Rulez Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 (edytowane) Dokładnie, jest najmniej czuła . Jak się uprzesz to można założyć wsad 120mm z ISO Air , jednak pręt + tłok to już pewne koszty są ... Ale bez przesady, najmniej czuła, to nie znaczy, że amor jest jakiś drętwy ... Edytowane 22 Grudnia 2016 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waskij Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Aktualnie też stałem się posiadaczem Manitou i ujeżdżam Marvela z TS Air i nie narzekam , fakt ciężko jest go zmusić do wykorzystania całego skoku , może jakby w tłumiku pogrzebać, zmienić co nieco ? Jaka jest różnica między TS Air a Iso Air ? Też myślę nad zwiększeniem skoku ze 100 na 120 i pytanie gdzie kupię popychacz /pręt ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
popio Napisano 22 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 @@waskij, ile wazysz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 ISO Air ma trochę inne wykonanie tłoka i zakończenie pręta kompresji, przez co podobno bezwładność systemu jest mniejsza. Co do zmiany skoku, musiał byś rozebrać amor (zdjąć dolne golenie) , możliwe, że jest zamontowany pręt kompresji w wersji 100/120mm z podkładką redukcyjną, po zdjęciu podkładki skok wzrośnie do 120mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waskij Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Ważę 68 kg Rulez to sobie mam zamiar sprawdzić przy pierwszym serwisie , choć dostałem info od speca rowerowego ż jak na goleni dolnej pisze skok 100 mm , a nie np. 100/120 to nie na możliwości zwiększenia skoku , a ja mam napisane tylko 100 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 (edytowane) Może tak i jest, ale ... była na allegro taka partia widelców Drake zdjętych z rowerów Centurion, amory były sprzedawane jako 80 mm, ale po zmianie podkładki miały 100 mm. Co prawda miały inną sprężynę, ale były to widelce OEM i mimo to można było zmienić skok. Edytowane 22 Grudnia 2016 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waskij Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 (edytowane) Oby było jak piszesz , bo wymiana goleni troche szarpnie , a brakuje mi troche tego skoku , wcześniej miałem suntoura XCR 120 mm . Trzeba będzie szybciej zrobić pierwszy serwis i tam zajrzeć . Edytowane 22 Grudnia 2016 przez waskij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
popio Napisano 22 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 @@waskij, to daj znac czy dalo rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 amory były sprzedawane jako 80 mm, ale po zmianie podkładki miały 100 mm Bo dla 80/100 golenie są takie same i przekładasz tylko bebechy (str.14 https://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2012%20Service%20Manual.pdf ). Przy większym skoku golenie mają inne nr katalogowe co by świadczyło o innej ich długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Tak, ale to nie znaczy, że nie wystarczą, może będzie to "na styk" , ale będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 To się nazywa "cena czyni cuda". Nieważne, że nie ten skok i nie wiadomo czy da się zmienić, nieważne że do momentu zakupu nie wiadomo jaka to wersja naprawdę, ważne żeby się napalić i wmówić sobie, ze będzie super. Potem pewnie napisać że hejtuję, trochę pojeździć i na koniec zmienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
popio Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 hehe doklaldnie cena czyni cuda zawsze mozna rame zmienić wersja wiadoma - Comp jak ten amortyzator ma sie w porownaniu do reby solo air albo do epixona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 A co takiego jest niby w tym Manitaczu, że masz ochotę zmienić pod niego całą koncepcję roweru? Bo rozumiem, że ramę już masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waskij Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Nie wiem jak założyciel tematu , ale ja ramy zmieniać nie będę, na razie . Rower kupiłem z Xcr-em na pokładzie , a ten to zwykły uginacz , zakładając nawet krótszego Manitou to i tak jak bym się przesiadł na mercedesa, a nawet gdybym dokupił drugi ze skokiem 120 mm to mam co potrzebuję, czyli górne lagi i popychacz tłoka i jeszcze sporo części na zapas . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 (edytowane) A nie lepiej kupić raz a porządnie coś co pasuje bez zbędnych kombinacji i nie mydlić sobie oczu tymi "częściami na zapas"? To tak jakbym sobie kupił super buty, tanio, tylko za małe i się cieszył że w sumie to sobie kupię drugie większe i z tych pierwszych mi jeszcze sznurówki zostaną Edytowane 23 Grudnia 2016 przez modrzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
popio Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 A co takiego jest niby w tym Manitaczu, że masz ochotę zmienić pod niego całą koncepcję roweru? Bo rozumiem, że ramę już masz? nie wiem co jest w manitaczu wyjatkowego , ale zakladalem na amor wydac mniej niz 1000 i mieszcze sie w założonym budżecie , z drugiej strony ciezko znalezc amor na os 15 w takiej cenie , brakuje mi tylko amora , rama jest pod 120mm wczesniej na tej ramie jezdzilem na sztywnym widle (odpowiedniku skoku 80mm) i nie bylo źle . Jeżeli bedzie źle to wymienie rame albo sprzedam wideł , nie widze w tym najmniejszego problemu . Dla mnie dac za widel 2000-3000 pln to abstrakcja ,dlatego szukalem okazji no i sie trafila (tak mi sie wydaje ) mialem kupic rebe 120mm tez OEM ale mi uciekla i byla drozsza o 50 euro. podbijam pytanie jak ma sie do wspomnianej reby ? to podobna półka amortyzatorów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waskij Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Troche przykład z butami nie trafiony moim zdaniem , jak kupisz za małe to raczej już nic z nimi nie zrobisz , no morze szewc troche rozciągnie . Tu mam amor który działa jak amor i zawsze jest możliwość modernizacji . Musisz wziąć pod uwagę że nie każdy ma od strzała kasę na to co by chciał , a jeździć chcę na coraz lepszym sprzęcie . Na rebie nie jeździłem i ciekawy jestem czy naprawdę jest aż taka ogromna różnica w pracy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
popio Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 podobno reba to niezly szmelc (tak slyszalem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Reba ideałem nigdy nie była (choć krążące o niej legendy na to wskazują) ale "szmelc" to trochę mocne słowa - faktem jest , że zabranie Dual Air wpłynął na minus. Przy Dualu można było wideł świetnie dopasować pod własne preferencje i bez większych problemów zmienić skok przy Solo tak różowo już nie jest (zmiana skoku to wymiana całej sprężyny powietrznej) - ot taki poprawny amor bez fajerwerków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
popio Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 a czy ktoś moze sie ustosunkowac co do porownania Manitou Minute comp z rebą RL solo air ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek2313 Napisano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2016 (edytowane) Ja mam wiele różnych amorów w tym minute mars air . Amor ten nie ma dużej negatywnej sprężyny/ma tylko pod tłokiem o dł 3 cm/ tak jak np.. fox 32 , która pomaga we wstępnym ugięciu przez co amor jest czuły. w minucie golenie górne nie chowają się do końca a realnego skoku przy wersji 120 mam 110mm i jak postoi to przy pierwszym wciśnięciu musi stuknąć .W minucie przy zmianie skoku trzeba założyć dłuższą sprężynę /koszt 130zł z wysyłka z UE/. mnie najbardziej jednak odpowiada fox bo jest najbardziej czuły. Edytowane 27 Grudnia 2016 przez darek2313 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
popio Napisano 31 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 realnego skoku przy wersji 120 mam 110mm i jak postoi to przy pierwszym wciśnięciu musi stuknąć a realnego skoku w wersji 100mm orientujesz sie jak to wygląda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waskij Napisano 1 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2017 Witam w nowym roku . Więc mój Marvel Comp już po pierwszym przeglądzie i niestety skoku nie da się zwiększyć bez wymiany górnych goleni , o ile można by zmienić sprężynę negatywna na miększą i skrócić odbój to niestety tłok tłumika nie pozwoli na większy skok . Czytając na forum opinie i zalecenia aby nawet nowy amor prze serwisować , tak też zrobiłem , fakt że oleju i smarów mu nie brakowało ( amortyzator nowy, nie używany, produkcja 2011), choć z dolnych goleni wyleciało bardzo mało , kilka ml . ( może tyle ma być , nie wiem , nie mogłem znaleźć info , wlałem ok 15 ml do każdej oleju silnikowego 10W40) serwis oceniam na plus . Wymieniłem olej w tłumiku na Motula 5W , stary który zlałem był czysty , koloru zielonego , poziom 105 mm i tu pytanie , bo w/g manuala taki poziom jest dla wersji Pro , a tu wersja Comp i więcej więcej ? Następna ciekawostka , podczas odkręcania tłumika odkręcił się tylko górny korek , reszta została w środku , czy to normalne ? Poskręcałem , nasmarowałem i wrażenia pozytywne , amortyzator zrobił się czulszy , nie wyczuwam przycięć , jestem zadowolony . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
popio Napisano 1 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2017 Więc mój Marvel Comp już po pierwszym przeglądzie i niestety skoku nie da się zwiększyć bez wymiany górnych goleni , o ile można by zmienić sprężynę negatywna na miększą i skrócić odbój to niestety tłok tłumika nie pozwoli na większy skok to blizniacza konstrukcja do minuty comp? widze ze te roznice w manitou tez są rozbieżne a szczegolnie jesli chodzi o wersje Oemowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waskij Napisano 1 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2017 Nie wiem czy jest bliźniaczą konstrukcji do minuty , bardziej chyba do R7 , tak przynajmniej widzę po manualu . Minuta ma inaczej rozwiązaną komorę powietrzną . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.