Skocz do zawartości

[Korba] Podkładka zamiast tarczy


Alsew

Rekomendowane odpowiedzi

Mam korbę Deore 42-32-24. Nie używam największego blatu i chciałbym się go pozbyć. Dzisiaj go odkręciłem i okazało się że nie mogę przykręcić tych 4 śrub bez największego blatu, musiałbym wrzucić tam jakieś podkładki. Teoretycznie mogą to być zwykłe podkładki ze sklepu metalowego lub pewnie można kupić krótsze śruby ?. Problem jest taki że korba jest czarna a po odkręceniu  największego blatu odkrywają się miejsca styku, "trapezowe" srebrne fragmenty . Nigdzie nie widziałem takich oryginalnych podkładek-substytutów tarczy. Jak rozwiązaliście ten problem modyfikując swoje korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wytnij te kawałki ładnie szlifierką kątową albo dremelkiem jak masz z blatu :) A jak Ci go szkoda to kup jakiś zjechany od kogoś i tyle, jak chcesz to za przysłowiowe piwko Ci dam co prawda inny blat ale możesz sobie wyciąć te kawałki, powinny ładnie przykryć te wnęki
Tej tarczy mi szkoda bo ma przebieg w granicach 10 km i może znajdzie jeszcze jakiegoś użytkownika. Z gotowców te nawet fajnie wyglądają http://sklep.twr.com.pl/product-pol-2163-Race-Face-Cnaing-Tab-Snims.html ale z przesyłką to wyjdzie ponad 70 zł, więc cena dosyć zaporowa... Mam zimą sporo czasu więc pewnie uskutecznię jakaś rzeźbę :w00t: @LukaszNN dzięki za propozycję, jakby coś to się odezwę w sprawie tej tarczy ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podkładki są na etapie "produkcyjnym". Została chwila zabawy pilnikiem i malowanie... Niestety pojawił się problem z przednią przerzutką. SLX z górnym ciągiem ma dość długą prowadnice, która opada nisko w kierunku dolnej rury tylnego widelca. Efekt jest taki że w zasadzie mogę obniżyć przerzutką o jakieś 7mm, a po zdjęciu patelni z korby potrzeba ją obniżyć jakieś 2 - 2,2 cm, aby blat 32T mógł być największym na korbie :bye2: Jaka przerzutka ma "krótszą" prowadnicę i obsłuży korbę 3 rzędową z zębatkami 32-24?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładki są na etapie "produkcyjnym". Została chwila zabawy pilnikiem i malowanie.

:thumbsup:

 

 

Jaka przerzutka ma "krótszą" prowadnicę i obsłuży korbę 3 rzędową z zębatkami 32-24?

Żadna od 9 i 10s, bo najmniejszy zestaw korby to 36/22. Czy mówisz o SLX do 2xX czy może 3xX? Bo jeśli ta pierwsza, to ewentualnie mógł byś zastosować przerzutkę od 2x11, ale to raczej tylko do łańcucha 10s, który i tak jest już szerszy od 11s. Ewentualnie w ten sposób jeśli ciągi podejdą.

W drugim przypadku, obowiązkowo wymiana przerzutki na 2xX (SLX 618) choć gwarancji i tak nie ma, bo najmniejszy przewidziany blat to 36z, a nie 32.

Jest jeszcze 3 opcja - dać rockring do 36z w zamian zewnętrznej zębatki. Ale to tyczy się przypadku gdy masz zainstalowaną już przerzutkę 2xX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mówisz o SLX do 2xX czy może 3xX?

Mam obecnie napęd 3x10 , korba 42-32-24 przerzutkę SLX na 3 biegi.  Przejście na typowy napęd 2 x 10 (36x22) w sumie nie byłby jakoś bardzo kosztownym rozwiązaniem, bo wiązałby się tylko z zakupem nowej przerzutki i tarczy do korby, ale jak dla mnie 2 x 10 to bezsens! Obecnie na środkowym blacie korby robię 85-90% km, a w przypadku w/w 2x10 musiałbym ciągle bawić się przednią manetką i tylną w sumie też dużo więcej , a w zamian dostajesz 50 g oszczędności na wadze korby...  :whistling: I śmieszy mnie to jak wciska się ludziom że napęd 2x jest lepszy od 3x , tylko po to żeby za chwilę im wmawiać że najlepszy jest 1x, który w pewnym sensie jest 'powrotem' do 3x z większą kasetą :thumbsup: No ale w sumie trzeba jakoś uargumentować potrzebę wydania grubej kasy... masz 2x10 i masz dosyć zabawy przerzutkami, to dla wygody kup sobie napęd 1 x  :sorcerer:  Napęd w obecnym układzie działa doskonale więc nie mam zamiaru sobie tego psuć jakimiś kombinacjami. Wadą jest tylko to że targam ze sobą 100 kilka gramów niepotrzebnego żelastwa w postaci patelni 42T... no i wygląd tej patelni :yucky:  A gdzieś na forum czytałem że w takim przypadku wystarczy tylko odkręcić największy blat, bo manetka ma możliwość ustawienia na 2 biegi :sweat:  Czyli jednym słowem jedyna sensowna alternatywa to napęd 1 x ??? :verymad: A przerzutki Srama 3x nie mają może krótszej prowadnicy od Shimano?

A nie da się zamiast dużego blatu przykręcić jakiegoś rockringa o wielkości zębatki 38 T. Tak to wygląda w realu...

post-180575-0-02163300-1483367494_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecyduj się :)

Sam stwierdziłeś, że patelnia równie potrzebna jak krosta na tyłku i zmieniasz 3x na 2x, po czym psioczysz że to jakiś marketing i trzeba często przerzutką machać. Jest dokładnie odwrotnie i po dobrym dobraniu blatu jeździsz nim po całej kasecie niczym w 1x a masz ratunkowo jeszcze młynek. 2x doskonale się sprawdza zarówno w MTB jak i w szosie.

Dalej 1x też Ci się nie podoba, itp.

 

Co do rockringa zerknij na zdjęcie kilka postów wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecyduj się :)

Sam stwierdziłeś, że patelnia równie potrzebna jak krosta na tyłku i zmieniasz 3x na 2x, po czym psioczysz że to jakiś marketing i trzeba często przerzutką machać. Jest dokładnie odwrotnie i po dobrym dobraniu blatu jeździsz nim po całej kasecie niczym w 1x a masz ratunkowo jeszcze młynek.

O jakim "dobrym dobraniu blatu" piszesz, skoro z tego co widzę to przy korbie 2x masz do wyboru 36,38 lub 40? To jaki przy jakim blacie korby 2x wykorzystam cala kasetę 11-36 skoro teraz to robie na 32T plus młynek na podjazdach i w piasku? Dla mnie korba 38-24 to patelnia plus młynek :-) A miejsce patelni jest w kuchni :-)

Dlatego myślałem o korbie 32-24 a nie o typowym 2x gdzie masz 14 zębów różnicy na korbie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To daj kasetę ciaśniejszą 11-32 i nagle znajdziesz potrzebę dla 36 na korbie. Jeszcze za mało? To pokombinować z kasetą 11-28, wszystko idzie zrobić, ale aby działało, to trzeba trzymać się pewnych reguł. Pozostałe rozwiązania masz napisane, innego nie ma, a tym bardziej z przerzutką od 3rz.

 

 

 

Wadą jest tylko to że targam ze sobą 100 kilka gramów niepotrzebnego żelastwa w postaci patelni 42T... no i wygląd tej patelni
 

To musisz się pogodzić, albo patelnia, albo poprawne działanie, trzeciej opcji nie ma. A wróć, jest, wymiana korby i całego systemu na 1x11 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To musisz się pogodzić, albo patelnia, albo poprawne działanie, trzeciej opcji nie ma. A wróć, jest, wymiana korby i całego systemu na 1x11 :D
Ktoś, kiedyś pisał na forum że ma korbę 32-24, ciekawe jak to zrobił??? Co do napędu 1x to jak najbardziej ciekawa opcja, tylko monety chwilowo brak... :bye2: Ale jak ten napęd zajadę to innego wyjścia raczej nie widzę i ... ceny może do tego czasu znormalnieją :thumbsup: . Z moich obliczeń wyszło mi że najlepiej pasowała by mi opcja korby 30-32T z kasetą 11-42...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alsew, uważaj bo jak wpadnie tu mafia dokręcaczy to zostaniesz brutalnie uświadomiony, że na 32T nie da się jeździć :D

 

Dla mnie korba 36/22 z kasetą 12-36 (2x9) jest akurat mega uniwersalnym rozwiązaniem. Nawet uzbierałem sobie do tego przerzutki „z epoki”, czyli jedyny zdaje się przypadek napędu 2x sprzed ery 10s dyna-sys ;) Jeszcze była do tego korba z fabrycznie zamontowanym rockringiem w miejscu dużego blatu.

 

Ja bym poszedł za ciosem i wywalił także młynek. W zimówce mam taki napęd, z przodu 32T a z tyłu 12-36. Pierwszą wersję tego masz na zdjęciu w poście tam wyżej, jeszcze w oparciu o zwykłą zębatkę Alivio i kasetę 11-34. Zresztą jak zarżnę to co mam, to ponownie tam wleci właśnie 11-34. Przelicz sobie czy Ci zakresu styknie, a zresztą powinieneś wiedzieć po tym jak obecnie jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Alsew, uważaj bo jak wpadnie tu mafia dokręcaczy to zostaniesz brutalnie uświadomiony, że na 32T nie da się jeździć :D
Tego najbardziej się boję :teehee:

 

Ja bym poszedł za ciosem i wywalił także młynek.
Przy korbie 30 T i tej kasecie http://allegro.pl/sunrace-mx3-kaseta-10s-11-40t-shimano-sram-i6582839831.html byłoby to możliwe. Tylko ciekawe jak ona współpracuje z przerzutką tylną XT ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ktoś, kiedyś pisał na forum że ma korbę 32-24, ciekawe jak to zrobił???

Toż pisałem, ja mam treningowo założone 32/22, ale ...

Potrzebny jest rockring, bo nie da się opuścić tak nisko przerzutek 2rz od 9 i 10rz (ok, może się da, ale ja nie próbowałem), a trzeba ten prześwit zlikwidować. Rockring robi w tym przypadku jako blokada i przerzutka może być wyżej ustawiona, konkretnie to pod rockring czyli pod tarczę 36z. Innej opcji nie ma, szansę upatruje jedynie w przerzutce od 2x11 Shimano gdzie najlżejsza korba ma 34/24. No ale to tylko szansa, a nie pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Toż pisałem, ja mam treningowo założone 32/22, ale ... Potrzebny jest rockring, bo nie da się opuścić tak nisko przerzutek 2rz od 9 i 10rz (ok, może się da, ale ja nie próbowałem), a trzeba ten prześwit zlikwidować. Rockring robi w tym przypadku jako blokada i przerzutka może być wyżej ustawiona, konkretnie to pod rockring czyli pod tarczę 36z. Innej opcji nie ma
Czyli kupuję rockring, obniżam przerzutkę ile się da (w moim przypadku jakieś 0,5 cm), reguluję przerzutkę , skracam łańcuch i ... jazda!? Rozumiem że w funkcjonowaniu mojego napędu nic się nie zmieni :icon_question: :icon_question: :icon_question:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+/- tak. Ale zacznij może od samego kupna przerzutki. Załóż, obniż i zobacz jaka szpara powstanie i czy wodzik przejdzie ponad 24z. To będzie determinować dalsze postępowanie. Prawdopodobnie wystąpią oba problemy więc będziesz musiał unieść przerzutkę i na tej podstawie podejmiesz decyzję, jaki rozmiar rockringa kupić, czy 34 czy 36z (mniejszy będzie lżejszy :D )

 

Takie ustawienie nie powinno mieć znaczenia dla pracy twojej korby, bo ty masz zębatki seryjnie ze sobą spasowane, dokładnie tak jak moje 32/22 lub 36/22 (jedno ustawieniu przerzutki pod większy rozmiar).

Moim zdaniem powinno wszystko zaskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+/- tak. Ale zacznij może od samego kupna przerzutki.

Po pierwsze to dzięki za pomoc! :thumbsup: A po drugie to chyba jakiś tępy jestem... bo nie rozumiem :whistling: Mam przerzutkę która pięknie ogarnia te dwa blaty które chcę zostawić, jedynym problemem jest to że przy braku możliwości dostatecznego obniżenia przerzutki, przy braku 42T, łańcuch może spadać z 32T. Ten problem ma rozwiązać rockring jako substytut patelni... Więc po co mi inna przerzutka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...