Deeper Napisano 13 Grudnia 2016 Napisano 13 Grudnia 2016 Witam. Pytam, bo kompletnie nie znam tematu... Będę serwisował damper w giant trance 4 2015 i potrzebuję rady. Jaki olej mam wybrać do niego i ile go wlać? Damper: Giant air plus rebound link: https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-27dot5--4-2015
woojj Napisano 13 Grudnia 2016 Napisano 13 Grudnia 2016 Pytam, bo kompletnie nie znam tematu... to lepiej sie za to nie zabieraj ;-)))
Deeper Napisano 13 Grudnia 2016 Autor Napisano 13 Grudnia 2016 Muszę, bo słychać i czuć, że trzeba mu wymiany oleju . A z serwisem dam sobie radę. Może ktoś podać jakiś konkretny olej?
woojj Napisano 13 Grudnia 2016 Napisano 13 Grudnia 2016 A z serwisem dam sobie radę. robiłeś to już kiedykolwiek???? to nie jest takie proste jak przedni widelec ;-)) Musisz się do tego przygotować szczególnie przy pompowaniu komory oleju jest trochę gimnastyki.... ale próbuj ;-) Manuali w necie trochę jest.
Fonika Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Informacji o dedykowanym raczej nie ma się co spodziewać. Zazwyczaj 10w Silkolene RSF się sprawdza.
SovaLTD Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 robiłeś to już kiedykolwiek???? to nie jest takie proste jak przedni widelec ;-)) Musisz się do tego przygotować szczególnie przy pompowaniu komory oleju jest trochę gimnastyki.... ale próbuj ;-) Manuali w necie trochę jest. Nie przesadzaj. Ja nie miałem nigdy wcześniej styczności z damperami, a swojego serwisowałem już 3 razy, więc chyba nie jest to takie trudne. Co innego serwis samego tłumika FIT, ale podstawowa wymiana uszczelek i oleju to pikuś, nie wiem w czym widzisz takie trudności. Manual do mojego dampera. Co jest tam trudnego, wszystko pięknie pokazane krok po kroku, żadnej filozofii. http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=522#airsleevemaintenance
Deeper Napisano 15 Grudnia 2016 Autor Napisano 15 Grudnia 2016 Mam opis jak dokładnie zrobić serwis tego dampera nawet ze zdjęciami, jednak nie jest podane jaki olej był używany. Trochę logiki i wszystko da się zrobić samemu. Stawiam dopiero pierwsze kroki w rowerach full sus. a temat o olejach jest bardzo rozległy, więc pytam mądrzejszych. Dzięki za rady!
woojj Napisano 15 Grudnia 2016 Napisano 15 Grudnia 2016 podstawowa wymiana uszczelek i oleju to pikuś, nie wiem w czym widzisz takie trudności. nie mówię że się nie da- jedyna trudność to dopompowanie powietrza do komory olejowej - stąd piszę o przygotowaniu (specjalny nawiercony imbus+ igła) ....można podmienić ten zawór ;-))
Gość Napisano 15 Grudnia 2016 Napisano 15 Grudnia 2016 JA akurat zrozumialem Sovala, ze wymienia olej smarujacy i uszczelki z komory powietrznej, bo zrobienie IFP dla laika bez zapowietrzenia i prawidlowa wysokoscia krazka IFP to raczej rzecz bardzo trudna.
woojj Napisano 15 Grudnia 2016 Napisano 15 Grudnia 2016 smarowanie komory powietrznej i wymiana uszczelek to betka ;-))) ....ja rozumiem że jak ktoś pyta o olej do dampera to ma na myśli tłumik, dlatego moje wątpliwości czy sobie poradzi .
SovaLTD Napisano 15 Grudnia 2016 Napisano 15 Grudnia 2016 smarowanie komory powietrznej i wymiana uszczelek to betka ;-))) ....ja rozumiem że jak ktoś pyta o olej do dampera to ma na myśli tłumik, dlatego moje wątpliwości czy sobie poradzi To się chyba nie zrozumieliśmy i stąd zamieszanie Masz rację, jeśli ktoś nie ma doświadczenia z serwisowaniem tłumików raczej nie powinien się za to brać, ja przynajmniej bym się tego nie podjął. Autor nie sprecyzował co chcę robić ze swoim damperem - pełny serwis z tłumikiem, czy tylko wymianę uszczelek i oleju w komorze powietrznej.
Deeper Napisano 17 Grudnia 2016 Autor Napisano 17 Grudnia 2016 Pełny serwis raczej odpada skoro to takie skomplikowane. Problem jest taki że delikatnie trzeszczy podczas początkowego ugięcia, sprawia to wrażenie jakby się piasek dostał do środka... Myślę że to wina oleju, ale nie mam pewności. Ogólnie chodzi bezproblemowo od nowości. Możliwe że wymiana uszczelek i oleju w komorze powietrznej załatwi sprawę...?
Fonika Napisano 22 Grudnia 2016 Napisano 22 Grudnia 2016 Nie, damper jest pewnie zapowietrzony stąd te odgłosy. 2 sezony bez serwisu to dla dampera bardzo dużo, idealny sposób żeby go trochę zajechać. Zanieś/wyślij go do serwisu. Tylko pytaj wcześniej o cene z wymianą uszczelek w tłumiku bo niektóre mogą Ci za to zaśpiewać 300-400zł.
Deeper Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Napisano 23 Grudnia 2016 Spróbuję sam, muszę nabrać doświadczenia w tej materii, a że jest to jeden z najtańszych damperów i pewnie jest wart tyle co serwis... to zawsze mogę sobie kupić nowy i lepszy jak zepsuję . Dzięki!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.