kinder85 Napisano 16 Grudnia 2016 Napisano 16 Grudnia 2016 Witam, panicznie poszukuje jakiejś możliwości przekonwertowania kół Crank Brothers Cobalt 2 z osi 12x142 na ten nowy wynalazek czyli Boost 12x148. Jeżeli ktoś widział gdzieś takie adaptery to będę wdzięczny;) Swoja droga mam już trochę dosyć zarzucania się przez producentów nowymi standardami. Człowiek kupuje rower za kupę kasy a po roku jest już przestarzały a części są ze sobą nie kompatybilne... masakra.
marcin_ostrów Napisano 16 Grudnia 2016 Napisano 16 Grudnia 2016 Coś w tym stylu http://www.ebay.com/itm/MTB-Tools-Adapter-Set-For-a-12mm-x-142mm-Rear-Hub-to-148mm-Boost-Application-/252230870077 ...albo znajomy tokarz .
kinder85 Napisano 16 Grudnia 2016 Autor Napisano 16 Grudnia 2016 Banalne rozwiązanie ale skuteczne Dzięki. Ale patrząc na cenę to chyba lepiej tokarz Tylko zastanawiam się jak wielkim problemem okaże sie te 3mm różnicy dla linii łańcucha (mam napęd 1x11).
marcin_ostrów Napisano 16 Grudnia 2016 Napisano 16 Grudnia 2016 A wiesz że korby pod boosta też mają inną linię łańcucha ? :D
kinder85 Napisano 16 Grudnia 2016 Autor Napisano 16 Grudnia 2016 Świetnie. Czyli ramy z boostem maja szerszą mufę czy tylko korby oddalone tarcze? bo jeśli mufa ma tą sama szerokość to linia łańcucha będzie ok jak zastosuje starą korbę i stare koła z takimi tulejami dystansowymi.
marcin_ostrów Napisano 16 Grudnia 2016 Napisano 16 Grudnia 2016 Mufy są te same. Ale..... Są dwa problemy przy 1x11, boost i starej korbie. Jeden, to przy szerszych tylnych widełkach zębatka może nie wejść.Chyba że masz tam z przodu jakieś 30-32 Drugi, to ramiona korby mogą być za wąskie ( Q factor ) . Przerabiałem temat dokładnie, bo wkładałem X0 gxp w mufę BB92 i ramę z Boostem. Z pierwszym problemem się uporałem , bo mam ovala 28 DM . Natomiast jeśli chodzi o drugi , to weszło, ale żebym miał dużo luzu , to nie powiem ... Także w skrócie , jak nie przymierzysz to się nie dowiesz
Arni220 Napisano 17 Grudnia 2016 Napisano 17 Grudnia 2016 Tylko zastanawiam się jak wielkim problemem okaże sie te 3mm różnicy dla linii łańcucha (mam napęd 1x11).Może nie być źle, ale pewnie od ramy zależy, czy zmieści się tradycyjna korba tak jak kolega wyżej pisze. Te 3mm przesuwa linię łańcucha na kasecie o 3mm, a więc na ok. 48mm (zależy to też od kasety). Tymczasem tradycyjna korba 1rz ma ok. 50mm, a 2rz 48,8. Problem jednak pojawia sw jeśli do takiego roweru założymy opony grubsze niż tradycyjne 60mm czyli np. 2.8". Wtedy łańcuch może skutecznie zebrać nam błoto z opony i właśnie dla tego ponownie odsunięto korby o 3mm.
kinder85 Napisano 17 Grudnia 2016 Autor Napisano 17 Grudnia 2016 Blat mam 34z więc nie duży ale tez nie mały a opon większych niż 2.1 nie zakładam. Pozostaje tylko poczekać na ramę i sprawdzić Obadałem już temat montażu tylnego koła i tokarz mi dorobi co trzeba. Mam nadzieje że te tulejki nie będą miały znacznego wpływu na sztywność tylnego koła jak już się okażę że wszystko pasuję.
wojtas7 Napisano 18 Grudnia 2016 Napisano 18 Grudnia 2016 Ale Boost to nie tylko szersze widełki/piasty i inna linia łańcucha, ale też inne przesunięcie osi koła, a więc zaplot szprych - prawdopodobnie wystarczy przesunąć w lewo/prawo (do sprawdzenia) obręcz przez dwa-trzy obroty nypli w jedną i w drugą stronę - pytanie czy jest gwint na szprychach. doczytalem - jest tez wersja ktora daje dystanse po rowno na obie strony i wtedy nie trzeba kola przecentrowywac
Arni220 Napisano 18 Grudnia 2016 Napisano 18 Grudnia 2016 Cannondoil chyba ma bosta asimetrik, ale nie wiem dokładnie, tak zrozumiałem z jednego filmiku.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.