kidot Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Cześć Tak jak w temacie. Nowa rama musowo ją potraktować papierem ściernym na rantach i w środku główki czy zostawić tak jak jest. Jeśli chodzi o wbijanie to młotek deska i na smar tylko jest jedno ale...w górnej części główki ramy jest delikatne wgniecenie kurier pewnie potraktował paczkę nie zbyt ostrożnie .. czy nabije stery nie uszkadzając ramy ?.
kidot Napisano 14 Grudnia 2016 Autor Napisano 14 Grudnia 2016 pewnie by było lepiej tylko jestem taki ,że wszystko usiłuję zrobić sam... he he oby zawsze dobrze.
firefoks Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Długa śruba z nakrętką i 2 grube podkładki - oto cała praska U mnie góra weszła bez problemu młotkiem, dół był mniej dokładnie wykonany i musiałem użyć właśnie takiej prasy.
seraph Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Zdecydowanie kombinuj sobie prasę, bo jest dużo łatwiej i bezpieczniej - możesz delikatnie dokręcać i kontrolować jak siadają. Delikatne wgniecenie w aluminium? Jak to wygląda? Miejsca pod miski mają być idealnie gładkie.
gtb Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Tu http://mslonik.pl/rowery/technika/272-wciskanie-misek-sterowych-domowym-sposobem masz opisane krok po kroku jak zrobić praskę i jak za jej pomocą wcisnąć stery. Daj fotkę tego wgniecenia.
kidot Napisano 14 Grudnia 2016 Autor Napisano 14 Grudnia 2016 Nie miałem możliwości cyknąć fotki ale jak trzeba to zrobię to. Wgniecenie polega na tym ,że nie ma idealnego okręgu. W jednym miejscu od czoła ramy jest wgniot w główce 3-5 mm do środka.
gtb Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 3-5mm to niemałe wgniecenie , miska się nie wciśnie , a jak będziesz próbował na siłę to możesz uszkodzić główkę. Najlepiej zrób fotkę centralnie od góry aby można był to ocenić.
Tatanka Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Jeśli nie ma pęknięcia,to trzeba by to wgniecenie wyklepać przed wbiciem miski
Tatanka Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Wrzuć fotki jak pisał kolega GTB Edit. Już są
gtb Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Musisz to wyklepać jak zostało wspomniane, ale jeśli rama jest nowa to bym reklamował i żądał wymiany.
Tatanka Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Wyklepać lub odgiąć szczypcami.Najlepiej przez jakiś materiał aby jak najmniej uszkodzić lakier.Powinno się udać.Z reklamacją pewnie będzie problem.Zapewne sprzedający stwierdzi że trzeba było sprawdzić towar przy kurierze.No i niestety będzie miał rację.Ale spróbować trzeba
kidot Napisano 14 Grudnia 2016 Autor Napisano 14 Grudnia 2016 No właśnie gadałem ze sprzedawcą i nie ma problemu z reklamacją ale mówi ,że spokojnie mogę stery wcisnąć i nic nie powinno się stać. Ale nie jestem taki pewien więc zadałem pytanie na forum. A samymi sterami tego nie naprostuje wciskając ? czy lepiej najpierw główkę naprostować?. Szczerze mówiąc jak pomyślę o pakowaniu i odsyłaniu to mnie krew zalewa więc spróbuje sam.
Tatanka Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Stery ciężko wchodzą w prostą główkę,a co dopiero w pokrzywioną.Mając praskę może by się udało(chociaż wątpię),ale młotkiem i deską raczej zapomnij.Spore to wygięcie,lepiej wcześniej wyprostować.
gtb Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Ja bym nie kombinował tylko wymienił. Miska wchodzi na ciasno i musie wejść równo , przy takim zagnieceniu będzie wchodzić krzywo i coś musi puścić - najprędzej główka.
kidot Napisano 14 Grudnia 2016 Autor Napisano 14 Grudnia 2016 Spróbuję wcześniej naprostować a dopiero wcisnąć miski. I jeszcze jedno muszę tą nową główkę planować przelecieć jakimś papierem czy coś.??/
Tatanka Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Ja bym nie kombinował tylko wymienił. Jeśli sprzedający wyraża chęć wymiany ramy to chyba najlepsze rozwiązanie.kto wie co będzie się działo z główką po większym lub mniejszym przebiegu.Wtedy już może być problem ze zwrotem Ja nigdy nie planowałem
kidot Napisano 14 Grudnia 2016 Autor Napisano 14 Grudnia 2016 Niby jest na gwarancji przez dłuższy okres czasu. Panowie jutro spróbuje nabić te stery sam. Jak będzie jakaś lipa to odeśle i niech się dzieje wola nieba. Na razie dzięki odezwę się co i jak.
gtb Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 I jeszcze jedno muszę tą nową główkę planować przelecieć jakimś papierem czy coś.??/ Nic nie trzeba planować i "lecieć papierem" , ważne aby nie było wgniotki.
Tatanka Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Tylko że teraz odeślesz nową z uszkodzeniem powstałym w transporcie.A np.za rok zacznie się coś dziać z ramą i gwarant powie że Ty uszkodziłeś ramę
firefoks Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Ja bym w coś takiego nawet nie próbował wciskać sterów...
gtb Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 To jest najlepszy argument za wymianą : A np.za rok zacznie się coś dziać z ramą i gwarant powie że Ty uszkodziłeś ramę
Garlock Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Bieżnia sterów jest wprawdzie stalowa ale cienka. jak ją wciśniesz w taką główkę, to przestanie być okrągła tylko zrobi się jajowata. A to już może znacząco pogorszyć pracę sterów i skrócić ich żywotność (o ile główka wcześniej nie pęknie). Reklamuj póki możesz i nie kombinuj.
Mr_KJ Napisano 16 Grudnia 2016 Napisano 16 Grudnia 2016 Cześć w górnej części główki ramy jest delikatne wgniecenie kurier pewnie potraktował paczkę nie zbyt ostrożnie .. czy nabije stery nie uszkadzając ramy ?. Nic nie nabijesz przy takim zniekształceniu. Jeśli to aluminium to odsyłasz i czekasz na nową, ja po zdjęciu nie umiem ustalić materiału. Jeśli stal a jesteś bardzo zaparty to robisz tak: szukasz rury o średnicy prawie równej wewnętrznej średnicy główki ramy, obrabiasz jej koniec na półokrągło, smarujesz olejem, grafitem albo czymś na siarczku molibdenu, wkładasz od dołu a potem wbijasz młotkiem z obrotem po naście stopni po każdym strzale aż przejdziesz centymetr ponad górną miskę sterów. Potem bierzesz kij średnicy takiej jak rura i wybijasz rurę. Jeśli możesz zmierzyć i rura ramy nie ma odkształceń a tylko miska na stery to możesz ten krok pominąć. Bierzesz większą grubą rurę o średnicy zewn. równej wewnętrznej średnicy miski sterów i drugą o średnicy wewn. równej zewnętrznej średnicy mufy na stery, robisz dwa półkola w nich dziury na śruby i masz ścisk prostujący, podkładasz coś o grubości takiej jak rama z drugiej strony ścisku, śruba i nakrętka M10 8.8 albo nawet 10, zakładasz na ramę i skręcasz. Lakier na 99% się w tym miejscu uszkodzi, nawet oklejony taśmą. Proste? Odesłać ramę prostsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.