przerzutką MTB? Ewentualnie zostaje jeszcze Sora RD-3500GS która fabrycznie obsługuje 11-32T, więc 34 zęby też powinna chyba ogarnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2016 http://uzurpator.com.pl/?o-skosie-i-radzeniu-z-nim-sobie.,133 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2016 Wygląda na to, że najrozsądniej wygląda nowa Sora RD-R3000. Z wózkiem GS według karty produktu ogarnia kasety 11-34. Byłaby idealna, ale najnowszy osprzęt szosowy od Shimano nie jest wstecz kompatybilny, bo działa na innym przełożeniu. Nie mogę znaleźć konkretnych informacji na ten temat. Nowa Sora działa w starym systemie SIS o przełożeniu 2:1 , czy w nowym 1:1? Sora RD-R3000 działa w SIS. Bierz ją, bo jest rewealcyjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Jestem po modernizacji, więc mogę podzielić się swoimi wrażeniami, może komuś się to przyda. Zamówiłem dwa identyczne komplety kół. Na jeden założyłem kasetę 12-27, a na drugi 11-34. Wybór padł na przerzutkę Shimano Sora RD-3500GS która pod względem geometrii wózka wydawała mi się bardziej odpowiednia względem nowszej RD-R3000. Wszystko perfekcyjnie ze sobą współpracuje. Wymiana kół trwa kilka minut i nie wymaga żadnych dalszych regulacji. Dziękuję wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.