Wojtas0110 Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 Witajcie, mam drugi problem z serii "składam swój pierwszy rower". Aktualnie posiadam seryjnego KTM na 27.5 calowych kołach. Kierownica ma szerokość 68 cm. gdzie uważam, że jest to przesada. Czy mogę pozwolić sobie na nieco węższą kierownicę do kół 29"? Ewentualnie z jakimi "problemami" może to się wiązać? Typu "nerwowy skręt" itd. Myślę nad 64 cm., raczej niemniej.
WonszRzeczny Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 640mm w 29er to chyba stanowczo za mało, osobiście mam 680mm i myślę nad czymś szerszym ale jeżdżę po górach stąd może taka chęć zmiany u mnie
gtb Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 W teorii szeroka kiera daje stabilność i większą kontrolę nad rowerem , węższa jak wspomniałeś bardziej "nerwowe" zachowanie (szersza kierownica = krótszy mostek). Tak naprawdę wszystko zależy od indywidualnych preferencji i najważniejsze aby tobie było wygodnie (sam na kole 27,5 mam kiere 580 - tak mi pasuje) . W wyborze kierownicy nie ma złotego środka na jej szerokość i kąty gięcia , to jest tak indywidualna sprawa jak dobór odpowiedniego siodełka (co dla jednego dobre jest zupełnie nie odpowiednie dla drugiego)..
Quell Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 700-720mm to już raczej standard jeżeli chodzi o 29er mtb,jeżeli wykorzystuje się go zgodnie z przeznaczeniem. Jeżeli będzie to 29er do dojazdu do pracy po ścieżce rowerowej ,to i te 640mm wystarczy. Osobiście nie wyobrażam sobie takiej kiery na takim kole,620mm to mam na 26'
DARX667 Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 29er? Jeśli chodzi o mnie to nie mniej jak 700mm, takie moje zdanie.
fundil Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 To też zależy od wzrostu i długości rąk. Jak ktoś nie jest wysoki to tak 720-730 może być za szeroka, cierpią wtedy nadgarstki. Ja ma 180cm wzrostu i strasznie długie ręce kiere miałem 750mm i skróciłem do 730mm. Tak więc lepiej sobie pojeździć i po troszku skracać.
modrzew Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 720mm to ja mam w 26erze i w sumie można by tak długo pisać Jak ktoś z metra cięty albo lubi wąsko i już, to nie ma co na siłę ciągnąć do szerszych, bo to tylko takie teoretyczne założenie że większe koło = większy potrzebny „lewar”, bez patrzenia się na pozostałe zmienne. IMHO bardziej będzie to zależeć od tego jak wykorzystywany jest rower i osobistych preferencji. Tak czy siak wziąłbym szerszą, bo a nuż się spodoba, i ewentualnie docinał.
kinder85 Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 A co ma wielkość koła do szerokości kierownicy ? Tak jak już wcześniej pisano, zależy od zastosowania i indywidualnych preferencji ale myślę że rozmiar koła nie ma tu znaczenia. Ja mam 700mm ale chyba skrócę
Lumperator Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 To też zależy od wzrostu i długości rąk. Jak ktoś nie jest wysoki to tak 720-730 może być za szeroka, cierpią wtedy nadgarstki. Można wybrać kierę z mocniejszym gięciem w tył np. 9, 12 st. Salsa stosuje nawet 17 stopni.
modrzew Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 A co ma wielkość koła do szerokości kierownicy ? To, że jak stały się standardem w 29erach to tłumaczono to hasłem, że potrzeba większej dźwigni do lepszego manewrowania przy większym kole
grande1970 Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 mi jest wygodnie w terenie na 640, testowałem 700 ale mi nie spasiła a wzrostu stabilności nie zauważyłem. Dobór kierownicy to indywidualne podejście.
montell81 Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 Witajcie, mam drugi problem z serii "składam swój pierwszy rower". Aktualnie posiadam seryjnego KTM na 27.5 calowych kołach. Kierownica ma szerokość 68 cm. gdzie uważam, że jest to przesada. Czy mogę pozwolić sobie na nieco węższą kierownicę do kół 29"? Ewentualnie z jakimi "problemami" może to się wiązać? Typu "nerwowy skręt" itd. Myślę nad 64 cm., raczej niemniej. Wąskie kierownice też skręcają.Kup 680 i skracaj w miarę potrzeb. Sugeruj sie wlaśnymi odczuciami a nie standardami wciskanymi przez producentów. Jeden lubi 720mm wiosło, a drugi 580mm i rogi. Uważam, że kiedyś trend na szerokie kierownice się odwróci. Pojawią się nowe testy, że krótka daje ileś tam % więcej czegoś tam. Sprzedaż nowych części musi się kręcić.
firefoks Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 Ja składam 29-era i dałem kierę 60 cm... Jak rzyć?
ors Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 Ja też uważam, że najważniejsze są indywidualne preferencje. Aktualnie mam rowery 26, 28 i 29 a w nich kierownice 700, 700 I 710 milimetrów. 2 z nich z rogami a do trzeciej też kupię rogi. W 26 zaczynałem od 540 mm i jeździło się dobrze, ale po kupnie roweru z 700 mm przekonałem się do szerszych. Dobrym wyjściem będzie w miarę szeroka z możliwością dużego zwężenia i testy Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Ziemko Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 Od lat jeździłem z kierowcą 680 i w 29er była to bardzo optymalna szerokość. Obecnie mam 720 ale specjalne mi nie leży (ale też nie przeszkadza). Zresztą to nie problem przesunąć wszelkie manetki, klamki, chwyty do środka i sprawdzić jak się jeździ a potem uciąć nadwyżkę.
beskid Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 Trend na zbyt szeroką kierę chyba już minął ale bez przesady, że będzie można wciskać kit, że z wąską będzie lepiej. Fizyki nie da się oszukać. Decyduje co zostało napisane zastosowanie roweru tego czy innego.
Rulez Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 Oczywiście każdy powinien używać kiery jaka mu pasuje, tylko niech nikt nie wciska ciemnot, że dziki szerszej kierze nie można łatwiej utrzymać roweru w ryzach.
Quell Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 tylko niech nikt nie wciska ciemnot, że dziki szerszej kierze nie można łatwiej utrzymać roweru w ryzach. I tu jest podsumowanie dyskusji.
firefoks Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 Ja kupiłem 600 mm bo była w promocji No i waży 180 g. Do ścigania po leśnych singlach za szeroka też niedobra i na wąskiej pozycja bardziej aero.
Lumperator Napisano 12 Grudnia 2016 Napisano 12 Grudnia 2016 Obecna koncepcja nowoczesnych ram XC idzie w kierunku ułatwiającym zjazd (kąt główki poniżej 70 st.). Szersza kiera łagodzi nerwowość na na wertepach, zjazdach, a nawet podjazdach.
michalANANAS Napisano 12 Grudnia 2016 Napisano 12 Grudnia 2016 No chyba na stabilność i szybkość reakcji to z mechaniki mnie uczono jeszcze w szkole sredniej mostek ma największy wpływ im krótszy tym można powiedzieć szybciej reaguje chociaż z szybkością to niewiele ma wspólnego. Przełożenie zmniejszające jest najmniejsze. Kierownica 680 nie wiecej bo ręce zaczynają bolec ale to już sprawa użytkownika kupuj tak jak ja długa na maks i docinaj ja dojechałem do 680 tapniete z telefonu
Lumperator Napisano 13 Grudnia 2016 Napisano 13 Grudnia 2016 Nie zrozumiałeś mojej myśli. Z szerszą kierą można znacznie łatwiej opanować wybicie koła z trakcji. W tym sensie znika nerwowość. Kwestia rozmiaru koła do szerokości kierownicy to sprawa drugorzędna.
Ziemko Napisano 13 Grudnia 2016 Napisano 13 Grudnia 2016 No chyba na stabilność i szybkość reakcji to z mechaniki mnie uczono jeszcze w szkole sredniej mostek ma największy wpływ im krótszy tym można powiedzieć szybciej reaguje chociaż z szybkością to niewiele ma wspólnego. Przełożenie zmniejszające jest najmniejsze. Kierownica 680 nie wiecej bo ręce zaczynają bolec ale to już sprawa użytkownika kupuj tak jak ja długa na maks i docinaj ja dojechałem do 680 tapniete z telefonu Tak ale zauważ że wraz z długością mostka zmienia się też szerokość kierownicy. Szersze kierownice posiadają też rowery z większym skoku a tym samym wyżej położoną główką ramy. To wszystko musi być zbalansowane.
Ziemko Napisano 13 Grudnia 2016 Napisano 13 Grudnia 2016 No chyba na stabilność i szybkość reakcji to z mechaniki mnie uczono jeszcze w szkole sredniej mostek ma największy wpływ im krótszy tym można powiedzieć szybciej reaguje chociaż z szybkością to niewiele ma wspólnego. Przełożenie zmniejszające jest najmniejsze. Kierownica 680 nie wiecej bo ręce zaczynają bolec ale to już sprawa użytkownika kupuj tak jak ja długa na maks i docinaj ja dojechałem do 680 tapniete z telefonu Tak ale zauważ że wraz z długością mostka zmienia się też szerokość kierownicy. Szersze kierownice posiadają też rowery z większym skoku a tym samym wyżej położoną główką ramy. To wszystko musi być zbalansowane.
AkadaemiaStolarstwa Napisano 13 Grudnia 2016 Napisano 13 Grudnia 2016 Dłuższa kierownica = dłuższa dźwignia = mniejsze obciążenie potrzebne do skrętu koła = większa siła potrzebna do wyrwania jej z ręki. Stailność dłuższych kier docenia się gdy uderzy się rozpędzonym kołem w korzeń pod kątem, albo kamień. Oczywiście im ktoś ma więcej pary w łapach tym jest to dla niego mniej zauważalne Co długości, z zakupionym rowerem miałem 72cm, ale bolały nadgarstki i bałem się ciągle że o coś zaczepie, czy to w ruchu ulicznym czy w peletonie. Skróciłem bez żalu do 68cm i jest ok. Jedynie na wypadzie w Rychleby brakowało mi tych cm, i podejrzewam że odrobinę by odciążyły ręce. Dla mnie osobiście im trudniejszy teren tym szerszy chwyt. Do aero to kładę dłonie na korpusie klamek od hamulca albo na półkach od amora na asfaltowych dojazdach. Zawsze łatwiej po przymiarkach przyciąć za długą niż w druga stronę. Kwestia rozmiaru koła do szerokości kierownicy to sprawa drugorzędna. Koło to też dźwignia wzajemny stosunek ich długości wpływa na przełożenie siły.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.