Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Chciałbym w najbliższym czasie rozpocząć serwis konserwacyjny w moich amortyzatorach fox (tj wymiana uszczelek i oleju). Przed rozpoczęciem  chciałem upewnić się że czegoś mi nie brakuje oraz czy dobrze wszystko sobie zaplanowałem.

 

Rower giant trance ltd 2 2016.

 

Amortyzatory 

 

 

2016 Performance Series FLOAT 
2016, FLOAT DPS, P-S, A, 3pos Evol SV, Giant, Trance 27.5 2 LTD, 7.875, 2.000, 0.2 Spacer, CM, RM, Climb F, 396C/3272C Logo  (id Cy72)
 
2016 Performance Series 32 FLOAT 27.5 140 FIT4 3POS
2016, 32, A, FLOAT, 27.5in, P-S, 140, 3Pos, FIT4, Met Blk, 396C/3272C Logo, 15QRx100, 1.5 T, 44mm Rake, OE (id Cy57)
 
Rzeczy potrzebne do serwisu to:
 
Do dampera :
FOX zestaw naprawczy dampera Float Line Air Sleeve ,803-00-142 (z fluidem)
 
Do przedniego :
FOX zestaw uszczelek 32 ,803-00-944
FOX olej 20 WT Gold 946ml ,025-03-010
 
Pozostanie mi załatwienie zamiennika aby wbić uszczelki do amortyzatora przedniego.
 
Serwis przeprowadzam podobnie jak na tych filmach:
 
Fluida się już podobno nie stosuje na gąbki w przednim amortyzatorze. Macz się je w wt20 gold.
 
 
Co do ilości oleju w lagach wdl: http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=649
to dobrze rozumiem?
 
Strona Fit4 15cc 
Strona Air 10cc
 
Dzięki za każdą sugestie...
 
pozdrawiam
 
 
 

 

Napisano

 

 

Pozostanie mi załatwienie zamiennika aby wbić uszczelki do amortyzatora przedniego.

Tutaj świetnie sprawdzi się duży klucz nasadowy 32. Te nowe uszczelki bezkołnierzowe jest dość trudno nabić. Ja próbowałem to zrobić w zeszłym roku wg nieaktualnych tutoriali dla poprzednich uszczelek kołnierzowych i wciskałem ręką... Dopiero jak stwierdziłem, że się nie da poszedł w ruch klucz nasadowy i młotek gumowy i okazało się, że tak trzeba było do razu. Jak będziesz je nabijał pilnuj, żeby równo wchodziły.

Tak jak napisał kolega wyżej - potrzebny jest też smar do uszczelek kurzowych, taki który dobrze znosi wodę i nie niszczy gumy. Ja robiłem Molykote 111 - polecam (http://www.smary.elub.pl/14-molykote/96-molykote-111).

Powodzenia!

Napisano (edytowane)

Tak szczerze: Co Wam daje ten smar na uszczelkach? Ja od ponad 16 tyś km używam Foxa. Serwisuje go średnio co 3000 km. Nigdy smaru nie użyłem i przez cały okres między przeglądami działa płynnie i bez jakichkolwiek oznak zatarcia goleniu lub zniszczenia uszczelek (uszczelki wymieniam średnio co drugi przegląd czyli ok 6000km).

 

Osobiście bałbym się użyć smaru na uszczelkach, bo jeśli jakimś sposobem brud wejdzie do środka, to z rego smaru zrobi się pasta ścierna, która zedrze anodę.

Edytowane przez Kowal1986
Napisano

Ja też oglądając  sporo udostępnionych filmów nie spotkałem się aby był używany  dodatkowo inny smar na uszczelkach , jedynie ten sam olej co do gąbek.Od strony wewnętrznej, ale tu chyba chodzi o pomoc w wciśnięciu uszczelki...

Napisano (edytowane)

Też uczyłem się serwisu mojego amora z internetu i nigdzie tego nie widziałem. W manualach Fox-a nie ma o tym słowa. Jak ktoś chce kombimować z smarami to na własną odpowiedzialność. Ja będę to uważał za niebezpieczne z uwagi na możliwy efekt "pasty ściernej".

Edytowane przez Kowal1986
Napisano

Tak szczerze: Co Wam daje ten smar na uszczelkach? Ja od ponad 16 tyś km używam Foxa. Serwisuje go średnio co 3000 km. Nigdy smaru nie użyłem i przez cały okres między przeglądami działa płynnie i bez jakichkolwiek oznak zatarcia goleniu lub zniszczenia uszczelek (uszczelki wymieniam średnio co drugi przegląd czyli ok 6000km).

 

Osobiście bałbym się użyć smaru na uszczelkach, bo jeśli jakimś sposobem brud wejdzie do środka, to z rego smaru zrobi się pasta ścierna, która zedrze anodę.

 

 

Fox w damperach zaleca smarowanie komory powietrznej olejem który potem pozostaje na tłoczysku. 

Widelce starszej generacji miały kąpiel olejową i trzeba było z tym "żyć" że w środku był olej nie tylko tłumiący ale teżi smarujący. Jeśli uszczelki są kiepske to czy będziesz miał w środku olej czy nie to żywioły z zewnątrz przetrą powłoki na goleniach jeśli te są kiepskie. 

Napisano

W obecnych manualach smarowanie uszczelek jest pominięte ze względu na zastosowanie samosmarujacych uszczelek skf'a. W modelach oemowych czesto tych uszczelek nie ma i w takim przypadku smar jest obowiązkowy. Również w samosmarujacych warto go stosować.
Olej z gąbeczek nie dostaje się bezpośrednio pod uszczelki, bo oddziela je warga olejowa, nie smaruje więc uszczelek w wystarczającym stopniu, nie pomoże przy dostaniu się czegoś pod uszczelkę.
Za to smar ułatwi wyśliźnięcie się czegoś co wpadnie pod uszczelkę, poprawia uszczelnienie, zapewnia ciągły poślizg uszczelce ponieważ jest dużo trwalszy od nałożonego przez was oleju, ma też lepsze właściwości zabezpieczające.

Napisano (edytowane)

Dyskusja jest ciekawa, ale pewnie dużo zależy od warunków w jakich się jeździ. W moim przypadku głównym czynnikim szkodliwym jest piach i pył, którego szczególnie w suche lato jest pełno. Według mnie nieużywanie smaru się sprawdza. Gąbki w czasie serwisu są tylko delikanie przybrudzone i dalej nasączone, olej górą nigdy mi nie wyleciał, a lagi są w stanie idealnym. Osobiście nigdy smaru nie zastosuję.

Edytowane przez Kowal1986
Napisano

Każda uszczelka powinna być posmarowana z prostej przyczyny- łatwiej złożyć całość nie uszkadzając ;-) Żaden oring i żadna uszczelka nie powinna być sucha. Guma uszczelek i oringów szybciej się zużywa jeśli działa na sucho. Od 20 lat smaruję zimeringi i wszystkie uszczelki małą ilością smaru - nie zaszkodziło to żadnemu amortyzatorowi i damperowi jak dotąd. 

  • 1 rok później...
Napisano

pytanie, czy jest jakiś zamiennik foxa gold , który można bezpiecznie lać?

I drugie, czy wymiana uszczelek jest obligatoryjna za każdym serwisem ? Około 190 złociszy to chyba jakiś żart. :(

  • Mod Team
Napisano

Których uszczelek? Kurzowych?  Nie musisz ich wymieniać,ale jest to zalecane.

Poza tym jeśli chcesz ,aby amorek działał długo i bezproblemowo to niestety musisz wydać parę złotych. 

Ale nie musisz.

Napisano

tak o kurzowe mi chodziło. Co znaczy długo i bezproblemowo ? Nie mówię o używaniu tych samych uszczelek przez 10 lat, ale 2-3 sezony ?

Poza tym chodziło mi również o zamienniki olejów Fox Gold - znalazłem że podobno silkolene 10 czy 15 bodajże a fox 5wt teflon?

  • Mod Team
Napisano

Jeśli pytasz of Fox Gold 20WT to internety mówia ,że ma 98.9 cSt@40. Teoretycznie można wlać np Motorexa Supergliss,ale nie wiem ,jakie dodatkowe składniem ma Fox Gold,których nie ma Motorex.

Napisano

nie , pytałem o fox 5wt teflon. Odnośnie Fox Gold 20 wt to pisałem wyżej już ze znalazłem zamiennik posługując się właśnie podanym przez Ciebie wyżej 98.9 cst@40.

  • Mod Team
Napisano
W dniu 19.06.2018 o 22:17, niuti napisał:

pytanie, czy jest jakiś zamiennik foxa gold

No nie wiem...czytam i nie widzę pytania o 5W teflon. Ale mniejsza z tym.

Prywatnie zamiast tego wynalazku z teflonem bym wlał coś z lepkością na poziomie 15cSt@40 - np  Motorexa 2,5 w. Ale to nie znaczy ,że tak masz zrobić. 

Napisano
22 godziny temu, niuti napisał:

Poza tym chodziło mi również o zamienniki olejów Fox Gold - znalazłem że podobno silkolene 10 czy 15 bodajże a fox 5wt teflon?

:) mniejsza z tym.

Jeśli nie mam tak zrobić to po co podajesz :) . A poważnie to co nie tak z tym Motorexem ? Po Rebie został mi motul 2,5 , ten sie nada ?

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...