mally Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Zbieram części na przegląd, mój suport w korbie Deore 2x10 617 zakończył żywot po 6 tyś km przyszedł czas na wymianę. Celują w suport XT SM BB70 za 70 zł choć rozważam zakup czegoś lepszego XTR SM-BB93 za 130 zł , czy jest sens dopłacać do XTR, czy jest coś lepszego od XT do 100 zł ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Kup accenta, w którym w przyszłości będziesz po prostu wymieniał same łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Dokładnie tak jak przedmówca.Accent i masz spokój święty. łożyska do niego kosztują 12PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Ja polecam właśnie ten suport xtra u mnie dał radę 2 lata ostrego tyrania w różnych warunkach pogodowych także jak za te niecałe 150zł chyba najlepszy wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 ten suport xtra u mnie dał radę 2 lata ostrego tyrania w różnych warunkach pogodowych To samo wytrzyma Accent za połowę ceny. A w dodatku jak się wyrobią łożyska to nie trzeba kupować tak drogich Shimanowskich tylko zwykłe za 12PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 To samo wytrzyma Accent za połowę ceny. Miałem accenta i tokena gdzie pasują łożyska i po 3-4 msc łożyska albo w ogóle się nie kręciły albo cykały.strzelały.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Mam podobne doświadczenie z suportami jak @@siejak1, Accenty, XT padały wcześniej czy później, raczej wcześniej. Natomiast XTR naprawdę długo wytrzymuje w ciężkich warunkach. W zimówce mam 3-letni XTR, z tego dwa lata jeżdżony w okresie jesienno-zimowym i jeszcze tą zimę powinien obsłużyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 To samo wytrzyma Accent za połowę ceny. A w dodatku jak się wyrobią łożyska to nie trzeba kupować tak drogich Shimanowskich tylko zwykłe za 12PLN Nie masz racji, akurat XTR wytrzyma znacznie dłużej niż Accent, bo ma naprawdę dobrze uszczelnione łożyska. Więc jak nie zależy Ci na kasie to XTR, jak szukasz czegoś najlepszego pod względem stosunku jakość/cena to Accent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Też polecam XTR trzy sezony a kręci się jak nowy. A nie oszczędzam roweru jeżeli chodzi o błoto i myjkę ciśnieniową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myszator Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 XTR Polecam... Super Dodatkowo... Fajne bo czarne : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 XTR 3 sezony i śmietnik, w accencie wymieniać łożyska można dowolnie , padną fabryczne - kupujesz jakieś konkretne i też masz spokój na 3 sezony. A po 3 sezonach znowu same łożyska wymieniasz a nie cały suport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Miałem accenta i tokena gdzie pasują łożyska i po 3-4 msc łożyska albo w ogóle się nie kręciły albo cykały.strzelały..Tak jest, to nie jest trawałe rozwiązanie, bo te uszelki łożysk to może do szosy i sterylnych warunków się nadają, a nie do MTB. Jedyną zaletą jest łatwa mymiana, ale czy o to chodzi by ciągle wymieniać? Ja proponuję robić inaczej. Kupić najtańszy Shimano za 50zł, wycisnąć z niego łożyska, zainstalować ponownie ale uszczelnieniem na zewnątrz. Do tego wsadzić firmową uszczelkę z 70 kładąc pod nią sporo smaru. Całość zakrywamy dekielkiem i po sprawie. W ten sposób mamy system podwójnego uszczelnienia, a od środka i tak jest tuba uszczelniona oringami. Tak jeżdżę cały ten sezon i łożyska wyglądają świetnie, zero wody i piachu, bo i jak mają się dostać? Z pewnością jest to trwalsze rozwiązanie niż Accenta czy Tokena, a o Shimano nie wspomnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 A czy tego co proponujesz nie łatwiej zrobić z Accentem (standardowe łożyska)? Owszem początkowy koszt będzie nieco wyższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 XTR 3 sezony i śmietnik, w accencie wymieniać łożyska można dowolnie , padną fabryczne - kupujesz jakieś konkretne i też masz spokój na 3 sezony. A po 3 sezonach znowu same łożyska wymieniasz a nie cały suport. To daje razem sześć sezonów. W międzyczasie jednak wymiana ramy, a tam i tak suport w innym standardzie. Obecnie trzy sezony to tak daleka przyszłość, że przy zakupach za kilkadziesiąt złotych nie warto sobie tym głowy zawracać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 A czy tego co proponujesz nie łatwiej zrobić z Accentem (standardowe łożyska)? Owszem początkowy koszt będzie nieco wyższy.A Jak zmieścić drugą uszczeklę? Nie ma miejsca, trzeba by podtoczyć o 1mm miski co równie dobrze można zrobić z miskami Shimano. Wiesz, żeby idea suportu z wymiennymi łożyskami miała sens, to uszczelki łożysk musiały by być znacznie lepsze. Takie uszczelnienie nazywa się LLR, no ale łożysko takie nie kosztuje 5zł. Dla tego najlepiej zastosować system podwójnego uszczelnienia, tak jak w piastach. Jedna i to nie najlepsza uszczelka, w miejscu gdzie ciągle idzie szpryca z przedniego i tylnego koła, to poroniony pomysł tak naprawdę. Komuś musiało na tym zależeć by tak produkować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mally Napisano 22 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 OK szukam xtr jak wytrzyma 2-3 sezony będzie bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 2/3 sezony w MTB? Nie wierzę, musiał by mieć inną konstrukcje niż BB70 czy 51. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 W niektóre wypowiedzi też nie chcę mi się wierzyć. No cóż nie jeżdżę zbyt mocno ale z wypowiedzi osób co jeżdżą sporo suport XTR jest mocno przereklamowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Użytkownik 2164 postów 152 Bardzo dobra Płeć:Mężczyzna Skąd:WLKP Imię:Arni Rower Napisano dziś, 22:10 2/3 sezony w MTB? Nie wierzę, musiał by mieć inną konstrukcje niż BB70 czy 51. Ale tutaj chwalimy SM-BB93 a nie SM-BB70, drobna różnica w cyferkach sprawia ogromną różnicę w eksploatacji, kolego małej wiary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Pewnie że tak, bo to ta sama konstrukcja jak BB70. Może BB93 jest inny, nie wiem, nie widziałem. Waza, rozbierałeś BB93? Co jest w środku? Ponownie otwarte łożysko, uszczelka i dekielek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Nie, nie otwierałem, nie jest mi to do niczego potrzebne. Wystarczy mi, że jeżdżę na kolejnych suportach XTR latami, a XT wytrzymał tylko sezon. A opowieści, że XT lub SLX jest "jak XTR" tylko tańsze, wkładam między bajki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 OK, a bierzesz pod uwagę szczęście? BB90 ma dokładnie te same uszczelki co BB70, a zatem wszelaki syf i woda mają dokładnie tę samą możliwość dostania się do łożyska. Skoro dostaje się w BB70, to jakim cudem nie dostaje się do BB90? Oto wnętrze BB90: http://fcdn.roadbikereview.com/attachments/bikes-frames-forks/311084d1449781698t-why-new-t47bb-bottom-bracket-standard-no-solution-anything-shimano-sm-bb90-cup-sleeve-removed.jpg http://fcdn.roadbikereview.com/attachments/bikes-frames-forks/311086d1449782021t-why-new-t47bb-bottom-bracket-standard-no-solution-anything-_sm-bb90-ersatzteile.jpg Wiesz czym się różni od BB70? Niczym. Dla czego te NIC w jednym suporcie działa, a w innym nie? Magia? Takie jak ty doświadczenia z XTR ja mam obecnie z XT zmontowanym po swojemu. Rower myję praktycznie codziennie, nie oszczędzam wody, leję tyle ile potrzeba. Nie ma prawa, by woda czy piach przedostały się do środka, bo zwyczajnie zmieniłem konstrukcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidzej Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Mój BB-EX1 na oryginalnych łożyskach ma już jakieś 24kkm i przed wiosną zmieniać go (ani łożysk) nie zamierzam Oczywiście są już wyczuwalne luzy ale dalej kręci się jak złoto - lepiej niż nówka BB52. BB52 miałem dwa: jeden wytrzymał 5kkm, drugi 13kkm. Żeby była jasność: większość oczywiście po asfalcie ale zdarzały się przecież jakieś jazdy w ulewie czy błotniste przeprawy. Myjki ciśnieniowej nigdy nie używam. PS W suportach Shimano wku*wia mnie napis: "Do not dissasembly" i choćby z tego powodu można ich nie lubić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Pewnie że tak, bo to ta sama konstrukcja jak BB70. Może BB93 jest inny, nie wiem, nie widziałem. Waza, rozbierałeś BB93? Co jest w środku? Ponownie otwarte łożysko, uszczelka i dekielek? Po co miałby on rozbierać coś co działa świetnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Po co, napisałem wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.