kishoth Napisano 9 Grudnia 2016 Napisano 9 Grudnia 2016 Witam, Muszę zakupić nowe koła i mam do kupienia taki oto komplet kół szosowych: Piasty: Shimano 105 5800Obręcze: ALEXRIMS DA22 Szprychy: CN Spoke 2.0/1.8/2.0Nyple: SAPIM Polyax zaplot x3, ilość szprych 32 I najważniejsze pytanie - czy te koła obsłużą moją wagę? Mam 200 cm wzrostu i mniej więcej 105 kg wagi (być może będzie to kilka kg nawet na plus pewnikiem w sezonie zejdę do 100 kg - nie dbam specjalnie o linię więc zakładam że 105 kg to będzie minimum). Czy te koła są warte uwagi? Jeżdżę tylko po asfalcie (czasami jakiś szuter się trafi, ale sporadycznie), asfalty w miarę w dobrym stanie ale wiadomo jak z nimi jest. Czy szukać czegoś bardziej pancernego na 36 szprych? Pozdr.
kishoth Napisano 9 Grudnia 2016 Autor Napisano 9 Grudnia 2016 Niestety nie mam pojęcia. Pozdr. edit: w wyszukiwarce znalazło je jako aluminiowe.
woojj Napisano 9 Grudnia 2016 Napisano 9 Grudnia 2016 Te koła są już złożone.... Sapim polyax nie jest jednoznaczne z alu ;-))) http://velo.pl/czesci/szprychy-i-nyple/sapim/nyple-polyax
kishoth Napisano 9 Grudnia 2016 Autor Napisano 9 Grudnia 2016 Tak koła są już złożone, tak jak pisałem nyple nie wiem czy mosiężne czy nie i podałem to co mi w wyszukiwarce wyrzuciło. Pozdr. Ktoś? coś?
Arni220 Napisano 9 Grudnia 2016 Napisano 9 Grudnia 2016 To dopytaj, bo to raczej jedyne zastrzeżenie.
kishoth Napisano 11 Grudnia 2016 Autor Napisano 11 Grudnia 2016 Piasty 105 5800 -są w opisie a co jeśli nyple są aluminiowe? Raczej się w to nie bawić? Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
woojj Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 Powiem może trochę przekornie.... ale alu niple są dla piórkowych ścigantów. W szosowych kołach postawiłbym na piasty na maszynowych łożyskach- o wiele lżej się toczą. Np: http://velo.pl/czesci/piasty/accent/race-road masz fajne piasty z mocnym bębenkiem.... takie obręcze http://velo.pl/czesci/obrecze/accent/roadster i szprychy Sapim Race + mosiężne nyple.... To moja propozycja solidnych kół
Arni220 Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 Niekoniecznie do piórkowej o ile 94kg taką nie nazywamy. Mam 3 komplety kół na alu nyplach i nic się nie dzieje. Warunek - dobrze zaplecione koła, a nie partactwo. Tym niemniej do 105kg chyba bym się też nie zdecydował.
kishoth Napisano 11 Grudnia 2016 Autor Napisano 11 Grudnia 2016 Czyli jednak szukać czegoś na 36 szprych? Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
Arni220 Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 36 na 105kg nie są koniecznością moim zdaniem, te 32/32 powinny wystarczyć. 36 to już pod jakiś sakwing podchodzi. Dopytaj tylko o nyple by były mosiężne (pewnie są)
kishoth Napisano 11 Grudnia 2016 Autor Napisano 11 Grudnia 2016 A jeżeli nie są to co wtedy? Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
Arni220 Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 Szukać z? A nie lepiej poskładać u jakiegoś kołodzieja? Jeszcze obręcz, trochę wąska jak na dzisiejsze standardy, bo raptem 14mm w środku. Do takiej wagi będziesz zakładał opony minimum 25mm, a więc przydało by się chociaż 15mm, a jeszcze lepiej 17mm.
kishoth Napisano 11 Grudnia 2016 Autor Napisano 11 Grudnia 2016 Maksymalnie 28C w tej chwili jeżdżę na 23C a czy lepiej poskładać u kołodzieja? Być może tak ale jakoś wolałbym już kupić gotowe Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
Arni220 Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 Odczujesz różnicę przesiadając się na 25 oponę, tu nie ma wątpliwości, na takie kilogramy to nawet 27mm nie byłoby przesadą. 14mm obręczy nie jest złe, ale czasy się zmieniają i jak już wydawać kasę to zgodnie z trendami. Używki koła to zawsze ryzyko, nie znamy stanu konusów, naciągu szprych, wytarcia powierzchni hamujących obręczy. Kołodziej zbuduje ci takie koła w tydzień, czy to tak odległy czas? Już tym pisaniem straciłeś 2 dni
kishoth Napisano 11 Grudnia 2016 Autor Napisano 11 Grudnia 2016 Jeździłem na gumach 28C z rowerem który kupiłem były 23C a jakie są trendy w takim razie? Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka Czas akuratnie nie jest tutaj wyznacznikiem do wiosny nie zamierzam jeździć te koła podobno przejechane raptem 1000 i wyglądają na nie zużyte Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
Arni220 Napisano 11 Grudnia 2016 Napisano 11 Grudnia 2016 takie jak napisałem, obręcze minimum 15mm, a większość już szuka i zakłada nawet 17/18mm. Do tego opony 25 to standard, który dla twojej wagi powinien być normą. Opony 23mm stosują zawodnicy wagi lekkiej, do ITT czy Tri. W codziennej jeździe i do ścigania zakłada się 25, a nawet 27/28mm. Musisz jednak wiedzieć, czy takie gumy wejdą ci w ramę i widełki. Pierwszy przykład z brzegu: http://www.zipp.com/wheels/404-firestrike----carbon-clincher-limited/# i mamy 17,25mm w kołach wyczynowych. Campa/Fulcrum wypuszcza już koła z obręczami 17C do szosy, to jest norma. A co daje szersza obręcz i opona było już wielokrotnie napisane.
kishoth Napisano 11 Grudnia 2016 Autor Napisano 11 Grudnia 2016 Tego wlasnie nie jestem pewien z gumami ale do wiosny mam czas żeby sprawdzić a z obreczami mi dałeś do myślenia... Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
kishoth Napisano 12 Grudnia 2016 Autor Napisano 12 Grudnia 2016 Dzięki wszystkim za odpowiedzi zdecydowałem się na te koła - pożyjemy (pojeździmy ) zobaczymy. Nyple ma mosiężne więc tutaj jest chociaż plus. W tej kategorii cenowej to raczej nic lepszego nie udałoby mi się kupić (moim następnym pomysłem było kupno kół rodi stylus na novatec-ach ważące 2200 gramy, więc masa dla tych kół na pewno na plus). Nie przymierzam jeździć na tych kołach dłużej niż kilka sezonów. Pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.