macko_mtb Napisano 5 Grudnia 2016 Napisano 5 Grudnia 2016 Yo, wlasnie zamontowalem 10 biegowa kasete od sunrace'a mx3 o zabkach 11 do 42 do tego shimano zee z krotkim wozkiem i yyy nie powala mnie to, jakies szorowania sa przy zmianie biegow mimo regulacji ale problem najwiekszy to nie moznosc wrzucenia lancucha na najwiksza koronke 42 t. Gorne kolko wozka jest za blisko koronki a srube regulacyjna wkrecilem na maxa. Wie ktos moze gdzie znajde dluzsza srube - teraz to chyba jest 4mm x 20mm?
GrzesPL Napisano 5 Grudnia 2016 Napisano 5 Grudnia 2016 Dobry wieczór Wydaje mi się, że zbyt mała pojemność przerzutki. Z opisów wynika, że krótki wózek obsługuje kasety 11-36.
Tatanka Napisano 5 Grudnia 2016 Napisano 5 Grudnia 2016 Zee w miarę bezproblemowo obsługuje 40t. Przy 42t pomaga wymiana śrubki regulacyjnej na dłuższą.Dostępne w marketach budowlanych
macko_mtb Napisano 5 Grudnia 2016 Autor Napisano 5 Grudnia 2016 Wydaje mi się, że zbyt mała pojemność przerzutki. Z opisów wynika, że krótki wózek obsługuje kasety 11-36. zgadza się, tak jest wg instrukcji ale chwila youtubowania i widziałem, że ludzie żenią shimano zee z 11-42 t gdzie największa koronka jest od OneUpa albo Wolftootha. Coś mi mignęło, że ziomal właśnie wspominał o dłuższej śrubce. PS. Wogóle jakie macie wrażenia z jazdy na 1x10 z kasetą 11-42t + np 30 t narrow wide'a z przodu? Na sucho na stojaku przy skróconym łańcuchu powiem, że nie ma szału i d***py nie urywa. Może to też kwestia, że wszystko jest nie dotarte ze sobą :/
rambolbambol Napisano 6 Grudnia 2016 Napisano 6 Grudnia 2016 Zee nie ogarnia koronki 42z. Jak dasz dłuższą śrubę to przestanie ogarniać małe koronki z zadowalającą jakością. 11-40 to maksimum.
Welniak Napisano 6 Grudnia 2016 Napisano 6 Grudnia 2016 ZEE nie jest pod 42T. I to nie jest kwestia długości wózka. KAŻDA przerzutka SHIMANO DYNA-SYS 10sp będzie upośledzona na koronkach 40T i większych. Dzieje się tak dlatego, że górne kółko znajduje się w osi obrotu wózka a same przerzutki mają za mały skos pantografu. Dłuższa śruba na nie wiele się zda. Owszem, będzie to działać, ale jakość pracy pozostawi sporo do życzenia. Od największej koronki do połowy kasety będzie w miarę, ale im niżej to tylko gorzej. Kółko będzie zbyt oddalone od koronek.
macko_mtb Napisano 6 Grudnia 2016 Autor Napisano 6 Grudnia 2016 ZEE nie jest pod 42T. I to nie jest kwestia długości wózka. KAŻDA przerzutka SHIMANO DYNA-SYS 10sp będzie upośledzona na koronkach 40T i większych. Dzieje się tak dlatego, że górne kółko znajduje się w osi obrotu wózka a same przerzutki mają za mały skos pantografu. Dłuższa śruba na nie wiele się zda. Owszem, będzie to działać, ale jakość pracy pozostawi sporo do życzenia. Od największej koronki do połowy kasety będzie w miarę, ale im niżej to tylko gorzej. Kółko będzie zbyt oddalone od koronek. No już nie ma szału w pracy na stojaku w zakresie 11 t do 8 biegu. To może inaczej co polecasz pod ZEE - chodzi mi o kasetę 10rz powiedzmy o rozpiętości jaką zaleca ZEE czyli 11-36t?
Welniak Napisano 6 Grudnia 2016 Napisano 6 Grudnia 2016 Lepiej już zamiast nowej kasety kupić przerzutkę 11sp. Tam kółko oddalone jest od osi obrotu i problem nie występuje. Działają z manetkami 10sp.
macko_mtb Napisano 6 Grudnia 2016 Autor Napisano 6 Grudnia 2016 Lepiej już zamiast nowej kasety kupić przerzutkę 11sp. Tam kółko oddalone jest od osi obrotu i problem nie występuje. Działają z manetkami 10sp. Mozesz coś polecić konkretnego?
Welniak Napisano 6 Grudnia 2016 Napisano 6 Grudnia 2016 Shimano SLX RD-M7000. Długość wózka zależna od tego jakie tarcze masz na korbie.
macko_mtb Napisano 6 Grudnia 2016 Autor Napisano 6 Grudnia 2016 Shimano SLX RD-M7000. Długość wózka zależna od tego jakie tarcze masz na korbie. na blacie mam 30t narrowa ale gdy nóżka się wyrobi to przesiądę się na 32 kiełki. To się nada: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/tylne-przerzutki-rowerowe/mtb-trekking/p,przerzutka-tylna-slx-rd-m7000-shadow-11rz-gs-shimano,622123.html?_pli=22957a ?
modrzew Napisano 7 Grudnia 2016 Napisano 7 Grudnia 2016 Shimano SLX RD-M7000. Długość wózka zależna od tego jakie tarcze masz na korbie. O ile się nie mylę, to m7000 pod 11s ma tylko średni wózek, a m7000 z długim wózkiem jest pod 10s, czyli będzie nielepsza niż każda inna pod 10s. Ot taka mała zmyłka Szimano, że nazwali oba modele tak samo
rambolbambol Napisano 7 Grudnia 2016 Napisano 7 Grudnia 2016 SLX RD-M7000 ze średnim wózkiem ogrania zarówno 11rz , jak i 10rz. Jak mi coś zmiele moje ZEE, to będzie to moja następna przerzutka.
macko_mtb Napisano 7 Grudnia 2016 Autor Napisano 7 Grudnia 2016 SLX RD-M7000 ze średnim wózkiem ogrania zarówno 11rz , jak i 10rz. Jak mi coś zmiele moje ZEE, to będzie to moja następna przerzutka. No zamawiam tego slxa 11 speedowego - nie ma co isc w polsrodki Bądź RADR cage od one-up To wogole jest dostepne dla zwyklych smiertelnikow w polsce?
Chleje24na7 Napisano 7 Grudnia 2016 Napisano 7 Grudnia 2016 Nie wiem, ale to też rozwiązanie. Chociaż przy obecnej cenie dolara...
macko_mtb Napisano 30 Grudnia 2016 Autor Napisano 30 Grudnia 2016 Shimano SLX RD-M7000 to 11 biegowe zakupione, zamontowane i muszę przyznać że dużo fajniej to chodzi chociaż do ideału pracy jaką miałem na 9 biegowej kasecie to jeszcze brakuje (problemy są na tych 2 ostatnich koronkach z uwagi na duży przekos, ale artykuły w sieci ostrzegały że trzeba się z tym pogodzić). Tak czy siak jest lepiej, z przodu mam banlessa 30t i zastanawiam się teraz czy z uwagi na to że rozmiary koronek z tyłu są inne mimo że zaczynają się od 11t to czy te 30 zębów z przodu to nie będzie za mało czy nie lepiej czasem od razu uderzyć w 32t. Noga się powinna i tak wyrobić a na zawodach z drugiej strony to jednak 90% trasy jedzie się na koronce > 11 zębów. Jakie macie tutaj pomysły?
Arni220 Napisano 30 Grudnia 2016 Napisano 30 Grudnia 2016 Przekos zniweluj podkładając pod zębatkę na korbie 2mm podkładki. Jeśli będziesz kupował nową zębatkę, to od razu kup taką z 2mm offsetem. Jaką masz korbę? Noga się powinna i tak wyrobić a na zawodach z drugiej strony to jednak 90% trasy jedzie się na koronce > 11 zębów. Zmień trasy zawodów, to nie jest maraton górski, to jakieś ściganki po płaskim lub zawody szosowe po lotnisku A na poważnie, to masz źle ustawiony napęd skoro tak jeździsz na zawodach, w sumie nie dziwię się skoro masz na korbie tylko 30z. Taki średni napęd to chociaż 34z na korbie przy kole 29", a wtedy większość czasu spędzisz na koronkach 13/15/17. No, ale kto za ciebie podjedzie pod coś stromszego? Z drugiej strony, jeśli jeździsz na tak płaskich trasach, to może i ci to wystarczy?
macko_mtb Napisano 1 Stycznia 2017 Autor Napisano 1 Stycznia 2017 Przekos zniweluj podkładając pod zębatkę na korbie 2mm podkładki. Jeśli będziesz kupował nową zębatkę, to od razu kup taką z 2mm offsetem. Jaką masz korbę? jak ta podkładka wygląda? możesz podesłać link do produktu w sklepie albo filmik z YT? korba Alivio FC-M4000 SHIMANO: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-mechanizmy-korbowe/mtb-dh-fr/p,mechanizm-korbowy-alivio-fc-m4000-shimano,377890.html?skad=googlepla&gclid=Cj0KEQiAy53DBRCo4en29Zvcla0BEiQAVIDcc_SjhPVKT9x9D_dMHg_CQCUKrv_amQ0Jh3KxYYKViMMaAtmA8P8HAQ Zmień trasy zawodów, to nie jest maraton górski, to jakieś ściganki po płaskim lub zawody szosowe po lotnisku no wsumie to są ściganki po płaskim w większości (Mazowia MTB, Polandbike) a ja nie jestem pro więc nie mam na razie aspiracji żeby na każdym maratonie stawać na pudle A na poważnie, to masz źle ustawiony napęd skoro tak jeździsz na zawodach, w sumie nie dziwię się skoro masz na korbie tylko 30z. Taki średni napęd to chociaż 34z na korbie przy kole 29", a wtedy większość czasu spędzisz na koronkach 13/15/17. No, ale kto za ciebie podjedzie pod coś stromszego? Z drugiej strony, jeśli jeździsz na tak płaskich trasach, to może i ci to wystarczy? Napęd mam ustawiony pod siebie, a jak potrzebowałem podjechać pod coś stromszego na zawodach to poprostu ... tam wbiegałem z rowerem i to raczej żaden wstyd To raczej pytanie czy jest duża różnia pomiędzy 30 a 32z albo 30 a 34? Chodzi mi o twardość podjazdu na zębatkach > 30z z przodu.
Arni220 Napisano 1 Stycznia 2017 Napisano 1 Stycznia 2017 jak ta podkładka wygląda? możesz podesłać link do produktu w sklepie albo filmik z YT? Zwykła podkładka ze sklepu żelaznego Chodzi o odsuniecie zębatki od pająka korby. Ja wyciąłem sobie z rurki aluminiowej kupionej właśnie w takim sklepie ogólnobudowlanym. Potrzebna jest 10x8. Utniesz 4 plasterki, ładnie iglaczkiem dopiłujesz by nie było zadziorów i po sprawie. no wsumie to są ściganki po płaskim w większości (Mazowia MTB, Polandbike) a ja nie jestem pro więc nie mam na razie aspiracji żeby na każdym maratonie stawać na pudle Czyli dokładnie tak jak myślałem, a więc napęd źle ustawiony. Rozumiem, że masz ustawione pod siebie, ale permanentna jazda na 11z nie świadczy o tym, iż jest prawidłowo. Skoro nie możesz podjechać pod wzniesienia i zapychasz (oczywiście to nie jest wstyd), to powinieneś mieć napęd 2xX, a nie na siłę przekonywać się do 1xX. A wracając teraz do pytania o drugą część kasety: To raczej pytanie czy jest duża różnia pomiędzy 30 a 32z albo 30 a 34? Chodzi mi o twardość podjazdu na zębatkach > 30z z przodu. 30:42 = 32:45 = 34:48 i analogicznie 30:11 = 32:12,5 = 34:13,5
macko_mtb Napisano 1 Stycznia 2017 Autor Napisano 1 Stycznia 2017 Zwykła podkładka ze sklepu żelaznego Chodzi o odsuniecie zębatki od pająka korby. Ja wyciąłem sobie z rurki aluminiowej kupionej właśnie w takim sklepie ogólnobudowlanym. Potrzebna jest 10x8. Utniesz 4 plasterki, ładnie iglaczkiem dopiłujesz by nie było zadziorów i po sprawie. dobra chyba rozumiem - podkładka wkładana gdzieś na kominy albo pomiędzy komin a blat (wkręty przytwierdzające blat z przodu do pająka korby)? Rozumiem, że masz ustawione pod siebie, ale permanentna jazda na 11z nie świadczy o tym, iż jest prawidłowo. Skoro nie możesz podjechać pod wzniesienia i zapychasz (oczywiście to nie jest wstyd), to powinieneś mieć napęd 2xX, a nie na siłę przekonywać się do 1xX właśnie nie jeżdżę permanentnie na 11z raczej jest to było to głównie 14, rzadziej 12. No mógłbym mieć 2xX ale raczej z manualną wersją zmiany biegów z przodu Ponoć niektórzy prosi tak robią na niektórych zawodach.
Arni220 Napisano 1 Stycznia 2017 Napisano 1 Stycznia 2017 Nie zrozumiałem, ale pewnie wiesz o co chodzi, trzeba odsunąć zębatkę od pająka, by ta przesunęła się o powiedzmy 2mm bliżej ramy. To wyrówna linię łańcucha i wszelkie zgrzyty jeśli nie ustąpią, to będą cichsze. Warto zastosować jednak dłuższe śruby, by te łapały na pełnym gwincie tak jak w pierwotnym ustawieniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.