Skocz do zawartości

[opony] Schwalbe G-One Speed 29x2.35 - opinie


kubah55

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ta opona jest raczej mało popularna. Została stworzona z myślą o wyścigach po plaży i sądząc po jej parametrach (duży balon i niska waga) jest dosyć delikatna, więc rzeczywiście nadaje się na miękki piasek, a nie ostre szutry. Kolega @@zaj opisał jakiś czas temu doświadczenia z Big One, a to jest w zasadzie to samo (poprzednik G-One):

http://www.forumrowerowe.org/topic/202388-opony-schwalbe-big-one-bezdetkowe-serwisy-i-przygody/?do=findComment&comment=1840895.

Napisano

Ta opona jest tak mało popularna, że wątek jaki o niej założyłem z mega-długim pierwszym postem nie doczekał się żadnej odpowiedzi, nic, dopiero MD11 przypomniał go, sam zapomniałem, że kiedykolwiek istniał. Ta opona jest tak mało popularna, że powtarza się jedynie slogan ze strony producenta...

ale do rzeczy - pisząc tamten wątek byłem zniechęcony przebiciem opony podczas maratonu, jednak miałem w pamięci, że:

- opona była napompowana na max albo i powyżej maxa

- wjechałem bardzo szybko na wypełniające dziury w asfalcie ostre kamienie, na których poprzebijało się iluś innych zawodników tego dnia

- opona straciła mnóstwo mleczka ale uszczelniła się i przejechałem cały pozostały dystans (ze 30 km), w dodatku pobijając swój rekord punktacji "procentowej" w PBM

 

i tak przejeździłem na big-one cały wiosenny i letni sezon i dopiero przed zimą zmieniłem na thunder burt

 

Wrażenia z big -one:

- bardzo szybkie na asfalcie, łatwo się przyśpiesza

- bardzo szybkie na ubitej ścieżce, jak i na bardziej miękkiej

- świetnie sobie radzą na piaskach, także pokrytych igliwiem, liśćmi itp

- dobrze sobie radzą na korzeniach itp

- trochę mam stracha na szutrach, trzeba wtedy pamiętać aby nie pompować zbyt mocno

- słaba przyczepność na błocie

- należy uważać na zakrętach

 

Z tego co widzę na stronie Schwalbe ten nowy G-One jest w wersji SnakeSkin sporo wytrzymalszy od odpowiadającej mu wersji big-one więc główna wada została chyba wyeliminowana.

 

Napisano

 

 

i tak przejeździłem na big-one cały wiosenny i letni sezon i dopiero przed zimą zmieniłem na thunder burt

W sumie to dlaczego je zmieniłeś? To zmiana tylko na zimę, czy do Big One już nie wrócisz? Ile km na nich przejechałeś? Mocno się zużyły po tym dystansie?

Napisano

Ta opona jest tak mało popularna, że wątek jaki o niej założyłem z mega-długim pierwszym postem nie doczekał się żadnej odpowiedzi, nic, dopiero MD11 przypomniał go, sam zapomniałem, że kiedykolwiek istniał. Ta opona jest tak mało popularna, że powtarza się jedynie slogan ze strony producenta...

ale do rzeczy - pisząc tamten wątek byłem zniechęcony przebiciem opony podczas maratonu, jednak miałem w pamięci, że:

- opona była napompowana na max albo i powyżej maxa

- wjechałem bardzo szybko na wypełniające dziury w asfalcie ostre kamienie, na których poprzebijało się iluś innych zawodników tego dnia

- opona straciła mnóstwo mleczka ale uszczelniła się i przejechałem cały pozostały dystans (ze 30 km), w dodatku pobijając swój rekord punktacji "procentowej" w PBM

 

i tak przejeździłem na big-one cały wiosenny i letni sezon i dopiero przed zimą zmieniłem na thunder burt

 

Wrażenia z big -one:

- bardzo szybkie na asfalcie, łatwo się przyśpiesza

- bardzo szybkie na ubitej ścieżce, jak i na bardziej miękkiej

- świetnie sobie radzą na piaskach, także pokrytych igliwiem, liśćmi itp

- dobrze sobie radzą na korzeniach itp

- trochę mam stracha na szutrach, trzeba wtedy pamiętać aby nie pompować zbyt mocno

- słaba przyczepność na błocie

- należy uważać na zakrętach

 

Z tego co widzę na stronie Schwalbe ten nowy G-One jest w wersji SnakeSkin sporo wytrzymalszy od odpowiadającej mu wersji big-one więc główna wada została chyba wyeliminowana.

 

Dzięki Panowie za naświetlenie tematu:) Zaryzykowałem, zamówiłem i opony w dniu wczorajszym wrzuciłem na koła. Dzisiaj rozpoczynam testy. Montaż w systemie tubeless w dniu wczorajszym był dla mnie debiutem, ale przez całą noc ciśnienie nie spadło, więc chyba wszystko poszło jak należy:) Pozdrawiam!

Napisano

Po tej opinii też się zastanowię nad tą oponą do scieżkowca na piachy Puszczy Noteckiej. Teraz, gdy piachy bywają zmarznięte na kamień, ale gdzieniegdzie jest sypko, bardzo dobrze sprawują mi się hans dampfy, ale latem nadal może być cięzko.

 

Pare pytań noobka:

Czy dużo stracę używając ich z dętką? Nie mam doświadczenia w mleku jeszcze. 

Jak najniższe ciśnienie mógłbym zastosować z dętkami aby było optymalnie na terenie piaszczystym (piasek drobny jak na pustyni) ze wzniesieniami?

Jak z wytrzymałością opony na zużycie (załóżmy na wypad 50km wycieczkę jest do 10km asfaltu, 20km sypkiego piachu, 10km ubitego piachu i 10 szutru). Czy szybko zajadę oponę jeśli bym wybrał się np na 80km asfaltem?

 

Nie planuje startów w wyścigach, szukam jedynie wygody (większa wygoda = więcej km w siodle) w zwiedzaniu Puszczy i żebym mógł wjechać w więcej miejsc.

Koła 27,5, szerokość obręczy 21.

Napisano

W sumie to dlaczego je zmieniłeś? To zmiana tylko na zimę, czy do Big One już nie wrócisz? Ile km na nich przejechałeś? Mocno się zużyły po tym dystansie?

 

- zmieniłem bo chciałem sprawdzić ile zyskuję i tracę przez jazdę na takiej oponie w stosunku do bardziej terenowej - włożyłem Tunder Burt - nie tak znowu terenowa opona - ale na asfalcie czuć różnicę, opory są większe, na ścieżkach obie opony zachowują się podobnie, na piachu przewaga big one, na zakrętach spora przewaga thunder burt, w błocie przewaga thunder burt (ale nie jeździłem po jakimś mega błocie), po szronie i śniegu na pewno przewaga thunder burta ale na big one po śniegu nie jeździłem.

- na pewno TB pozostaną przez zimę a potem pewnie wrócę do BO, chyba, że wiosna okaże się deszczowa czy lasy podtopione po roztopach jeśli zima okaże się zimowa i śnieg będzie dłużej zalegał albo zdecyduję się na wyjazd bardziej górski. Na typowe wycieczki po Puszczy Kampinoskiej czy innym tego typu lesie poza sezonem zimowym i roztopowym te opony wydają się idealne, zwłaszcza biorąc pod uwagę konieczność dojazdów po asfalcie czy czymś podobnym;

- nie prowadzę statystyk wszystkich moich przebiegów ale szacuję, że od kiedy założyłem  BO do ich zdjęcia przejechane zostało 1500-1700 km - opony są zużyte ale nie jakoś bardzo, wydaje mi się (ale to ocena laika jednak), że jeszcze sporo przejadą; rozkład nawierzchni jest mniej więcej następujący: 60% ścieżki (leśne, polne) i inne tereny (piachy, korzenie), 25% asfalty i inne dobrze utwardzone, 15% szutry, kamyki itp

 

Ilustracją jak jeździło misię na BO był fragment PBM w Górze Kalwarii - na odcinku przez las były takie góreczki między sosnami przez piachy po kryte igliwiem i stawka, w której jechałem generalnie gęsięgo po takiej wąskiej ścieżce. Jechałem w 3 sektorze i zwykle ledwo dawałem radę trzymać tempo, ale na tej ścieżce czułem się blokowany. Zacząłem wyprzedzać bokiem po igliwiu i mnie te opony tak niosły, że co chwilę brałem kolejną grupkę. Za lasem był wjazd na asfaltówkę po kątem 90 stopni na zapiaszczonej nawierzchni, który wiąłem za szybko, opona w pochyle straciła przyczepność i wywróciłem się i to boleśnie uszkadzając siodełko, gripa, dziurawiąc spodenki oraz zdzierając skórę na udzie i dłoni (czemu zapomniałem rękawiczek?!!?) i boleśnie się obijając. Byc może opona z bocznymi klockami nie straciłaby przyczepności, a być może jechałem za szybko a piach na asfalcie to niebezpieczna nawierzchnia.

 

Kubah - napisz jak testy wypadły

 

MikeDozer - na piaszczystą puszczę to jest chyba najlepsza opona/typ opony. Zastanów się na bezdętką ze względu na możliwość zastosowania mniejszego ciśnienia a właśnie przy niskim ciśnieniu ta opona najlepiej przeciska się przez głębokie piachy (na asfalt możesz podpompować)

Napisano

Dzięki Panowie za naświetlenie tematu:) Zaryzykowałem, zamówiłem i opony w dniu wczorajszym wrzuciłem na koła. Dzisiaj rozpoczynam testy. Montaż w systemie tubeless w dniu wczorajszym był dla mnie debiutem, ale przez całą noc ciśnienie nie spadło, więc chyba wszystko poszło jak należy:) Pozdrawiam!

 

Mógłbyś wrzucić jakieś fotki jak to wygląda na obręczy? W necie ciężko coś znaleźć.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...