Skocz do zawartości

[rama] Price xc lady-naprawa= nowy link


xander122

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Zastanawiam się nad zakupem takiej oto ramy : 

http://allegro.pl/szwajcarska-rama-full-price-full-an6-triple-butted-i6639465235.html

Jak widać rama nie jest kompletna.Nie posiada haka, łożysk, śrub, a przede wszystkim linka.

Jest tez pęknięcie na tylnych widełkach,ale to akurat dla mnie nie problem.

Moje pytanie do was to czy uda mi się dobrać link pod tą ramę?

Dodam ze fabrycznie ma ona 120 mm skoku a zależałoby mi na skoku 100 mm.

Podobny link ma Giant Anthem ze swoim Maestro.

Czy uda mi się zmieścić w kwocie 450 zł bez naprawy widełek?

Trudno znaleźć nawet sztywna ramę pod 155 cm wzrostu a co dopiero fulla.Ponadto rama ma sztywne osie i główkę taper.Zależy mi też na możliwych cięciach koszt dlatego zdecydowałem sie na koła 26".

Napisano

Wiem że trzeba niej poświęcić duzo czasu,ale problem w tym że ram XS jest naprawdę bardzo mało.Nie wspominając juz o takich "nowinkach" jak sztywna oś i poszerzana głowka.

Napisano

Powiem inaczej..... spawanie ..... damper, dobór reszty części też może nie być łatwy. Z moich doświadczeń 80% spawanych ram wylądowało na złomie (ponownie się złamały za spawem). Jeśli nie masz dostępu do oryginalnych elementów zastępczych (drogich) ja bym odpuścił. Nie masz połowy zawiechy....  ta rama nie jest warta flaszki (w tym stanie) Ciężko to będzie uruchomić. Musiałbyś wiedzieć kto produkuje ramę dla tej marki- znać dokładne wymiary wszystkich elementów w szczególności brakujących. Jak policzysz wszystkie koszty to okaże się że w 1 tys się nie zmieścisz- a istnieje ryzyko ponownego złamania pospawanego elementu jak i również innych (jakiś powód złamania- przeciążenie musiało być konkretne). 

Jakiej ramy szukasz- dla kogo??? jakie zastosowanie. 

 

Napisano

 

 

Liczyłem że ktoś wyjaśni mi jak wygląda sprawa ze zmianą skoku w ramie i pomoże dobrac odpowiedni link.

Wstawienie amora z mniejszym skokiem zmieni geometrię (zmieni się kąt główki) , dodatkowo obniży się suport. Dobranie linka bez znajomości dokładnych wymiarów oryginalnego będzie karkołomne , niewłaściwie dobrany spowoduje naprężenia co może doprowadzić do uszkodzenia ramy/dampera. Kolejny problem to brak śrub i tulei zawiasów i brak haka przerzutki (dobranie odpowiedniego to spore wyzwanie przy tak niszowej ramie , a nietypowe haki często kosztują tyle co ta rama).

Generalnie gra nie warta świeczki.

Napisano

Chyba wybiliście mi ten pomysł z głowy. Trochę sztuka dla sztuki.

Szukam ramy dla dziewczyny 155cm. 26" Raczej sztywna pod amorek 100mm. i bez piwotów.Wiadomo sztywna oś i głowka taper mile widziane.

Napisano

Rama warta tyle co 2kg złomu. Zobacz ile kosztuje oś, a gdzie reszta. Jedyna szansa dla niej to znalezienie drugiej kompletnej z np pęknięta główką. Wykonalne? Nie sądzę. 

 

Co chcesz zyskać sztywną osią? Dziewczyna 155cm, koła 26", bądźmy poważni. 

Napisano

Pewnie chce zyskać tyle co dzięki boost-owi w nowych rowerach.Nie piszę ze to wymóg tylko ze byłoby dobrze gdyby taka była,tym bardziej ze mam już na oku amortyzator pod taką oś.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Co chcesz zyskać sztywną osią? Dziewczyna 155cm, koła 26", bądźmy poważni.

Może dziewczyna waży ze 100 kg stąd postawione wymagania. Może autor podchodzi zdroworozsądkowo i chce iść z duchem czasu. Chociaż, to ostatnie do końca mając na uwadze wybór wielkości kół.

 

Też bym się nie pchał w tę ramę. Nie dość, że pęknięta, to na dodatek mocno wybrakowana.

Napisano

To by oznaczyło, że ze sportem raczej nie jest za pan brat :) Jak miała by zauważyć zalety (o ile jakieś w tym przypadku są) sztywnej ośki? 

 

Ja też kiedyś kupiłem ramę "do naprawy", ale z tą różnicą, że była kompletna plus jakieś dodatki. Finał był taki, że pospawać się nie udało, ale sprzedając damper i rasztę dodatków wyszedłem na plus. 

Tu wszystko co miało jakąkolwiek wartość już zostało sprzedane. 

Napisano

Po co dziewczynie boost.....sztywna oś dla koła 26" i taper????- to mocno zawęża poszukiwania. Złóż jej możliwie najlżejszy rower....chyba że ma być ostro katowany po górach. Masz jakieś części do budowy tego roweru???

 

Napisano

Boost to był tylko taki przyklad i nawet przez myśl mi to nie przeszło.

Pisałem, że byłoby dobrze gdyby była sztywna oś ale nie wymagam tego.Tym bardziej jesli miałbym dużo do tego dopłacać.

Mam na oku sida pod sztywną os i taper za 500 zł.

 

Napisano

Dzięki ale jesli już miałbym pakować sie w "nowe" koła to wybrałbym Accent peak lady, który jest ładniejszy ma taper i jest tańszy.

Celowo wybrałem 26 ze względu na ograniczony budżet. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...