Skocz do zawartości

[Przednie koło] B'TWIN Rockrider 540 - powoli się kręci


xXkuba22XX

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam małe pytanie, to nie jest duży problem tylko chcę się upewnić.

Właśnie wyregulowałem hamulce, tak że ani trochę nie ocierają o tarcze. Jest idealnie. Jednak gdy położę rower na siodle i kierownicy, zakręcę kołami, bez żadnego oporu to wyraźnie widać że przednie koło dużo szybciej się zatrzymuje niż tylne. Nie czuć żadnych oporów, ani nie słychać żadnego ocierania. Po prostu wolniej się kręci, i zdaje mi się, że też gwałtowniej się zatrzymuje. I tu pojawia się pytanie. Nie wiem czy tak ma być. Czy coś jest w moim rowerze nie tak? W sumie, na moje oko, koło z tyłu kręci się nienaturalnie długo. :)

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwałtownie się zatrzymuje tzn, że nie płynnie tylko jakby się delikatnie blokowało? Wygląda to na zbyt mocno skręconą piastę.

 

Tylne nie ma żadnego luzu bocznego? Złap jedną ręką za ramę, a drugą za oponę i spróbuj poruszać na boki - jak czujesz stukanie i luz nawet minimalny to piasta jest za słabo skręcona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź luzy - poruszaj kołem na boki. Koła mają gładko się obracać i być bez luzu. Jeśli coś nie pasuje to trzeba się bawić w kontrowanie piasty. 

 

Wnioskuję, że przednie koło ma się tak samo kręcić jak tylne? A może to zależy od modelu roweru? Nie robiłem nic z tymi kołami, tak został już kupiony, dlatego mnie to zastanawia. Chodzi mi tylko o odpowiedź czy tak ma być, czy mam jakiś problem z kołem?

 

Nie ma żadnych luzów, wszystko wydaje się być jak należy, koła nie ruszają się na boki.

Gwałtownie się zatrzymuje tzn, że nie płynnie tylko jakby się delikatnie blokowało? Wygląda to na zbyt mocno skręconą piastę.

 

Tylne nie ma żadnego luzu bocznego? Złap jedną ręką za ramę, a drugą za oponę i spróbuj poruszać na boki - jak czujesz stukanie i luz nawet minimalny to piasta jest za słabo skręcona.

 

Nie ma żadnych luzów, ani nic nie stuka. Wszystko kręci się jak należy, tylko przednie koło krócej i szybko, gwałtownie się zatrzymuje. Czy to znaczy że jest coś nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będą się kręciły tyle samo czasu bo z tyłu masz bębenek, musiałbyś zdjąć łańcuch.

 

Jeżeli koło kręci się wyraźnie krócej i zatrzymuje gwałtownie to prawdopodobnie za mocno skręcone konusy.

 

Możesz zrobić nieco "głupkowaty" test, zdejmij łańcuch, na wentyl przedniego i tylnego koła nałóż jakąś nakrętkę a następnie zakręć kołami. Tak obciążone koło w jednym miejscu powinno ustawić się ciężarem, czyli wentylem z nakrętką do dołu, wystarczy kilka gram. Jeżeli przednie koło zatrzyma Ci się np. z obciążeniem gdzieś z boku, to znaczy że jest zdecydowanie za mocno całość skręcona.

 

Dobrze ustawione konusy powinny zapewnić bezszelestną pracę i płynne zatrzymanie koła, a najlepiej to gdy koło jeszcze po zatrzymaniu zacznie się cofać, ale to także nie jest wyznacznik. Jeżeli obydwie piasty są identyczne, to powinny kręcić się mniej więcej tak samo, ale jeżeli u Ciebie mimo zapiętego napędu tył kręci się dłużej to coś jest nie tak.

 

Weź pod uwagę też że przy tanich piastach na całość lekko wpływa siła z jaką zapinasz koło, jednak nie powinno to mieć aż tak wyraźnego efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem też na Youtube test w który koleś sprawdzał wpływ zapięcia szybkozamykacza na opory toczenia piasty i wyraźnie wieksze opory były po jego zamknięciu. Tak więc to też proszę wziąc pod uwagę przy regulacji piasty. Ja osobiście też miałem taki problem w MTB z nowym kołem, gdzie fabrycznie konusy były za mocno skręcone, tak że po wsłuchaniu było słychać chrobotanie (tania piasta od shimano)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić nieco "głupkowaty" test, zdejmij łańcuch, na wentyl przedniego i tylnego koła nałóż jakąś nakrętkę a następnie zakręć kołami. Tak obciążone koło w jednym miejscu powinno ustawić się ciężarem, czyli wentylem z nakrętką do dołu, wystarczy kilka gram. Jeżeli przednie koło zatrzyma Ci się np. z obciążeniem gdzieś z boku, to znaczy że jest zdecydowanie za mocno całość skręcona.

 

niestety test wyszedł pozytywnie. To znaczy że muszę poluzować konusy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...