Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!!

Mam takie pytanie a mianowicie czym smarować gwinty śrub i gwinty pedałów w rowerze. :bye2:  Zależy mi żeby śrubki nie korodowały i żeby się nie zapiekały. 

Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc. :thumbsup: Bardzo bym był wdzięczny jeszcze nad  podaniem sklepu internetowego w którym dany smar znajdę :laugh:

A tak wogóle to myślałem  na tym. Nada się? http://www.goride.pl/smary/9112-finish-line-anti-seize-3x225cc-smar.html

No i jak często :thumbsup:

Napisano

Za cene tego Finisha nasz tube porządnego smaru MOBIL MOBILGREASE XHP 222 którym oblecisz wszystkie łożyska, gwinty itd i starczy Ci na lata.

Czym tych gwintów nie posmarujesz będzie ok. No może poza smarem silikonowaym i miedzianym

Napisano

Dostałeś dokładną nazwę, wpisałeś w google, zwróciło Ci wynik. Jakie masz jeszcze wątpliwości ? Że są dwa różne smary na rynku o identycznej nazwie ?

 

Jesteś w stanie ogarnąć ten projekt bez konsultacji z internetami ?

Napisano

Za cene tego Finisha nasz tube porządnego smaru MOBIL MOBILGREASE XHP 222 którym oblecisz wszystkie łożyska, gwinty itd i starczy Ci na lata.

Czym tych gwintów nie posmarujesz będzie ok. No może poza smarem silikonowaym i miedzianym

Czy mogę się dowiedzieć czemu nie miedzianym? Akurat w innych dyskusjach do gwintów bardzo często polecają smar miedziany i ja składając ostatnio swój rower smarowałem większość gwintów smarem miedzianym (hak od przerzutki, pedały i suport).

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano

Materiały aluminiowe polecam smarować smarem wapniowym a nie litowym

Jakoś nie widzę różnicy. Chętnie jednak zasięgnę opinii

Czy mogę się dowiedzieć czemu nie miedzianym? Akurat w innych dyskusjach do gwintów bardzo często polecają smar miedziany i ja składając ostatnio swój rower smarowałem większość gwintów smarem miedzianym (hak od przerzutki, pedały i suport).

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Miedziany jest dobry ale z tego co czytałem (tu na forum) to zastosowanie do połączeń Alu-Alu to kiepski pomysł.
Napisano

Można wiedzieć z jakiego powodu? Jakaś reakcja chemiczna niszczy gwint? Wolałbym wiedzieć bo nie wiem czy rozkręcać teraz sprzęt i smarować czymś innym:)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano

Podobno właśnie Alu wchodzi w reakcję z tym smarem i całość puchnie (zapieka się). To jednak tylko opina którą czytałem. Niech się wypowie ktoś kto miał doświadczenie z tym smarem.

Napisano

Miedź reaguje z aluminium powodując korozje elektrolityczną (tlenową) lub galwaniczną (bimetaliczną). W tym przypadku spowoduje to "zaspawanie" połączenia.

Nawet w instalacjach wodnych np. CO i CCW nie stosuje się np. miedzianych rur i aluminiowych grzejników lub stosuje się inhibilator korozji potocznie zwany Copalem.

 

Smar miedziany tak, ale generalnie nie we współczesnych rowerach gdzie aluminium nie brakuje, a i wysokich temperatur brak. Spokojnie można go zastąpić jakimkolwiek innym "zatłuszczaczem" na gwinty. Smalec też by się sprawdził  :icon_cool:               

Napisano

Było już wielokrotnie, że to co się zapieka w rowerze smarujemy grafitowym. Nawet jak się coś wypłucze to zostanie nam grafit.

 

Miedziowy został pięknie podsumowany powyżej.

Napisano

O ile "serwisowanie" w przypadku piast czy sterów/suportów jeszcze potrafię zrozumieć jako czasochłonne i wymagające ciut umiejętności to w przypadku pedałów ich demontaż, czyszczenie gwintów i ponowne smarowanie jest czynnością pięciominutową i możliwą do wykonania nawet raz w miesiącu. Więc wg mnie jakilkolwiek smalec na gwint z wyjątkiem miedzianego i problemu nie ma. 

Jedyny "ból" to brak jakiegokolwiek smaru i niewykręcanie pedałów przez długi okres czasu, np rok z uwzględnieniem jazdy w zimie. 

Napisano

A czym usunąć w takim razie smar miedziany:)? Bo chyba czeka mnie rozkręcanie suportu i pedałów w takim razie:)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano

Szmatą?.... Przecież nie zintegrował się z pedałami. Wciskasz paznokciami szmatę albo papier toaletowy albo papierowy ręcznik w zwoje gwintu i czyścisz. Gniazda w korbach czyścisz jakimś rozluźniaczem do smarów i szczotką do zębów. Rozluźniacz usuwasz możliwie do oporu, po czyszczeniu, smarujesz gwinty nowym smarem i wkręcasz.

Napisano

Takie coś znalazłem na jednym forum samochodowym

 

"Chyba coś pomieszałeś bo korozja elektrolityczna i owszem najbardziej postępuje przy zetknięciu glinu i miedzi (czyli aluminium i miedzi) ale wtedy kiedy oba te metale są zanurzone w elektrolicie a tu nie masz żadnego kwasu. a jeśli chodzi o utlenianie się czyli korozję chemiczną suchą to aluminiowe talerzyki utleniają się od gazów (powietrze) ale właśnie po to jest dany smar który zapobiega dostawaniu się powietrza na do glinu a więc nie powstanie korozja czyli powstawanie tlenku glinu.

a na chłopski rozum jak by smar miedziany przyśpieszał korozję to nikt by go do niczego nie używał bo wszystko było by skorodowane. a ja osobiście u rodziców w aucie od ponad 10 lat systematycznie smaruję śruby do kół i nic nigdy nie zardzewiało a odkręcają się jak nówki. "

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano

 

 

ŚRUB,GWINTÓW OD KÓŁ W SAMOCHODZIE NIE SMARUJE SIĘ !!!! 

 

Tjaaa...

Powiedz to posiadaczom piast z szpilkami.

Nawet na serwisach delikatnie smarują jak są gwinty całkiem suche.

Przy śrubach nie ma to aż takiego znaczenia.

 

 

Napisano

Ok biorąc pod uwagę to co cytowałem z forum samochodowego i to co tutaj się dowiaduje, to co radzicie, ściągać ten smar miedziowy który dałem na suport i pedały czy można zostawić i nie powinno być problemu?

Napisano

@ Możesz się zdoktoryzować z tematu we własnym zakresie, albo po prostu przyjmij za dogmat że nie stosuje się smarów miedziowych w połączeniach z aluminium. 

To jest smar o temperaturze pracy do 1200 stopni i na takie połączenie się go stosuje. Chodzi o to żeby po wypaleniu smaru została na połączeniu ochronna warstwa miedzi. To że zapobiega zapiekaniu gwintów w normalnych warunkach to wartość dodana, ale nie tam gdzie jest aluminium.

To że smarujesz śruby i gwinty w samochodzie, domu, maszynach  itd to jeszcze nie świadczy że nadaje się do aluminiowych części roweru. 

Posmarujesz, zachlapiesz wodą albo zawilgotnieje co jest niemal pewne w połączeniu korba-pedał, woda wymiesza się ze smarem  i już nie odparuje. Pięknie "zaspawa" Ci pedała.

 

Nie i tyle. Amen.  

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...