Skocz do zawartości

[Serwis] Sr Suntour Axon 26 - przerobienie z pracy progresywnej na liniowa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czy jest możliwość przerobienia działania Axona z progresywnego na liniowy ?

aktualne działanie niezbyt mi się podoba, moze to też kwestia tego ze jest nowy. ustawiłem to tak jak każe producent - 2 cm sagu i nie wiem jaka bym potrzebował siłę żeby go dobić na 6 cm skoku, a ma 8. nie korzysta w ogóle z pełnego zakresu działania.

jakieś pomysły. może użytkownik Activia sie wypowie na ten temat.

Napisano

Na dzień co ci polecam to spuścić powietrze, odkrec ten czarny korek zaworu powietrza nasadką 27mm i przy korku będziesz miał taki żółty elastomer. Weź go wyciągnij i z powrotem wkręc ten korek a potem napompuj

Napisano

nie spowoduje to utraty gwarancji ? co to da ? będzie pracowal bardziej liniowo i czy nie bedzie jakiś negatywnych działań w amorze ?

Napisano

kiedy spuszcze powietrze, wolnych goleni między uszczelkami a korona, zostaje 0.5 cm. z tego co widzę na rysunku ten elastomer jest większy więc chyba do końca nie odpowiada za dobicie.

w moim starym rst first z komory powietrznej wyciągnąłem taki plastikowy odbojnik przez co zwiekszylem objętość komory powietrznej i amor stal się liniowy a nie progresywny.

może w axonie wyjecie tego elastomeru także powiększy komorę powietrzną i zrobi się bardziej liniowy.

Napisano

denerwujące jest tylko to ze każdy producent daje inny rozmiar śruby w korku powietrznym. magura 28, rst 24, w axonie widzę jakiś kosmiczny 27. czas wybrać się do castoramy i kupić nasadke na grzechotke.

kiedyś w firscie odkrecalem francuzem, wymsknal mi się i rozwalilem cala śrubę, ale byłem zły. teraz stosuje tylko nasadowe z grzechotka.

Napisano (edytowane)

za późno przeczytałem i kupiłem w castoramie ale okazalo się ze ścianki nasadki są za grube i nie mieszcza się między śrubę a korone. jak jutro nie uda mi się zmniejszyć średnicy na szlifierce to kupię u Ciebie klucz

Edytowane przez czem
Napisano

Także nasadka musi być wyrównana na tokarce ze względu tego że fabryczne mają od środka na dole taki spilnikowany kąt co powoduje niszczenie korka przy odkrecaniu

  • 2 tygodnie później...
Napisano

jestem już po wyjęciu tego elastomera i przejechaniu kilkunastu km. muszę stwierdzić ze jest znaczna różnica i amor działa wybornie. dużo lepiej niż moje stare rst First oraz magura durin race 80.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Na dzień co ci polecam to spuścić powietrze, odkrec ten czarny korek zaworu powietrza nasadką 27mm i przy korku będziesz miał taki żółty elastomer. Weź go wyciągnij i z powrotem wkręc ten korek a potem napompuj

 

A czy taki patent można zrobić w Epixonie 2015 z osią 15 mm w celu zwiększenia czułości pod lekkim rowerzystą ?

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Napiszę tutaj bo to mój temat i dotyczy tego samego Axona którego opisałem na początku. Amor ma przejechane może z 1200 km i jakiś czas temu zaczął zachowywać się dziwnie. Dostał lekkiego luzu i przy pracy słychać stukanie, tylko nie potrafię odpowiedzieć z której komory dochodzi. ACTIVIA, co to może być ?

Napisano

Nacisnij z przodu hanulec, wsadz palec między podkową a rurą goleniowa i ruszaj do przodu i do tyłu. Wtedy wyczujesz czy sa luzy na slizgach. Jesli nie będzie to mozliwe ze kartridż ci sie rozkręcił w środku

Napisano

Ściągnij dolną czerwoną pokrywę od regulacji tłumienia, potem od góry odkręć mechanizm blokady. Od dołu ściągnij z nakrętki oring i odkręć ją kluczem nasadowym 10mm. Potem od góry odkręć kluczem nasadowym 27mm czarny korek. Wtedy wyciągniesz cały kartridż bez ściągania amorka z roweru. 

Napisano (edytowane)

Rozkręciłem amor tak jak pisałeś. Dostałem się do kartridża i o dziwo jest na nim napis EPICON, a mam przecież Axona ?? Czemu tak ?? Wszystko jest dobrze dokręcone więc czemu stukał i pukał ?

Po wsadzeniu wszystkiego na miejsce i dokręceniu nie stuka, ale luz nadal jest.

Edytowane przez czem
Napisano

Tak, 10.11.2016 r czyli niedawno. Amor ma przejechane jakieś 800 km. Nie uczestniczył jeszcze w żadnym wyścigu. Wcześniej zgłaszałem na maila o kilku ryskach na goleni, ale postanowiłem poczekać i zobaczyć jak wygląda sytuacja, ale co chwilę jest coś nie tak.

Napisano

Tak jak Activia napisał, amorek zostanie wysłany jutro na reklamacje. Po rozmowie telefonicznej jestem spokojny, że wszystko będzie ok :) Całe szczęście że pogoda tragedia i nie będzie szkoda, że brak roweru do jazdy. Czas odpalić trenażer.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...