Skocz do zawartości

[Damper] Jaki olej do dampera?


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

robiłeś to już kiedykolwiek???? to nie jest takie proste jak przedni widelec ;-)) Musisz się do tego przygotować szczególnie przy pompowaniu komory oleju jest trochę gimnastyki.... ale próbuj ;-) Manuali w necie trochę jest.

 

Nie przesadzaj. Ja nie miałem nigdy wcześniej styczności z damperami, a swojego serwisowałem już 3 razy, więc chyba nie jest to takie trudne. Co innego serwis samego tłumika FIT, ale podstawowa wymiana uszczelek i oleju to pikuś, nie wiem w czym widzisz takie trudności.

 

Manual do mojego dampera. Co jest tam trudnego, wszystko pięknie pokazane krok po kroku, żadnej filozofii. 

 

http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=522#airsleevemaintenance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam opis jak dokładnie zrobić serwis tego dampera nawet ze zdjęciami, jednak nie jest podane jaki olej był używany. Trochę logiki i wszystko da się zrobić samemu. Stawiam dopiero pierwsze kroki w rowerach full sus. a temat o olejach jest bardzo rozległy, więc pytam mądrzejszych. Dzięki za rady! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

podstawowa wymiana uszczelek i oleju to pikuś, nie wiem w czym widzisz takie trudności.
nie mówię że się nie da- jedyna trudność to dopompowanie powietrza do komory olejowej - stąd piszę o przygotowaniu (specjalny nawiercony imbus+ igła) ....można podmienić ten zawór ;-))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA akurat zrozumialem Sovala, ze wymienia olej smarujacy i uszczelki z komory powietrznej, bo zrobienie IFP dla laika bez zapowietrzenia i prawidlowa wysokoscia krazka IFP to raczej rzecz bardzo trudna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

smarowanie komory powietrznej i wymiana uszczelek to betka ;-))) ....ja rozumiem że jak ktoś pyta o olej do dampera to ma na myśli tłumik, dlatego moje wątpliwości czy sobie poradzi

 

To się chyba nie zrozumieliśmy i stąd zamieszanie :) Masz rację, jeśli ktoś nie ma doświadczenia z serwisowaniem tłumików raczej nie powinien się za to brać, ja przynajmniej bym się tego nie podjął. Autor nie sprecyzował co chcę robić ze swoim damperem - pełny serwis z tłumikiem, czy tylko wymianę uszczelek i oleju w komorze powietrznej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełny serwis raczej odpada skoro to takie skomplikowane. Problem jest taki że delikatnie trzeszczy podczas początkowego ugięcia, sprawia to wrażenie jakby się piasek dostał do środka... Myślę że to wina oleju, ale nie mam pewności. Ogólnie chodzi bezproblemowo od nowości. Możliwe że wymiana uszczelek i oleju w komorze powietrznej załatwi sprawę...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, damper jest pewnie zapowietrzony stąd te odgłosy. 2 sezony bez serwisu to dla dampera bardzo dużo, idealny sposób żeby go trochę zajechać.

Zanieś/wyślij go do serwisu. Tylko pytaj wcześniej o cene z wymianą uszczelek w tłumiku bo niektóre mogą Ci za to zaśpiewać 300-400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...