michu692 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Cześć, Dlaczego napęd 1x11 nie jest zalecany dla amatorów ? na forum, czy w powszechnym obiegu można spotkać się z takimi stwierdzeniami. Natomiast ceny tych napędów w chwili obecnej są zachęcające, więc coraz więcej osób rozgląda się w tym kierunku. Chciał bym się dowiedzieć o co tu dokładnie chodzi w tym stwierdzeniu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 O zakres. Wysłane z mojego 5045X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Zadaj sobie pytanie ile procent możliwości tego sprzętu zwykły amator wykorzysta.Tak oczywiści jak kogoś stać to sobie fundnie taki bajer i nie będzie się przejmował serwisem itp. Osobiście do zwykłej błotojazdy mam napęd o połowe tańszy niż używam na maratonach, po prostu szkoda mi go na cioranie po mieście.Niekiedy 2X10 jest bardziej przydatny niż 1X11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Zależy od definicji amatora. Moim zdaniem jest to napęd dla osób, które potrafią skonfigurować napęd do swoich potrzeb. Czyli nie znaczy, że jest tylko dla zawodowych kolarzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Zadaj sobie pytanie ile procent możliwości tego sprzętu zwykły amator wykorzysta. Przecież tak o wszystkim można powiedzieć. Czy potrzebny Ci smartfon skoro wykorzystujesz kilka procent jego możliwości? Albo komputer? Ile procent możliwości swojego samochodu wykorzystujesz? Dlaczego napęd 1x11 nie jest zalecany dla amatorów ? Jest, zalecam. Jeżeli zdajesz sobie sprawę z mniejszego zakresu i nie będziesz za nim tęsknił (Nawiązując do kolegi wyżej, ile procent możliwości napędu 3x10 wykorzystujesz teraz? ) to bierz 11s. Co więcej, im bardziej "amatorski" jesteś tym bardziej napędy 1x są dla Ciebie bo nie musisz myśleć o drugiej manetce. Na 1x dużo łatwiej wyjaśnić dziecku czy mniej rowerowej koleżance jak używać przerzutek. To jak porównanie sekwencyjnej skrzyni biegów to napędu z terenówki z reduktorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu692 Napisano 15 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Ale jaki zakres ? będę pisał na swoim przykładzie ponieważ jestem amatorem robie rocznie ok 1,500 km po lesie na pomorzu gdzie nie ma żadnych gór. Jako amator mam też zwykły podstawowy rower żeby pojeździć po lesie za 2000 zł mam w rowerze w korbie 3 blaty jak większość rowerów do 2000 zł i kasetę 11-34 pewnie jakąś podstawową, wstawiając jeden blat na 38t przy kasecie 11-42 czym mi się ten zakres różni jak jadąc z taką samą kacencją pojadę tak samo z jednym blatem z przodu jak mając 3 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 1,500 km po lesie na pomorzu gdzie nie ma żadnych gór. Więc napęd 1x11 jest ci kompletnie zbędny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Chyba nie rozumiesz pojęcia zakres. Skrajne przełożenia to u Ciebie pewnie 22/34 i 44/11. W napędzie o którym piszesz 38/42 i 38/11. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Google - - - >gear calculator. Wpisz tam przelozenia jakich najczęściej uzywasz. Potem z przykładowego napedu 1xX. Wysłane z mojego 5045X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Będziesz miał słabszy najtwardszy bieg, i twardszy najlżejszy. Pojeździj na tym czy masz, obserwuj jakich przełożeń używasz i policz czy jesteś w stanie to osiągnąć na 11-42. Masz tu kalkulator.http://gears.mtbcrosscountry.com/#26I1I1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu692 Napisano 15 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Więc napęd 1x11 jest ci kompletnie zbędny. czemu ? obecnie mam w rowerze tourney któty nie jest do jazdy nawet po lesie, spodobała mi się jazda mtb lubię jeździć po piasku i wjechać w bardziej niedostępne miejsca ? wiec czemu mam nie parzeć na coś lepszego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 lubię jeździć po piasku i wjechać w bardziej niedostępne miejsca więc przy przełożeniu 38/42 może zabraknąć Ci sił by wygrzebać się z piasku a na przełożeniu 22/34 się uda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Jak chcesz napęd 1x11 to sobie go kup i po problemie. Przecież nikt Ci nie zabroni. Ale staramy się wyjaśnić Ci w czym ten który masz teraz jest lepszy. Zmieniając na 1x11 zyskujesz tylko na wadze, no może na jednej przerzutce mniej do regulacji. A tracisz znacznie więcej, do tego 1x11 to zupełnie inne koszta. Porównaj sobie cenę manetki i przerzutki pod 11 rzędów a potem odnieś do Tourneya którego masz teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Przecież już napisał że ceny są w jego opinii zachęcające. Skoro jeszcze do tego jeździ po płaskim to 3 czy 2x nie jest w niczym lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu692 Napisano 15 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Ja nie jestem jakimś fanem 1x11 po prostu chcę się dowiedzieć o co chodzi dlatego tutaj piszę Wpisałem dane do kalkulatora i obecnie mój rower pozwala mi pojechać przy kadencji 60 (wybrałem skrajne przełożenia) na 40x11 z prędkością 30km natomiast na 22x34 z prędkością 9km natomiast przy 1x11 na 1x11 z tarczą 38t pojadę 28km a na 1x42 predkośc 7km jest to różnica 2km. Więc w mojej sytuacji (amatora) nie wiele zmieniają te 2 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Po prosi z forum będą mieli ból 4 liter, że amator może cisnąć na 1x11, a oni się boją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu692 Napisano 15 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Dodam też że miałem okazję jeździć na fajniej zestopniowanej kasecie niż np jest to w 1x11 (mtb) np w rowerze szosowym i nie wydaje mi się że amator który wsiada na rower z 1x11 będzie miał problem w zestopniowaniu tej kasety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Jaki zakres? Obecne kasety Shimano 11rz to 11-46, w Sramie 10-42, a są jeszcze inni producenci (e13 - 9-46t), więc zakres naprawdę nie jest problemem. Kwestia dobrania czegoś odpowiedniego dla siebie na przód, żeby dobrze wykorzystywać całą kasetę. Jeśli budżet Ci na to pozwala, ja od siebie polecam. Jestem najbardziej amatorskim amatorem,nigdy nie startowałem w wyścigu. Użytkowałem 1x10, teraz mam 1x11 i nigdy nie odczułem braku zakresu ani potrzeby założenia przedniej przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 No właśnie - budżet pozwala. Ten sam zakres co 1x11 można mieć i w napędzie 9 czy 10 rzędowym z założoną zębatką 40/42T. Stopniowanie kasety się zmienia ale w przypadku amatora nie ma to znaczenia. I takie rozwiązanie - napęd bez przedniej przerzutki ale z mniejszą kasetą jest jak najbardziej sensowne. Osobiście jeździłem na napędzie 1x8 i 1x9 i był tani a do tego wystarczający. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Jesteś idealnym targetem dla napędu 1x11 . Lżej, prościej, piszesz że ceny akceptowalne .Na Pomorzu nie musisz się martwić że braknie lekkich biegów na długie podjazdy czy twardych na dokręcanie na zjeździe ( cytując klasyków tego forum ) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 @MikeSkywalker, nie zrobisz z kasety 9rz 11-46 więc jednak to nie to samo. A z łańcuchami 8rz nie współpracują zębatki przednie narrow-wide, więc trzeba się wspomagać prowadnicą. łańcucha.naprawdę ludzie demonizują. Dobrze, że nie pytasz o nowego Srama Eagle 1x12, bo już by Kolarska Inkwizycja szła po Ciebie z pochodniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Napęd 1x to zaiaszczy napęd jeśli nie chcesz zrobić z górala szosówki i podjeżdżać ścianek o ekstremalnym nachyleniu w alpach ;-))) Czyli jak odrzucisz skrajności to masz ideał ;-))) Płynność jazdy, prostota i kadencyjność rozwiązania jest super. Polecam....ja uśmierciłem przednią zmieniarkę 2 lata temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Dla mnie1xXX ma jeden mankament... Jadę sobie szlakiem...Początek spokojnie po płaskim, a później się zaczyna, krótkie dosyć strome podjazdy kończące się właściwie zjazdami... Mając napęd 1x w zasadzie na przełomie kilkuset metrów musiałbym bawić się tylną przerzutką w pełnym zakresie (o ile nie skończyło by się na pchaniu ) Albo piaskowe pułapki kończące się drogą szutrową... w piasku mielisz a później klikasz 10 razy bo można już zapylać. Więc pytam się gdzie ta wygoda w 1x??? Posiadając np korbę 36x22 jednym kliknięciem znajdujesz się zupełnie w innych warunkach! Więc jak dla mnie 1 x to ewentualnie tylko z taką manetką https://www.sram.com/de/sram/mountain/products/sram-xx1-grip-shift . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Cześć, Dlaczego napęd 1x11 nie jest zalecany dla amatorów ? na forum, czy w powszechnym obiegu można spotkać się z takimi stwierdzeniami. Natomiast ceny tych napędów w chwili obecnej są zachęcające, więc coraz więcej osób rozgląda się w tym kierunku. Chciał bym się dowiedzieć o co tu dokładnie chodzi w tym stwierdzeniu. Pozdrawiam Rozważasz zakup czy chcesz tylko pogadać? Bo dość różnych odpowiedzi bym udzielił zależnie od intencji założenia tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu692 Napisano 15 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Rozważasz zakup czy chcesz tylko pogadać? Bo dość różnych odpowiedzi bym udzielił zależnie od intencji założenia tematu. Chciałem porozmawiać ale według mnie temat do zamknięcia bo już wiem co chciałem się dowiedzieć, rzeczywiście może być tak jak napisał wcześniej użytkownik Chleje24na7 że pierwszy lepszy gość z łapanki poradzi sobie na 1x11 a jakiś inny gość na forum czy w internecie może mieć z tym problem, wszystkie te stwierdzenia o 1x11 że tylko dla pro można włożyć między bajki. Ponieważ jest o wiele rowerów dla amatorów z gorzej zestopniowanymi napędami niż jak mój (40,30,22 z kasetą 11-34t) są produkowane jeszcze rowery (do 2000zł) z wolnobiegami 14-28t to wtedy mowa o zakresie 1x11 nie ma racji bytu bo przejście na 1x11 i tak poprawia sytuacje pod wieloma względami jak np większy zakres,sztywna korba, czy 1kg gratów mniej do wożenia. Oczywiście jeżeli ktoś jest amatorem i chcę startować w maratonach to wtedy 1x11 rzeczywiście może być słabo, 2x11 z przednią przerzutką było by praktyczniejsze. Podstawową kwestią przy 1x11 jest dobór przedniego blatu oraz uwzględnienie terenu po jakim jeździmy, bo wiadomo że w góry żaden amator nie ujedzie na źle dobranym blacie czy nawet bez 2 blatów oraz własne umiejętności. A przede wszystkim trzeba wiedzieć czego oczekujesz od tego napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.