Skocz do zawartości

[rower, rama] HT 27,5+


Silver400

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :) 

Planuje nowy rower, na nowy sezon :)

Założenia są dość proste:

  • +/-  5000zł  
  • All-Mountain/Enduro 
  • rama typu HT
  • koła 27,5+ 
  • 1x11
  • zgodność z nowymi standardami 
  • w planie winda 

 

Opcje są dwie:

  • kupić tanią, dobrą bazę i wymienić słabe punkty
  • kupić gołą ramę i złożyć rower 

Moja propozycja: 

Jeśli chodzi o inne rowery;

Mondraker jest za drogi i za długi,

z Krossa Grist brzydki, Trail za drogi, 

Merida Big Trail 600, ceny nie znane i znając Meride (mam sentyment do marki) to będzie za drogo.

 

Komentujecie piszcie, macie jakieś inne pomysły, alternatywy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdefiniuj zgodnosc z nowymi standardami.

W tym co podlinkowales przod (amortyzator i kolo) stoją na standardzie boost. Tyl z kolei to 142x12.

Ciekawy jestem jak wyglada odleglosc lancucha od opony jak masz zrzucone na 42T.

Ciekawy rowniez jestem jaka makymalnie opone przyjmie ta rama.

 

No i rowniez jak juz slusznie zauwazyles przydalaby sie sztyca regulowana na zdjazdy.

 

Jest jeszcze djambo od NS-a.

Nie polecam ani nie odradzam zadnej z nich, poniewaz pntem wyjsciowym powinna byc to geometria a ta zalezy od wlasnych upodoban i widzi-mi-sie

 

Pozdro

G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spec Fuse z ebaya,bikemarkt,pinkbike.

Niedawno był Expert za .....799 funtów,ale polowanie nie daje gwarancji sukcesu.

W ostateczności nowy i upgrade,ale to już na granicy opłacalności.

 

Zdefiniuj zgodnosc z nowymi standardami.

W tym co podlinkowales przod (amortyzator i kolo) stoją na standardzie boost. Tyl z kolei to 142x12.

Ciekawy jestem jak wyglada odleglosc lancucha od opony jak masz zrzucone na 42T.

Ciekawy rowniez jestem jaka makymalnie opone przyjmie ta rama.

 

No i rowniez jak juz slusznie zauwazyles przydalaby sie sztyca regulowana na zdjazdy.

 

Jest jeszcze djambo od NS-a.

Nie polecam ani nie odradzam zadnej z nich, poniewaz pntem wyjsciowym powinna byc to geometria a ta zalezy od wlasnych upodoban i widzi-mi-sie

 

Pozdro

G.

 

Tapered, boost, sztywne osie. 

Bonus jak wewnętrzne prowadzenie linek, miejsce na linkę od sztycy itd. 

 

Słusznie zauważyłeś ze słabym punktem Horneta 2017 jest brak boosta z tyłu. 

Co do miejsca na łańcuch, skoro fabrycznie to wypuścili w takiej konfiguracji to chyba działa. 

Co do opon piszą o 3" calach. 

 

Oglądam tego Djambo, niższa wersja nie ma sztywnych osi, przynajmniej w katalogu. 

 

Tomek21001 - dzięki za trop, obejrzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podepnę się pod temat.

Ostatnio myślałem o nowym rowerze, po długiej bitwie myśli zdecydowałem się zrezygnować z fulla ze względu na koszty i 500 km do gór...

Aktualnie można znaleźć ciekawe wyprzedaże roczników 2016 i w oko wpadła mi ta propozycja:

 

https://www.rowertour.com/p/61233/haibike-freed-7.20-rower-mtb-275-carbon-sram-x1-1x11-45cm

 

Moje aspiracje to maratony, ambitne trasy w północnej polsce, jakiś pojedyńczy wypad w góry. Wielkość też jest ok bo mam 180 cm. 29era nie chcę.

Podobno ten Haibike ma dobrą proporcje cena/jakość no i te 30% rabatu.. A ponoć nowe modele mają podrożeć..

Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

https://velosnob.wordpress.com/2016/08/30/test-rama-ns-bikes-djambo/
tu masz moje przemyślenia na temaj Djambo. Generalnie fajna rama, sztywną oś z tyłu jak najbardziej ma, tyle że 142x12, ale miejsce na oponę jest, a zawsze to większa dostępność piast. Jak Ci zależy na booscie, to jest jeszcze Primal Plus na 2017r. Ja jestem zwolennikiem składania od podstaw, budżet masz i można w nim już coś fajnego ulepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budżetu wcale dużo nie masz jeśli liczysz na przyzwoity amor z boostem. Byle durolux to koszt ~2k i chyba póki co boosta nie ma. Rama (primal +) koła na boostowych piastach i amor spokojnie może wyjść ponad 4k. A potrzeba jeszcze hamulce, tarcze, opony, zestaw do mleka, p.tył, kasetę, łańcuch, korbę (boost=cena boost), suport, mostek, kierownicę, manetkę, sztycę i siodło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do korby, każda korba 2x z blatem na zewnątrz ma linię łańcucha jak boost. Koła najlepiej Novatec boost (ok. 500zł, są na allegro) na obręczach Dartmoor aircraft zaplecione na szprychach 2.0, wyjdzie jakieś 850zł.
Rama - możesz spróbować napisać do Velo czy nie planują przeceny Primala 27,5+ 2016, też był na booście a zawsze to poprzedni rocznik ;)
Amortyzator - zagranico idzie dostać np RS Reba 120mm w booscie za ok. 500euro, to dobry amor do szeroko rozumianego all mountain, a moim zdaniem w hardtailu 120-140mm to optimum. Jak się nie spieszysz z decyzjami to póki co po prostu się wstrzymaj z amorem.
Sztyca regulowana to najlepiej jakiś reverb, za 600zł są używki po serwisie z zewnętrznym prowadzeniem kabla. Osprzęt można czasem nabyć używany w dobrym stanie, byle kupić nową kasetę, łańcuch i jakąś zębatkę NW.
Cierpliwość to doskonały pomocnik przy składaniu takiego roweru.

Edit:
nie wiem jakiego jesteś wzrostu, ale tu masz super cenę na Djambo: http://allegro.pl/nowa-ns-eccentric-djambo-2016-rozmiar-m-27-29-i6679694907.html a przy rozstawie 142x12 masz większy wybór tańszych piast.
Jeszcze jeden amortyzator mi się przypomniał, ze stajni suntoura:
http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/raidon/650b_amortyzator-suntour-raidon-xc-rl-r-15qlc-650b-czarny-mat-taper-2016/774
jest w wersji nawet 130mm, a activia to świetny dystrybutor i serwis, natomiast Suntour (poza kilkoma wtopami) to całkiem porządne amortyzatory, a ceny są nieporównywalne. Ja bym pewnie pogadał, czy dałoby się zmienić tłumik na jakiś z blokadą na goleni zamiast z manetki, może by była taka możliwość, ale niektórzy lubią mieć manetkę od tego, nie wnikam, Twój ewentualny wybór.
Jakbyś się zdecydował na ten set, to masz 1,5k na to, powiedzmy 1,2k na koła z oponami i uszczelnieniem, razem 2,7k. Mnóstwo kasy zostaje Ci na całą resztę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - reba w czymś bardziej ambitnym niż xc wytrzyma góra sezon... a raidon moze kwartał (oczywoście pod warunkiem że wcześniej nie zrobią kuku rowerzyście). Do enduro golenie min. 34 a zalecane 36. Reba i raidon mają 32mm i wystepują tylko up to 120 na skoku. 140 przy rurkach 32 uginałby się jak wędka spinningowa.

Pike, sektor, yari, lyrik ale to powazne monety kosztuje a po taniości durolux czy auron ale te chyba nie mają jeszcze boosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reba jest słaba? No cóż. 34 optimum przy skoku 140mm, ale 36 to overkill w hardtailu, jak zresztą cokolwiek większego niż 140mm bo geo między maksymalnym skokiem a maksymalnym ugięciem się tak zmienia, że to nie ma sensu.
Jakby 32mm golenie były takie tragiczne, to by rs nie robił revelationa. No ale wiadomo, co osoba to opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reba jest słaba? No cóż. 34 optimum przy skoku 140mm, ale 36 to overkill w hardtailu, jak zresztą cokolwiek większego niż 140mm bo geo między maksymalnym skokiem a maksymalnym ugięciem się tak zmienia, że to nie ma sensu.

Jakby 32mm golenie były takie tragiczne, to by rs nie robił revelationa. No ale wiadomo, co osoba to opinia.

 

Reba to ścierwo jakich mało jak się weźmie pod uwagę cena/jakość/możliwości, dlaczego? Kosztuje 2k zł, a nie ma żadnej regulacji poza ciśnieniem, a w jej cenie są prawie 2 Epixony, gdzie masz regulacje wysokiej i niskiej kompresji. Zmiana skoku to wymiana sprężyny(koszt 300zł), a w Epixonie dodajesz podkładkę i skok zmieniony., na dodatek Epixona jeszcze możesz modować poprzez wymianę sprężyn negatywnych na miększe!

Do widelców SR części dostępne od ręki prawie że, do tego w miarę akceptowanych cenach, a nie jak do RS, że jak uwalisz goleń górna lub dolna to widęł na śmietnik lub szukasz z innego rozwalonego.

Ośka do Reby kosztuje 200-250zł, a ma fatalną trwałość.

 

No i poleciłeś wideł XC do AM/Enduro...

 

Miałem to badziewie i sprzedałem, teraz mam Aurona w rowerze XC i jak chodzi o pracę czy sztywność to nie ma porównania, mogłem kupić Epixona ale 200g w lewo czy w prawo różnicy mi nie robi, a wole mieć "pancerniejszy" wideł na 34mm goleniach.

 

Może się Aion pojawi z boostem, wtedy to by był najsensowniejszy wybór, pytać Activie.

A Duroluxa też można dać spokojnie do HT, obniżamy skok do 120-140mm i jaki problem? Tylko cena będzie problemem, to samo w przypadku Aurona RC2, bo to już 1700zł, a budżet to 5000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale revel to taki sid z dłuższym skokiem.

Prędzej Reba, Sid to takie wychudzone pierdzidełko dla anorektycznych ścigantów i o dostosowanej pod zawody „kulturze” pracy. Tak czy siak Revelation to bardzo często spotykany model we wszelkiej maści ścieżkowcach i jakoś nie słychać o epidemii usterek. Inna sprawa czy warto go kupować osobno, bo pewnie cena jest spora, a to co jeździ, przynajmniej u nas, to po prostu było zamontowane w gotowym rowerze.

 

Tak BTW rok-dwa-trzy temu Reba to był dla wielu wideł marzeń, a teraz że się do xc nie nadaje, itp. :)

 

Nie wiem czy to można nazwać am czy xc, bo dla mnie to po prostu jazda po górach i nie lubię określania normalnej jazdy rowerem jakimiś wyszukanymi nazwami dyscyplin, ale do tej pory używam Fox'a 32 f100 który też ma obiegową opinię „wiotkiego” i pracuje to pięknie. Oczywiście nie pójdziesz na tym jak na rasowym ęduraku, bo to nie do tego sprzęt jak i cały rower, ale jak się nieraz czyta forum, to nie wiadomo czy ludzi upośledziło i juz bez pewnych „wspomagaczy” nie potrafią czy się w tyłkach poprzewracało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko napiszę dwie sprawy. Nie rozumie czemu Boost musi być koniecznie na tyle w kole 27,5. I tu zmierzamy do raczej najlepszej oferty czyli tego Horneta. Ma co trzeba z przodu w tym solidny wideł, który osobno nie mało kosztuje. To nawet w tym wyposażeniu nie jest baza tylko praktycznie kompletny sprzęt. Skompletowanie tego osobno nawet na tańszym Shimano w 5K będzie trudne a każde przekroczenie kwoty zbliża do fulla. Też Dartmoora gdzie jest już wszystko włącznie z myk mykiem za 7k. 

 

Z tymi Lyrykami to se panowie dajcie na wstrzymanie. Tu jest mowa o HT w plusie gdzie sporo na amortyzacjo dadzą już opony. Nastał jakaś dziwna moda na wpierniczanie potężnych amorów do sztywniaków gdzie ni uja nie skompensuje się w ten sposób braku tylnego zawieszenia. Fajnie to wygląda i nic poza tym. Jak ktoś czuje się taki mocny, że potrafi wykorzystać 150mm w takim HT to powstaje pytanie czemu nie ma fulla gdzie będzie dużo lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego poleciłem ten suntoura, akurat raidon mieści 27,5+, więc ten podałem.
Amorem do typowego xc od rs jest sid i rs1. Reba jest trochę jednak cięższa i mocniejsza. Enduro to może dla niej za dużo, ale do trailu w zupełności wystarcza. Oprócz ciśnienia, ma też regulacje odbicia, a jak się wywali sprężynkę z tłumika odpowiadającą za powrót pokrętła, to uzyskujemy też regulację kompresji aż do blokady. Sam tak zrobiłem i byłem zadowolony.
Nie będę się sprzeczał, do autora należy decyzja o tym, co dokładnie będzie uprawiał i na co przeznaczy kasę. Jak dla mnie to może i całą kasę wsadzić w foxa 36.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To równie dobrze można koledze zaproponować, żeby olał HT i od razu kupił fulla, bo do ambitniejszej jazdy to tylko full się nada. Autor dostał już trochę propozycji, teraz chyba sam musi się zdefiniować, gdzie i jak będzie jeździł i na podstawie tego zdecydować, czego oczekuje od sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raidon jak najbardziej w góry czego dowodem jest Djambo. Nie urywa tyłka ale niektórzy chyba mają problem z czytaniem lub klepią byle co pod swoją tezę. Jeszcze raz powtarzam na plusach HT nie zap...la się na zlamanie karku. To w dalszym ciągu sprzęt do spokojniejszej, technicznej jazdy w odniesieniu do fulla. Nagle Reby, Sektory, Revele, Fox'y 32 są bee bo trzeba koniecznie mieć Pik'a lub Aurona. Prawdopodobnie to nie wideł dla autora tematu ale to czy się nie nadaje to już temat wagi użytkownika, sposobu jazdy. Dla zdecydowanej większości spokojnie da radę. Chce ktoś ambitniej to niech idzie w pełne zawieszenie bo każdy HT to półśrodek. 

 

Co do tematu to nie ma czasem w ofercie zamiast tej "ułomnej" w boosta ramy Horneta innej tyle, że Primala +. Z tego co kojarzę kompletny rower ma obie osie na boosta. Oczywiście mniej agresywna geo w tej ramie ale moim zdaniem by stykło jak idzie o "plusy". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wyżej pisałem używam „wiotkiego” Liska 32 F100 i zjeździłem na nim m.in Beskid Sądecki, ścigałem się w Górach Świętokrzyskich, odwiedziłem Rychleby, itp. A tu robi się wodę z mózgu, że Reba to się do xc nie nadaje, a Raidon rozleci się od pierdnięcia. To nie xct czy xcm, choć i na takim badziewiu jeździłem i też się nie rozpadły ani nie dostały ot tak luzów - tyle tylko że to nie są pełnoprawne amortyzatory, a taki Raidon czy Reba już tak.

 

Osobiście nie widzę nic złego we wsadzeniu do sztywniaka AM widła pokroju Reby czy Revelationa o skoku 120-140mm. Jak może być Aion czy Auron, to jeszcze lepiej, ale nie jest to warunek konieczny do jakiejkolwiek jazdy po górach czy szerzej - w ambitniejszym terenie. Ile osób kula się na jakichś Reconach czy innych Sektorach i też można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...