Skocz do zawartości

[koła] Jakie lekkie koła 27,5" do 3000zł?


krris

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Planuje w swoim mtb xc/maraton wymienić koła na lżejsze niż obecnie posiadam (Mavic Crossroc). Budżet jaki mam na nie przeznaczony to 2500-3000zł (jeśli by się udało od razu z oponami to było by miło).

Mam na oku taki oto zestaw: piasty DT SWISS 240S, obręcze XR331, szprychy DT competition race straight pull
Wymagania jakie muszą spełniać koła: 27,5", straight pull, montaż tarczy na standard IS, przednia oś 15mm, tylna też na sztywną ale z reduktorami (tak na przyszłość już myślę) i piasta z bębenkiem XD. Oczywiście koniecznie pod TLR.
 

Po przeliczeniu wagi wychodzi, że taki zestaw ważył by ok 1350g więc nie jest źle. W zakładanym budżecie 3000zł też bym się zmieścił. Zastanawiam się tylko czy w tym budżecie jest możliwość znalezienia czegoś jeszcze lżejszego ale zarazem wytrzymałego - należę do lekkich osób więc jeśli chodzi o limity wagowe to można powiedzieć, że mnie nie obowiązują, ale dobrze by koła były też sztywne. I tu pytanie do Was.

Czy jest szansa jeszcze coś urwać z wagi nie tracąc sztywności i zachowując wymaganie jakie muszą spełnić koła, czy lepiej odpuścić szukanie i zaopatrzyć się w wymieniony zestaw?

 

P.S. Na pytania o zasadność wymiany, czy się będę ścigał zawodowo czy też nie i czy mi nie szkoda wydawać tyle pieniędzy odpowiadam od razu poniżej.

Budżet jest. Jeżdżę dla siebie, nie zawodowo (góry i amatorskie zawody). A rower zawsze warto odchudzić (tym bardziej na kołach) ;)

Napisano

Bardzo podobne koła sam używam bo piasty DT35Z (odpowiednik 240s, tylko do kół Zircon), szprychy Pillar TB2016 SP, obręcze DT Swiss XR331. Cały sezon latania w maratonach i XC nie zrobił na kołach większego wrażenia, uszczelniają się także bardzo dobrze.

Przy dzisiejszej pogoni za szerokością obręczy pewnie rozważyłbym także nowe Cresty Mk3 lub nowe szersze modele DT Swissa.

W tej cenie można już chyba próbować z carbo obręczami ze wschodu, waga będzie podobna,a  sztywność sporo większa, ale jak jesteś wycieniowanym wycinakiem to na braki w sztywności na pewno narzekać nie będziesz.

Napisano

Karbonowe koła od przyjaciół ze wschodu jakoś do mnie nie przemawiają - choć pewnie są robione w tej samej fabryce co "markowe", które mają już zaporowe ceny.

 

Jeśli chodzi natomiast o ZTR Crest mk3 to też nad nimi myślałem. Kwestia tego, że wymieniony zestaw kupował bym w jednym miejscu (dt4you) więc od razu przyszły by całe koła i nie musiał bym biegać jeszcze po serwisach z częściami żeby je złożyć. Druga sprawa to taka że raczej jestem zdecydowany na piasty 240s, a nie widziałem, żeby ktoś miał je w wersji straight pull - a to jest coś co musi być w moich kołach. ;)

Napisano

Zgłoś się do Daveo i przedstaw swoje wymagania. Na pewno zaproponuje Ci fajną ofertę złożenia kół w dobrej cenie. Złożyłem u niego:

- koła 650b, ZTR Crest, DT 240c SP, Pillar X-TRA 1420 - 1370g

- koła 29", obręcze karbon NEXITE NXT29XC27 (zakup własny), DT 350s SP, Pillar TB 2016 - 1427g

 

Super koła.

Napisano

 

 

głoś się do Daveo i przedstaw swoje wymagania. Na pewno zaproponuje Ci fajną ofertę złożenia kół w dobrej cenie. Złożyłem u niego: - koła 650b, ZTR Crest, DT 240c SP, Pillar X-TRA 1420 - 1370g - koła 29", obręcze karbon NEXITE NXT29XC27 (zakup własny), DT 350s SP, Pillar TB 2016 - 1427g Super koła.

 

Dzięki, przyjrzę się :)

Napisano

@@Nastar, Kolejna dobra opinia, muszę faktycznie się do Niego odezwać :)

 

@, Koła fajne, tylko trochę przekraczają mój budżet więc przecena musiała by być faktycznie spora. Druga sprawa, że potrzebuję mocowanie tarczy na IS - tu co prawda jest adapter, ale wolał bym od razu mieć potrzebny mi system mocowania ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Wypadało by się odezwać, żeby nie było, że olałem temat.

 

Dzięki Waszym namowom, zdecydowałem się na koła od Daveo - zestaw jaki wybrałem: ZTR CREST 28h, piasty 240s, szprychy Pillar PSR TB2016. Całość oczywiście gotowa pod tubeless i spełniająca wszystkie wypisane przeze mnie wymagania. Moja mało profesjonalna waga pokazała około 1330g już z wentylami i taśmami, więc jest dobrze :)

Kupując opony zmieściłem się w górnej granicy założonego budżetu więc też jest dobrze :)

 

Póki co jedynie mogę się wypowiedzieć na temat wyglądu - a wyglądają świetnie - bo na testy przyjdzie dopiero czas jak rower będzie skończony i pogoda się poprawi ;) wierzę jednak, że koła będą takie jak obsługa przez Daveo - czyli wzorowe :)

Jeszcze raz dzięki za opinię. I do zobaczenia na trasie ;)

Napisano

akurat Twoich kół nie ważyłem, ale Twoja waga raczej mocno przekłamuje ;)

1430gramów jest realne, ale poniżej 1400gramów z wentylami na pewno nie wyszło :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...