Skocz do zawartości

[amortyzator]Spocony Bomber


AdaskoKross

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć otóż mam pewien problem. 

 

Jak w temacie. Poci mi się bomber ( all mountain( III?) 2006 ). Dla ułatwienia weryfikacji 140-150mm, brak blokad ,  dwie komory powietrza + sprężyna i regulacja odbicia ,czarne golenie , oraz oś 9mm

 

Z początku zaczęła pocić się prawa goleń , więc postanowiłem napompować powietrza do właśnie tej komory ( gdzie był wyciek) , z drugiej zaś komory spuściłem powietrze ( tam gdzie sprężyna) czy cieśninie w komorze mogłoby mieć wpływ na wycieki ? Marzoszek dość sporo lata i amortyzuje 75kg z wyskoków 2m na flacie może i to ma wpływ , mianowicie gwałtowne lądowanie = podbicie oleju i wyciek ? Co wy na to. 

 

Drugie Pytanie to czy jakimś cudem ktoś  ma wiadomości na temat uszczelek do tego bombera... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, serwisuje go... Co za pytanie :-) Wicha znam , jednak z serwisem amortyzatora z tak prostą budową nie miałem problemu . Mam go około 6 mies Olej zmieniałem zaraz po zakupie , olej był świeży ale zalałem go castrolem do widelców motocyklowych . Czy ślizgi do wymiany ? Nie widzę różnic w anodzie , może sam dół , jednak jak na 10 lat to i tak jest w porządku , nawet luz jest niemal niezauważalny. Generalnie poszukam uszczelek właśnie tutaj ''Uszczelki są dostępne u Gregorio.'' Dzięki bardzo . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z oryginalnymi uszczelkami uważaj bo w Gregorio mylą uszczelki, już mi z 2 razy wysłali nie te co trzeba i do starych modeli nie zawsze mają niestety, bo już tego od lat nie ma w produkcji. W razie czego szukaj zamienników olejowych Ari/Ariete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ! Dobre info . Na bombie polatam z dwa sezony i jakiegoś 160 wezmę . Albo marzocha 55 albo  sektora/pika . Po wypadku musiałem kupić amorka więc trafiłem na bombera za 450 zł . '' Nie cieknie , stan bardzo dobry'' jednak po tygodniu wycieki i co najlepsze były ponadrywane gwinty od hebla . Tak więc , wszędzie trzeba uważać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pytanie, normalne :P Z opisu w pierwszym poście wynika, że masz go od 2006.


Tak, serwisuje go... Co za pytanie :-) Wicha znam , jednak z serwisem amortyzatora z tak prostą budową nie miałem problemu . Mam go około 6 mies Olej zmieniałem zaraz po zakupie , olej był świeży ale zalałem go castrolem do widelców motocyklowych . Czy ślizgi do wymiany ? Nie widzę różnic w anodzie , może sam dół , jednak jak na 10 lat to i tak jest w porządku , nawet luz jest niemal niezauważalny. Generalnie poszukam uszczelek właśnie tutaj ''Uszczelki są dostępne u Gregorio.'' Dzięki bardzo . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Potwierdzam uszczelki olejowe Ariette jako zamienniki do bomberów.

Już kilka widelców wyszło z mojego serwisu właśnie z tymi uszczelkami. Z oryginałami miałem raz problem - w sierpniu miałem Super T na warsztacie. Uszczelki kupione u dystrybutora. Po tygodniu zwrot - widelec cieknie. Okazało się że w olejowej pokruszyła się warga zbierająca. Wymieniłem na ariette(klient życzył sobie wymianę jednej). Po dwóch tygodniach posypała się druga uszczelka. Znów wymiana i od tego czasu jest spokój. Nie wiem jak potoczyła się sprawa zwrotów itd. Z gregorio to jest tak że albo nie mają albo mają ale stare leżaki.

Z mojego doświadczenia - uszczelki kurzowe w Marcokach były niezwykle trwałe i jeśli co jakiś czas potraktujesz je silikonem w sprayu to pożyją bardzo długo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie mam jak sprawdzić teorii z różnicą ciśnienia , bo posypała mi się pompka do widła. Tak jak wspominałem rozważam problem w tym , że wyciek następuje w chwili braku powietrza w goleni. Jako , że mam dwie komory jedna napompowana druga nie ( bo sprężyna ) wyciek jest właśnie tam gdzie brak powietrza. Skąd to założenie? Otóż prawa goleń nie była do końca szczelna i bardzo powoli schodziło powietrze spod korka(do 10/20psi około 4-5dni z 80psi) . Gdy całkowicie zeszło nagle pojawił się wyciek potem zmieniłem kolejność napompowania. Uszczelniłem gwint , powietrze trzyma o dziwo olej nie pojawia się (w bardzo małym stopniu) natomiast tam gdzie powietrza brakuje , olej wycieka do stopnia takiego , ze spływa po goleni dolnych aż do klocków,gdzie przy napompowanej komorze właściwie nie widywałem tego problemu.Wyciek pojawia się zazwyczaj po lądowaniu gdy to olej zmienia poziom. Co myślicie konkretnie o tym. Uszczelki tak czy inaczej wymienić muszę , bo przy tym wieku jak się dba tak się ma. Rozumiem , że 

 

uszczelki olejowe Ariette
mogę z czystym sumieniem brać .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się stworzyć pompkę do widła za pośrednictwem węża od pompki od amortyzatora, węża ogrodowego i kompresora :D nabiłem po 40/50 psioszek na komorę lewa troszkę puszcza olej jednak nie jest to w takim stopniu jak wcześniej. Czyżby ciśnienie w komorze uszczelniało uszczelkę ? Jak to możliwe.Zamiast uszczelek(bo wydają się być w stanie dobry+) chyba zakupię gąbki olejowe na uszczelki , bo smar stały szybko coś .. znika .. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień chłopie te uszczelki bo pewnie mają z 6-8 lat i nie trzymają. Gdybyś je zmienił choć raz nie było by problemu. W marcokach jest podwójne uszczelnienie- zimer+kurzowa. Jak widać olej na lagach to znak że trza to zrobić i nie oszczędzać. Marcoki też trzeba serwisować :-)) 

Komory powietrzne w marcokach były z jednej strony ograniczone korkiem z wentylem (góra) a na dole była to powierzchnia oleju. Pompując amor nieco podnosisz ciśnienie samego oleju a ten naciska bezpośrednio na wargi uszczelki. To tak jak z tłoczkiem w klamce hamulcowej. Masz tylko iluzoryczną poprawę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pompując amor nieco podnosisz ciśnienie samego oleju a ten naciska bezpośrednio na wargi uszczelki.
Idealnie. Chętnie bym te uszczelki zakupił lecz koledzy i koleżanka wyżej informują , że nie raz jest hymm.. problem z wysyłką tych właściwych uszczelek.Więc nieco pewności brakuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...