godzinilla Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Hej. Zasadnicze pytanie jest takie: czy każdy (większość) producentów (również OEMów) ma swój własny sposób mocowania bębenków do piast? Czy standardy te są wymienne/powtarzalne? Dajmy na to piasta z koła Giant P-XC2. 135 mm, oś QR. Misz masz technologiczny, bo: - od strony tarczy hamulcowej jest łożysko, - bębenek jest na kulkach (dwie bieżnie), zapadki są wewnątrz niego,- od strony napędowej również jest łożysko - opiera się wewnątrz nakrętki bębenka (jest wyprofilowana, aby dało się w niej osadzić łożysko), który jest zarazem zewnętrzną bieżnią bębenka. - bębenek od strony mocowania ma uszczelnienie, krawędź z wielowypustem, z którego wystaje nakrętka (rozmiar klucza - 11 sześciokątny), której nie da się wyciągnąć (raczej) ze środka, a gdy jest odkręcona można nią ruszać na boki. Nie mam zdjęcia swojej, ale wygląda to tak jak tutaj: http://www.gbcycles.co.uk/images/productoption/Trek-Bontrager-11-Speed-Freehub-Body-4394141445603874.jpg Czy taka budowa bębenka jest typowa dla piast o takiej samej budowie? Tzn. czy udało by mi się przykręcić inny bębenek z innej piasty, o którym bym wiedział, że jest na kulkach i również jest mocowany na wielowypust i nakrętkę? Na zdjęciach one wszystkie wyglądają podobnie, ale czy tak jest naprawdę?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.